Ludvig82

Innfarging av skinn

Jeg har holdt på å lese litt her inne for å bli klokere på skinn. Jeg skal rense og farge inn skinnet i bilen min, og med dette har jeg ett par spørsmål.

Jeg har sett veldig mange anbefale swisswax sine skinnprodukter, men er det noen som har prøvd produkter fra møbelforretninger? Grunnen til at jeg spør, er at jeg bohus sitt sett for hånden, og kan dermed begynne i dag i stedet for å vente på å få noe bestilt. Dette er da en pakke med skinnrens og skinnbehandling beregnet for skinnmøbler. Jeg er også veldig spent på hvordan det er å holde på med skinnet i bilen min, da det er perforert.

I samme post vil jeg gjerne spørre om innfarging. Jeg har endel grå striper i det sorte skinnet mitt, samt at øverdelene av rattet har mistet mye farge. Derfor vil jeg gjerne bruke ett produkt som også farger skinnet. Jeg er kanskje dårlig på å søke, men fant ikke mye om det her. Jeg har fått ett produkt anbefalt fra en som brukte det på sitt meget slitte interiør, og det fungerte utrolig bra.

http://www.schmiedma...pleiemidler.htm

Er det noen som har noen erfaringer med dette, og vil innfarging fungere godt på ratt?

Endret av Ludvig82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått for Swissvax sin skinnfarge, 100% fargematch på alle de setene jeg har tatt med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får se på det da, men da er det sikkert like bra å handle nye skinnpleieprodukter fra swisswax også da..... hmm....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp av en liten skinnbit med farge under setet og send inn til SV, så får du 100% match :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forsåvidt greit å kjøpe både rens, pleie og farge hos Swissvax (eller hos Scandicshine, de har sort farge på lager).

Men jeg tror egentlig ikke at det er så himla stor forskjell på skinnpleie, jeg klarte såvidt å unngå å bruke penger på Swissvax leather care kit ettersom jeg allerede har Chemical Guys skinnpleiekombo (samboeren har testet det én gang på en X5), Autoglyms skinnpleiekombo (ubrukt siden jeg glemte jeg hadde den da vi shinet X5'n) og en BMW flaske jeg ikke husker om er pleie eller rens (har testet denne selv én gang).

Legg merke til at jeg innbiller meg at det ikke er så stor forskjell men jeg har uansett produkter fra tre forskjellig produsenter og har ikke brukt noen av dem i utstrakt grad siden vi ikke har hatt skinninteriør i egne biler her i husholdningen før her på onsdag..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mange forskjellige varianter og ikke alle oppfører seg likt. Persoling liker jeg ikke CG sitt da jeg syntes skinnet blir alt for glatt og blankt.

Det kan også brukes Leather Master som mange møbelforetninger, men det er dyrt. men er også et veldig godt produkt.

så ved krise kan en kjøpe dette i en lokal foretning. De har også skinnfarge som er bra men tviler på at de har farge i de fleste butikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive