Roy Inge

Tips til ny bil

Jeg har nå i 4 år kjørt rundt i en eldre Mercedes-Benz stasjonsvogn med 3liter rekke sekser diesel, med automatgir. Denne skal nå selges, men jeg ønsker innput fra et "ikke Mercedes-Benz"-folk.

Kravene jeg stiller er:

-kjørekomfort

-pålitelighet

-god plass(som i en stasjonsvogn)

-rimelig i drift, både teknisk og drivstofføkonomisk.

-prisklasse: opptil 100 000kr

Jeg velger gjerne MB igjen, men ønsker ikke å gå i kloster og velge samme merket om igjen uten å ha fått tips utenfra.

Forslag?

-forøvrig: er noen intressert i en god gammel traver, er det bare å gi beskjed :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det du nevner av kriterier er iallefall (i mine øyne) tysk bil igjen. Bmw, 5-serie stasjonsvogn burde være oppnåelig. Evt 3-serie. Ellers er volvo v70 en vinner, og pålitelig hvis behandlet riktig. Samme gjelder passat. Litt kjedelige biler vil noen mene, men. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil den W210 du linker til der, litt over budsjett, ja. Budsjette mitt på max 100 000spenn er lagt opp til å ikke ta opp lån, jeg har ikke sagt at det er uaktuelt, men forsøker om mulig å unngå det :)

Passelat er i mine øyne en kjedelig bil(til mitt budsjett), men kjedelige biler kan fort bli litt intressante de også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2 for E39 BMW, fantastisk gode biler, savner komforten hver gang eg kjører i en hump med min E91:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What? :o Jeg digger komforten i min E92. Såklart stiv, men likevel raffinert selv på humpete veier. Du spretter liksom ikke rundt inne i kupeen. I tillegg er setene comfy, og det er omtrent ikke noe knirking rundt om i skjøter og overganger! :)

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive