truhaa

Tømme Miele vaskemaskin for vann.

Noen hvitevaremekkere her inne har jeg skjønt, fyrer derfor av et spørsmål vedr tømming av maskin.

Ett eller annet har satt seg i filteret, mistenker en vaskehanske som gikk fullstendig i oppløsning her under vask. Maskinen klarer derfor ikke å tømme seg for vann.

Noen mulighet å tømme denne automatisk uten å måtte åpne inn til lofilteret, eller er det eneste muligheten?.

Maskinen er en Miele w3241

Takker for svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sug den tørr, ryktene sier at du er flink på det :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier av og til å være en tappe ventil/slange rett inforbi luken til lofilter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk orden på det her, starta sentrifugering/tømming med 0 sentrefugering og da etter 5-6 gangen og litt lett dunking der filteret sitter kom vannet seg ut etterhvert.

Fikk ut filteret, og det var ikke rart det ikke ville vann ut av maskinen, det var nesten tett av lo/spenner/øreringer mm, så tips til all her med vaskemaskin, tøm filteret oftere en du gjør nå...

BChris, ikke som jeg så på denne, bare skruen inn til filteret som kunne åpnes. var dog ikke bak maskinen å så, så kan være den satt der, men det er mye jobb å flytte på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Miele er det et lite gult plastverktøy bak dekselet på såpebeholderen. Det brukes for å åpne (bende/bryte) det hvite dekselet i fronten nede til venstre. (Du kan eventuelt bruke et skrujern for å åpne dekselet.)

Deretter er det bare å skru ut den store skruen til vannet begynner å renne. Dersom du ikke har sluk i gulvet kan du samle opp vannet i en beholder, jeg pleier å bruke noen små gryter. Når vannet har rent ut er det bare å skrue ut skruen helt. Dette bør gjøres noen ganger i året for å sjekke/fjerne fremmedlegemer fra pumpa (hårnåler, mynter osv som man måtte ha glemt i lommene).

Det finnes også en nødåpner for døra, samme sted, men da fosser jo vannet ut der - så det er ikke så lurt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastverktøyet fant jeg ikke, takker for tipset Espen..

Ellers suser og går maskinen igjen, og alle spor etter den oppløste vaskehansken er fjernet, jeg kan nå stå med hårspenne/øreringer i handa i morgen og titte på kona og riste på hodet.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastverktøyet fant jeg ikke, takker for tipset Espen..

Ellers suser og går maskinen igjen, og alle spor etter den oppløste vaskehansken er fjernet, jeg kan nå stå med hårspenne/øreringer i handa i morgen og titte på kona og riste på hodet.. :D

Sikker på at det ikke er ditt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er ditt da?

Jeg tror det er Truls sitt..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en miele vaskemaskin på jobben.

20120802_161805.jpg

Åpne denne luken.

20120802_161811.jpg

Da ser du inni at det er et stort lokk du kan skru ut.

20120802_161821.jpg

Du ser og her at inne i hjørnet nede til høgre på luken er en tappekran, her kan du tappe ut vannet. skru 2-3-4 turn på det store lokket og vannet begynner å renne ut av kranen :)

Var litt sein med dette, men kanskje det hjelper til andre. Eller til nestegang en hanske eller noe går i oppløsning :)

Edit: Den ringen dere ser oppe til høgre er til "Nødåpning" av døren. Dra i den og døren går opp.

Endret av BChris
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke den løsningen her mener jeg, er et trau ut fra maskinen, så når en åpner den store skruen, renner vannet ned der i en bolle etc, men det jo evig tid når det er en del liter i maskinen når den ikke tømmer seg.

Takker for bilder, jeg er nok ikke den eneste som har vært, eller vil være borti dette problemet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive