Gå til innhold
bjovas

Aske fra bål...

Recommended Posts

bjovas    7
bjovas

Naboen fra helvete driver og brenner alt mulig dritt som normale mennesker leverer på dynga. Ligger aske over bilene, og spørsmålet er da: Hvor skadelig er dette, og hvordan bør jeg håndtere det?

Spyler med ht og vannslange, men faenskapet just keeps coming

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Snakk til ham og si at han bør levere det på dynga i stedet? Det er vel ikke lov å brenne bål heller, og ting som skulle vært på dynga skal ikke brennes... brannvesenet og evt politiet kan med fordel involveres hvis det ikke fører noe sted hen. Selv om det regner over hele landet medfører ukontrollerte bål en viss brannfare.

Evt spyl på bålet hans sånn at det slokner ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Joda, alle sånne mellommenneskelige innspill er også relevante, men jeg tenkte kanskje litt mer på bilpleiebiten da. :) :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Sørg for at bilen hele tiden har et fint lag med beskyttelse i form av voks eller forsegling. Videre må du nok bare spyle, spyle og spyle. Tviler på at asken er spesielt varm når den treffer lakken, isåfall ville du fått merker vil jeg tro?

Jeg hadde også tatt en prat med han. Må kunne forvente å bo et sted uten å få levert aske på døra en gang i uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Jeg hadde investert penger i en foamgun til og fylt denne med melk, for deretter å spyle det over hele gårdsplassen hans :)

Ellers så får du bare spyle på og si til naboen at brannvesenet er på vei for å sjekke om det han driver med er forsvarlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Var en husbrann i nabolaget her for en stund tilbake, da kom det dalende en del aske over bilene våre, og aske som blir våt tar livet av både lsp og ruteforsegling på veldig kort tid er min erfaring, da det begynte å regne litt etter brannen.

Så jeg vil tro at ting som tar livet av lsp såpass fort også vil være usunt for lakken din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg hadde investert penger i en foamgun til og fylt denne med melk, for deretter å spyle det over hele gårdsplassen hans :)

Ellers så får du bare spyle på og si til naboen at brannvesenet er på vei for å sjekke om det han driver med er forsvarlig.

Hvorfor ikke bare gå og tømme melk fra kartongen på tomta hans da?

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Hvorfor ikke bare gå og tømme melk fra kartongen på tomta hans da?

Tenkte å få spredd det mest mulig, men det er jo en løsning å bare tømme det ut ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Han har ikke takluke på bilen da?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Braathen142    5
Braathen142

Har akuratt samma nabo og problem her selv!

Var en gang jeg fikk askeflak på bilene men var bare og spyle av så var det borte, heldigvis :D

Både Polisen og brannvesnet har vært her flere ganger, men han fortsetter :@

Men han flytter i løpet av uka :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Har akuratt samma nabo og problem her selv!

Var en gang jeg fikk askeflak på bilene men var bare og spyle av så var det borte, heldigvis :D

Både Polisen og brannvesnet har vært her flere ganger, men han fortsetter :@

Men han flytter i løpet av uka :D

Kanskje han alt har flytta? Bare brenner det som er til overs fra flyttelasset! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Hadde egentlig tenkt å gjøre det i august, men endte opp med å starte med lakkforsegling på avensisen denne helga. Surfex, prickbort,autofoam, ironx, og m y e gnikking senere, så var det ingen varige men å se. Rakk duragloss 101 i kveld, så får det bli duragloss 111 og autobahn i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
S320    14
S320

Aske og vann = lut i rett blandingsforhold. Lut er sterkt basisk og kan forringe lakken på lik linje med sterk såpe (som også er sterkt basisk). Aske på tørr lakk er ufarlig, men spyl av før kvelden og duggen setter inn så går det nok greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig