Hollabaloo

Erfaringer/spm etter første dag med maskinpolering

Bil:

BMW E39 Orientalblau Metallic

Utstyr:

Silverline roterende m/softstart 900-3000rpm

Menzerna pads

Div Menzerna polish

Erfaringer og spm:

- Behagelig å jobbe med 5" (eller var det 6"?) pads, hadde ikke problemer med hopping.

- Det ser ut som det holdt å gå over et par runder med Power Gloss for så å avslutte med Power Finish (pf2500).

- Menzerna Power Gloss støver voldsomt i forhold til de andre Menzerna polishene med mindre cut. Skal det være sånn?

- Når jeg var ferdig med en "runde" med polish var lakken ganske varm. Dersom jeg umiddelbart tørket vekk poleringsrester med MF (mikrofiber)-klut så ble det riper i lakken. Hvor lenge bør man vente før man tørker vekk poleringsrestene?

- Det samler seg alltid litt ekstra poleringsrester langs kanten av maskeringsteipen, og her ble det ihvertfall riper etter fjerning med MF-klut iom at restene sitter ganske godt fast. Hva er "best practice" for fjerning av disse restene?

- Jeg brukte ikke QD (quick detailer) sammen med MF ved fjerning av poleringsrester, skal dette brukes?

Endret av Hollabaloo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal gjerne vente til panelet har kjølt seg ned :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de som har drevet med dette gamet lenge sier at det å vente litt til panelet har kjølt seg ned er en god ide.

Bruker heller ikke QD for å fjerne polishrester, men pusser lett med en MF i samme retning hele tiden. Altså drar den lett og forsiktig over lakken.

At det er litt støv her og der er ikke farlig, da dette vil fjernes etter wipedown med sterk avfetting. Ellers skal det jo poleres med litt overlapping der tapen har vært, så om det blir litt microriper akkurat der etter MFen bør ikke være noe problem.

Dette med støving kan også begrenses litt (etter min relativt korte erfaring iallefall) med å rense paden regelmessig med en litt myk kost mens den er på maskinen (eneste jeg har tilgjengelig for øyeblikket er en oppvaskkost (!), men det funker). Mulig dette sliter unødvendig på paden, da.. Bedre enn å bli unødvendig "nedstøvet" iallefall, etter min mening. At paden er primet hjelper også på litt. Altså at den inneholder litt produkt/er lett fuktig.

Dette er slik jeg har gjort det på mine tre biler jeg har polert med DA-maskin. :P Altså er jeg temmelig nybegynner.

EDIT: Rettskriving

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive