jkart

Ferrari F430

26 innlegg i emnet

2006 Ferrari F430 Rosso Corsa (rød solid)

ext-161.jpg

Dette er da en kamerat sin bil og vi har snakket om å ta en heller grundig jobb på denne. Han skulle en tur nedover Europa med den og ville vente til etterpå, da turen bl.a inneholdt banekjøring.

ext-1.jpg

ext-2.jpg

ext-3.jpg

ext-4.jpg

Europaturen ble unnagjort og jeg satte av den siste ferieuka mi til dette oppdraget. Eier ville også være med en del, for å lære, bidra og se hva som ble gjort.

Tok først av skiltene for så å ta noen bilder. Eier er flink til å vaske (foamcannon,bøtte m/gritguard og mitt) så bilen var ikke særlig skitten. De velkjente plastmattene mine er på plass for å forhindre at stein fyker opp under spyling av dekk. Slik så altså bilen ut ved ankomst.

ext-5.jpg

ext-6.jpg

ext-7.jpg

ext-8.jpg

ext-9.jpg

ext-10.jpg

ext-11.jpg

ext-12.jpg

ext-13.jpg

ext-14.jpg

ext-15.jpg

Starta med P21s felgrens på felgene.

ext-16.jpg

ext-17.jpg

Etter ca 5 min blir Mac 124 prickbort avfetting lagt på nedre deler av bilen.

ext-18.jpg

ext-19.jpg

Legger på Autobrite magifoam skum over hele bilen etter ytterlige 5 min.

ext-20.jpg

ext-21.jpg

ext-22.jpg

ext-23.jpg

Etter nye 5 min starter avspylingen. Felgene først, så resten av bilen.

ext-24.jpg

ext-25.jpg

Felgene ble satt inn med P21S en gang til og ble denne gangen jobbet inn med Swisswax felgkost på utsiden og Daytona brush på innsiden. Akkurat da kom Lyse for åsjekke strømmen i huset så eier fortsatte med denne jobben alene, lite bilder av denne prosessen.

Etter at Lysemannen fant jordfeil i garasjen og forlot området, fortsatte vi med vaskingen. Bilt-Hamber Surfex HD avfetting, stod for tur og denne ble blandet 1:10ish og lagt over hele bilen med lavtrykkssprøyte.

Dekk ble avfettet med en sterkere surfex blanding (1:1), og jobbet inn med kost. Lister og krinkelkroker ble så dusjet med mer Surfex 1:10ish og jobbet inn med Swissvax detailkost.

Etter jeg har lagt på surfex pleier jeg å legge skum relativt kort tid etterpå for å unngå at surfexen tørker på lakken. Var strengt tatt ikke nødvendig i dag da det regnet, men skum ble likevel lagt på av gammel vane. Dessuten er det fryktelig gøy med skum. Her blir skummet spylt av igjen etter litt virketid.

ext-26.jpg

Etter dette ble regnet så kraftig at vi tok en liten pause. Regnet varte ikke så lenge og det var faktisk opphald en liten stund. Dette passet godt siden Car Pro Iron-X stod for tur og denne virker som kjent best på tørr bil. Bilen ble derfor grovtørket med pat-drying metoden før iron-x ble lagt på.

Var nesten ingen jernpartikler i lakken så Iron-x ble spylt av igjen ganske kjapt.

ext-27.jpg

Deretter var det håndvask som stod for tur.

2 stk 18 liters bøtter med grit-guard. Såpevalget falt i dag på Insta Finish Yellow Wash & Wax. 2 chenille vaskehansker ble valgt til vaskeredskap da disse er skånsomme, og gode til å komme til over alt med.

ext-28.jpg

Bilen ble så clayet med Bilt hamber soft clay og Optimum No Rinse (ONR) til smørring. Brukte 2 biter clay som vekselvis lå i varmt vannbad, og ble byttet med jevne mellomrom da den ble kald og hard etter en stund.. Bortsett fra en del gummirester, var det lite dritt igjen i lakken og slik så clayen ut etter nedre paneler

førerside.

ext-29.jpg

Her var det litt mer igjen og mild clay ble byttet ut med en litt mer aggressiv clay, swissvax gul.

ext-30.jpg

En timelapse snutt som viser vask frem til clayprosessen

Etter claying ble bilen spylt for å fjerne rester etter ONR som ble bruk til claylube.

ext-31.jpg

Deretter var det duket for motorvask. Avfettet med Surfex 1:10 ish

ext-32.jpg

ext-33.jpg

Jobbet inn med detailbrush

ext-34.jpg

Avspylt

ext-35.jpg

Blåst tørr rundt omkring med løvblåser

ext-36.jpg

Deretter ble bilen startet for å tørke opp motorrom mens bilen ble tørket med Valet pro giant plush og Cemical Guys miracle dryer tørke håndklær.

ext-37.jpg

Bilen ble så kjørt inn og blåst tørr i krinker og kroker med trykkluft. Luka til motorrom ble åpnet og det kom litt røyk som gjør at bildet her er litt tåkete.

ext-38.jpg

Virkelig vanskelig farge å ta bilder av men her kommer et par som forsøker å gjengi lakktilstanden.

ext-39.jpg

ext-40.jpg

ext-41.jpg

ext-42.jpg

ext-43.jpg

ext-44.jpg

ext-45.jpg

ext-46.jpg

ext-47.jpg

ext-48.jpg

ext-49.jpg

ext-50.jpg

Lite vaskeriper generelt, noen steder med kjørespor og jevnt over RDS rundt hele bilen.

Bilen ble maskert opp og lakkmålinger ble tatt. Tok flere målinger pr. panel og bildene er representative for gjeldene panel.

ext-51.jpg

ext-52.jpg

ext-53.jpg

ext-54.jpg

ext-55.jpg

ext-56.jpg

ext-57.jpg

ext-58.jpg

ext-59.jpg

Stort sett veldig trygge verdier utenom et par steder der det kun var trygge verdier.

Her er jeg i gang med kombotesting for å finne ut hvilen kombinasjon av pad/poleringsmiddel som vil fjerne ønsket mengde med lakk slik at ripene blir borte. Første kandidat ut er Meguiars speed glaze #80 og gul meguiars poleringspad. Brukte roterende maskin (flex P 14-2 150)

ext-60.jpg

Dette fjernet ikke nok og gikk over til Scholl produkter. Prøvde først Scholl S17+(medium cut) og cuttingpad, men endte opp med Scholl S03gold (heavy cut) og cuttingpad (gul scholl). Lakken opplevdes som sticky og varmesensitiv og jeg måtte holde meg på ca 1200-1300rpm for å unngå at polishen spyttet ut fra paden eller brant seg fast i lakken.

Etterlater seg en god del hologrammer.

ext-61.jpg

ext-62.jpg

Etter å ha lest at brukeren ØHN her på forumet har hatt stort hell med å kjøre over med DA maskin med samme pad/produkt kombinasjon prøvde jeg dette.

ext-63.jpg

Tar wipedown med Megs final inspection for å fjerne oljer etter poleringsmiddelet.

ext-64.jpg

Tørker av og inspiserer resultatet.

ext-65.jpg

ext-66.jpg

ext-67.jpg

Hologrammene forsvinner men dette etterlater en del microriper og en dull finish. Regner med at jeg klarer å fikse opp i dette ved finpolering og sier meg fornøyd så langt.

ext-68.jpg

Jobber meg rundt bilen og prøver å ta noen 50/50 bilder underveis.

ext-71.jpg

ext-72.jpg

ext-73.jpg

ext-74.jpg

ext-75.jpg

ext-76.jpg

ext-77.jpg

ext-79.jpg

Som nevnt vanskelig lakk å ta bilder av, og en del bilder gikk i søppelet. Det som i mange tilfeller fungerte best, var å ta bildet litt langt i fra for så å ta et utsnitt av dette å forstørre opp.

Her er et par lakkfyllinger som stikker litt opp. De er også et søkk som ligger lavere enn lakken.

ext-80.jpg

ext-81.jpg

ext-82.jpg

Våtslipt med først 2000grit loddrett og deretter 3000grit vannrett.

ext-83.jpg

Polert opp med S03gold og cuttingpad. Er kun søkket som viser, men de ble mye bedre og kun synlig fra rett vinkel.

ext-84.jpg

Pilene viser hvor lakkfyllingene er.

ext-85.jpg

Action shot av polering av «under knekken» på døra. Her var panelet veldig buet og spotpad ble tatt i bruk for å komme bedre til. Blå shcoll cuttingpad for anledningen.

ext-86.jpg

Et par 50/50 bilder av nevnte område.

ext-87.jpg

ext-88.jpg

ext-89.jpg

50/50 mellom paneler

ext-90.jpg

ext-91.jpg

Frontfangeren som var i plast ble tatt med DA maskin for å unngå å oppnå for mye varme. S03gold og cuttingpad ble brukt her også.

ext-95.jpg

Her var det en del større og mindre sår etter steinsprut, både her på plasten og også på panseret. Eier var ikke tilstede når jeg holdt på her, så bestemte meg for å ta bilde av polert og ikke polert område slik at det ikke skulle være noen tvil om at dette ikke var noe jeg hadde stelt i stand.

ext-96.jpg

ext-97.jpg

Mens vi hadde av hjulene og bilen var jekket opp, benyttet jeg anledningen til å polere under dørene i en litt mer passende høyde.

ext-98.jpg

Ble en 50/50 her også

ext-100.jpg

Her var det trangt, men kom godt til med forlenger og den andre flex maskinen med avmontert håndtak (vrg 3403) Denne maskinen ble også bruk en del med spotpad underveis.

ext-101.jpg

Her har jeg oversett noen gummirester mens jeg clayet (sorte prikker til venstre i bildet), så disse ble fjernet før området ble polert.

ext-102.jpg

Inni bokstav/tall på speil ble det polert med Scholl S30+ og q-tips.

ext-103.jpg

Etter grovkorrigering skulle bilen tas ut og avfettes/wipedown for å fjerne alt poleringsstøv og rester etter korrigeringen. Før dette ble gjort testet jeg hva som skulle til for å rydde opp etter dette steget.

ext-92.jpg

Etter å ha testet Scholl S30+ (fine cut) og DA maskin (som lagde microriper eller ikke fjernet det som var igjen etter grovkorrigeringen), S17+ og sort scholl pad (som lagde hologram) endte jeg opp med S30+ med grønn uber fin poleringspad på roterende maskin. Hastigheten ble holdt til 1200-1300rpm da lakken, som nevnt, var sticky og varmesensitiv. Kjørte slik; spre på 600rpm, 4-5 pass på 1200-1300rpm med mye press de to første og lite press etterpå.

ext-93.jpg

Etter produktprøving her på døren kjørte jeg over hele området med S30+

Slik så det ut etter wipedown/vask

ext-123.jpg

ext-124.jpg

Hjul og hjulhus

Hjulene ble tatt av for å bli skikkelig rengjort. Tok av begge hjulene på ene siden og begge på andre etterpå. Var mye asfalt og fastbrent gummi på innsiden spesielt i sporet ca innerst på felgen. Autosmart Tardis ble påført i flere omganger og jobbet inn med kost. Satt så pass fast at det måtte gnikkes med fingeren og i de verste tilfeller naglen.

hjul-1.jpg

hjul-2.jpg

Avspylt med HT

hjul-3.jpg

Deretter fikk innsiden en runde med P21S felgrens som ble jobbet inn med kost etter noen minutter virketid.

hjul-4.jpg

hjul-5.jpg

hjul-6.jpg

Surfex HD 1:1 ble brukt på dekksidene. Var litt på baksiden men på fremsiden skummet det helt hvitt så der var det rent. Hjulene ble deretter grundig spylt og tørket

Neste steg var lakkrens og her ble det brukt Swissvax cleaner fluid påført med pad og tørket av med MF

hjul-8.jpg

Swissvax autobahn felgvoks ble lagt på for hånd

hjul-9.jpg

Og tørket av med MicroFiber klut og denne kjekke saken som følger med i wheel kitet til Swissvax

hjul-10.jpg

Swisswax pneu dekkfornyer ble påført med tilhørende kost.

hjul-19.jpg

Hjulbolter ble polert/renset med Scholl S30+ og MF klut

hjul-7.jpg

Eier lurer på om det er godkjent

hjul-25.jpg

Og vokset med Autobahn

hjul-20.jpg

Ferdige dekk

hjul-21.jpg

Hjulhus ble først avfettet med Prickbort asfaltfjerner og jobbet inn med kost

hjul-11.jpg

Avspylt med lavtrykksprøyte

hjul-12.jpg

Deretter avfettet med Surfex HD 1:10 som også ble jobbet inn med kost.

Denne også avspylt

hjul-13.jpg

Tørket med et gammelt Waffleweave tørkehåndkle og deretter blåst tørr med trykkluft

hjul-15.jpg

hjul-14.jpg

Kalipper ble polert med Scholl S30+ og poleringspad (grønn uber) med roterende maskin på lav rpm

hjul-16.jpg

50/50

hjul-18.jpg

Kalipper ble vokset med autobahn felgvoks og tørket av med MF og annet nødvendig utstyr.

hjul-17.jpg

Plast i hjulhus ble satt inn med chemical guys barebones undercarrigespray

Da ble det slik

hjul-22.jpg

hjul-23.jpg

hjul-24.jpg

hjul-26.jpg

hjul-27.jpg

Hjul ble satt på igjen og strammet med riktig moment ifølge instruksjonsbok, 100nm

hjul-28.jpg

Etter grovkorrigering ble bilen kjørt ut og avfettet med Surfex 1:7ish for å fjerne rester etter grovkorrigeringen. Hjulene var ferdig behandlet så disse ble dekket til for å unngå sterk avfetting på nylig lagt voks.

ext-104.jpg

Legger et lag med skum over avfettingen.

ext-105.jpg

Bruker detailkost på utsatte steder

ext-106.jpg

ext-107.jpg

Spyler av.

ext-108.jpg

Tar deretter en lett håndvask siden jeg ikke syns kun avspyling fjerner avfettingen tilstrekkelig (merkes ved at tørkehandkle og fingrer blir seige på en måte).

ext-109.jpg

Spyler godt og lar mesteparten av vannet renne av.

ext-110.jpg

ext-111.jpg

Før en skånsom tørk med tørkehandkle.

ext-112.jpg

ext-113.jpg

Lakkfylling!

ext-115.jpg

Underveis i grovkorrigeringen la eier merke til at det var en del steinsprut på bl.a panseret. En del små hakk ble også fylt med hvit polish som forsterket dette inntrykket. Det ble derfor besluttet å få tak i en flaske med flekklakk. Lakk ble bestilt fra «lakk og verktøy» på Lura.

Ifølge lakk og verktøy skulle det fungere bra med kun fargelakk, altså uten klarlakk over eller blandet med fargen. Lakken skulle være støvtørr etter 15min og klar til å slipes når den var hard.

De områdene som skulle slipes ble først renset med silikon fjerner. Ingen steder var skaden så stor at metallet kom til syne så rustsliping og grunning var ikke nødvendig. Lakken ble helt over i en liten kork (et par drypp fra medfølgende pensel) og påført med tannpirker for å få det noenlunde jevnt.

ext-114.jpg

ext-116.jpg

ext-118.jpg

Her på førerdøren er det lagt i 2 steder som lyset skinner i

ext-117.jpg

Panelet bak døren fikk en flekk som kan skimtes i speilbilde av naglen.

ext-119.jpg

På panseret ble det vel fylt i mellom 10 og 15 steder.

ext-120.jpg

ext-121.jpg

Her har jeg lagt litt lite så legger litt til. Det skulle vise seg at det også var i minste laget akkurat her.

ext-122.jpg

Det ble også fylt i ca. 20 steder i fronten som hadde veldig mye både små og store steinsprutskader. La i de største og de som lyste imot meg med sin hvite farge. Her ville jeg ikke slipe etterpå, så prøvde å være veldig nøye og heller legge litt lite i stedet for litt mye. Det viktigste var at de ikke lenger skulle være hvite.

Ingen bilder herfra da kameramann (eier) ble så imponert over foreløpig resultat og glemte å ta bilder.

Etter dette var det bare å ta kveld og la lakken tørke over natten. Fyrte opp varmepumpen på full guffe så det ble varmt og godt.

Mens jeg ventet på at lakkfyllingene skulle tørke polerte jeg imellom bokstavene på merket på bakluka. Brukte scholl s17+ og detailstick i to forskjellige størrelser.

ext-125.jpg

Tørket rent så godt jeg klarte med MF og detailstick

ext-126.jpg

Og blåste resten bort med trykkluft.

ext-127.jpg

Fant endelig noe som tok gummirestene her på beskyttelsesfilmen og satte den klar så eier hadde noe å starte på når han dukket opp.

ext-128.jpg

ext-203.jpg

Eksosen ble polert med Autosol med fin poleringspad (grønn uber) og roterende på 600-700rpm.

Før

ext-133.jpg

50/50

ext-134.jpg

Ble deretter behandlet med Swssvax metal polish og satt inn med autobahn felgvoks. Kommer bilde senere………

Så var det tilbake til lakkfyllingene. Så at lakken hadde krympet (slik som lakk gjør når den tørker) og skulle egentlig lagt i et lag til i et par av fyllingene. Det var det ikke tid til så disse ble slipt nå. Som tidligere ble disse slipt med først 2000grit og deretter 3000grit

ext-129.jpg

ext-130.jpg

Slipemerker ble fjernet med S03gold og gul scholl cuttingpad.

ext-131.jpg

Måtte gå over opp til flere ganger for å få fjernet merkene skikkelig. Kjørte på 1500rpm på det meste.

ext-132.jpg

ext-135.jpg

De lagde jo en del kjørespor.

ext-136.jpg

Disse ble fjernet med S17+ og fin pad (sort scholl)

ext-137.jpg

S17+ lagde også sine egne kjørespor, men disse var så fine at jeg satset på å fjerne de i finpoleringen.

Mens jeg holdt på med dette holdt eier på i motorrom. Motordeler og sidepaneler med matt finish ble renset med Swissvax Opaque pre cleaner og vokset med opaque voks. Her kan også finishen på eksosen ses (før voks).

ext-138.jpg

Diffusoren fikk også samme behandling.

ext-139.jpg

Mens eier holdt på her, la han merke til at det lå en del grus og småstein imellom denne og lakken. Dette ser ikke bra ut men enda verre, det vil jo skade lakken om det ligger og gnisser.

ext-140.jpg

Frem med medfølgende unbrako nøkkel og løsne litt på skruen.

ext-141.jpg

Blåse bort med trykkluft

ext-142.jpg

Sånn

ext-143.jpg

Da var det klart for å rense ferdig og legge på voks.

ext-144.jpg

Matt og pent

ext-145.jpg

ext-146.jpg

Eksos fikk som nevnt Swissvax Autobahn voks

ext-147.jpg

ext-148.jpg

Jeg hadde nå startet på finpoleringen med Scholl S30+ og grønn uber. Mens jeg holdt på med døren ble jeg imponert over speilene som faktisk kunne bøyes begge veier.

Veldig greit for å komme skikkelig til under der.

ext-149.jpg

Ser her at jeg har glemt å maskere under speilet. Det kan være ganske skummelt om jeg kommer borti med paden og det skal lite til for å brenne gjennom lakken.

Heldigvis gikk det bra.

ext-150.jpg

Eier hadde tatt med seg det lille skiltet og ville bytte ut det originale som er alt for stort til denne bilen. Overflødig borrelås ble derfor fjernet.

ext-151.jpg

Her ble også forlenger brukt for å komme bedre til.

ext-152.jpg

Kikket bakover når jeg lå der og finpolerte og syns det begynte å bli bra blankt.

ext-153.jpg

Jeg hadde nå kjørt over hele bilen med finpolering og trodde jeg var i mål. Wipedown med megs final inspection og tok blitsbilder av hele bilen med forskjellig fokus og eksponering. Det viste seg at det var litt hologrammer noen steder så da ble det en strafferunde.

ext-155.jpg

ext-156.jpg

Blankt og fint ble det i vertfall så langt.

ext-157.jpg

ext-158.jpg

ext-159.jpg

ext-160.jpg

Strafferunden ble utført neste dag og besto av Menzerna po85re som er en veldig fin polering og finishpad (blå uber) kjørt med DA maskin. Max hastighet 4 (av 6).

Denne ble også wipet med megs final inspection og her er resultatet etter denne.

ext-162.jpg

ext-163.jpg

ext-164.jpg

ext-165.jpg

ext-166.jpg

ext-167.jpg

Lister over vinduer og bak døren var i matt finish og ble renset og vokset med Opaque

ext-168.jpg

Gummipakninger ble satt inn med Swissvax seal fead. Brukte fingrene til å fordele dette utover. Tørket av med MF etter et par timer.

ext-169.jpg

Også den lille pakningen rundt speilhus fikk seal feed

ext-170.jpg

Dører og dørkarmer ble finpolert med S30+ og oransje scholl pad for hånd.

ext-171.jpg

Voks ble deretter lagt på og valget denne gangen falt på….

ext-172.jpg

Så ble vinduer renset med 3M glassrens og MicroFiber klut. Sprayet rett på kluten for å unngå å få glassrens på den nyvoksede lakken. Vinduene ble så ettertørket med

en tørr MF

ext-173.jpg

Innstegslister ble polert med Swissvax metal polish

ext-174.jpg

Voks ble lagt i dørene

ext-175.jpg

ext-177.jpg

Rundt pakningen her la jeg på voks for hånd for å ikke komme borti (fargeforskjellen på pakningen er pga lyset).

ext-176.jpg

La deretter et lag til på lakken for å sikre full dekning. Første laget hadde da herdet i ca 3 timer.

ext-178.jpg

Speilhus ble behandlet med Swissvax Protecton matt.

ext-179.jpg

ext-180.jpg

ext-181.jpg

ext-182.jpg

Slik så det ut etter at Protecton hadde tørket.

ext-201.jpg

Frontrutene hadde vert nedrullet da jeg vasket de andre rutene så disse ble nå vasket med Swissvax crystal som også ble brukt på alle vinduer innvendig.

ext-183.jpg

ext-184.jpg

ext-185.jpg

ext-186.jpg

ext-204.jpg

Interiør

Lite førbilder av interiør men her så det slett ikke verst ut. Litt støv på dashen og litt urenheter i setene.

int-1.jpg

int-2.jpg

int-41.jpg

Interiøret ble støvsugd og plast fra da bilen var ny ble fjernet.

int-3.jpg

Skinnseter ble renset med Swissvax leather cleaner. Jobbet inn med kost og tørket av med bomulltørkle. Et forsøk på 50/50 ble gjort.

int-4.jpg

Ikke store forskjellen på bildet og kluten ble heller ikke særlig skitten

int-5.jpg

Ferdig renset

int-10.jpg

Påført Swissvax leather milk

int-11.jpg

int-12.jpg

Dører ble også behandlet med Swissvax skinnbehandling

Verktøyskrin fikk skinnbehandling

Før

int-7.jpg

Etter

int-8.jpg

Bagasjerom ble støvsugd

int-6.jpg

int-9.jpg

Mattene var ikke helt rene så de ble renset med Chemical Guys Green clean 1:15ish

int-13.jpg

Jobber green clean inn med kost.

int-14.jpg

Påfører vann

int-15.jpg

Og suger opp dritten

int-16.jpg

Mattene ble tatt inn i stua og tørket på tørkestativ rett under varmepumpen. Etter tørk ble de forseglet med Chemical Guys fabric guard tekstilforsegling. La på 3 lag.

Første laget ble fordelt med kost og de to neste lagene ble bare spayet på.

int-17.jpg

Brukte en MF klut for å ikke spaye på gummien.

int-18.jpg

Gummi ble satt inn med Swissvax pneu gummi/dekkfornyer og tørket av overskuddet med MF etter en stund. 50/50 påført pneu

int-35.jpg

int-38.jpg

Alu i midtkonsoll ble behandlet med Swissvax metalpolish

int-19.jpg

int-20.jpg

Girspakene fikk samme behandling

int-21.jpg

int-22.jpg

int-23.jpg

int-24.jpg

Resten av midtkonsoll ble renset/behandlet med Swissvax quick interior detail

int-25.jpg

int-26.jpg

int-27.jpg

Pedaler ble renset med Green Clean

int-28.jpg

int-29.jpg

Skrubbet med kost og tørket av

int-30.jpg

Ble deretter behandlet med Swissvax metal polish

int-31.jpg

Stoffet ble forseglet med 3 lag fabric guard på samme måte som mattene

int-32.jpg

Et par ferdigbilder

int-39.jpg

int-40.jpg

int-33.jpg

int-34.jpg

Eier hadde kun behandlet nedi motorrom med Opaque, så luken måtte også få en behandling.

ext-187.jpg

Etter voksen er avtørket og har fått herde kan det ligge igjen litt oljer.Dette kalles vokssvetting og kan minne om hologrammer.

ext-188.jpg

ext-189.jpg

Dette ble fjernet med Swissvax quick finish og her er det endelige resultatet av lakken.

ext-190.jpg

ext-191.jpg

ext-192.jpg

ext-193.jpg

ext-194.jpg

ext-195.jpg

ext-196.jpg

ext-197.jpg

ext-198.jpg

ext-199.jpg

Disse bildene er litt lavere eksponert i forhold til de første. Dette er fordi jeg ofte syns eventuelle hologrammer kommer bedre frem ved slike blitzbilder når de er

litt undereksponert.

Swissvax klistremerke ble satt i dørkarmen

ext-202.jpg

Så til etterbildene.

ext-200.jpg

ext-205.jpg

ext-209.jpg

ext-211.jpg

ext-212.jpg

ext-214.jpg

ext-215.jpg

ext-217.jpg

ext-218.jpg

ext-222.jpg

ext-223.jpg

ext-225.jpg

ext-227.jpg

ext-228.jpg

ext-229.jpg

ext-230.jpg

ext-232.jpg

ext-233.jpg

ext-234.jpg

ext-235.jpg

ext-236.jpg

ext-237.jpg

ext-238.jpg

ext-239.jpg

ext-244.jpg

ext-245.jpg

ext-249.jpg

ext-251.jpg

ext-252.jpg

ext-257.jpg

ext-260.jpg

ext-261.jpg

ext-262.jpg

ext-263.jpg

ext-264.jpg

ext-267.jpg

ext-268.jpg

ext-269.jpg

ext-270.jpg

ext-272.jpg

ext-273.jpg

ext-275.jpg

ext-277.jpg

ext-278.jpg

ext-279.jpg

ext-280.jpg

ext-281.jpg

ext-282.jpg

ext-283.jpg

ext-284.jpg

ext-285.jpg

ext-286.jpg

ext-287.jpg

ext-288.jpg

ext-289.jpg

Takk for titten

**Bilder tillates ikke brukt uten forfatters samttykke**

Endret av jkart
52

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LEKKERT! :) Premium jobb på premium bil. Her så det imidlertid ut som 50/50-bilde på eksos manglet...

Og jeg savner film av beistet :fun:

Cred gitt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LEKKERT! :) Premium jobb på premium bil. Her så det imidlertid ut som 50/50-bilde på eksos manglet...

Og jeg savner film av beistet :fun:

Cred gitt

Takk :)

Da var du veldig tidlig med å lese tråden. Så selv at bildet var feil men alt annet stemte så turte ikke annet en å publisere tråden i tilfelle en eller annen error. Gikk rett inn og fikset bildet så det skal være på plass nå :)

Film you say?....

Kan det være nødvendig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig, kommer dessverre ikke på noe bedre å si. Flott bil er det og, går et par sånne her i byen, og ja, er definitivt noe som er verdt å ha litt video av ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting som mangler her. Bedre blir det ikke! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig ! Dette er drømmebil til tusen :) Godt og se at den blir tatt vare på !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEJA VU, var følelsen jeg fikk fra denne, det var nesten som å lese en oppdatert versjon av Ferrari 360 jobben min. Meget flott jobb, og grundig dokumentert. Lå bak denne i kleppe tunellen rett etter at han hadde kjøpt den, å det at den gikk igjennom der på ca max turtall, var bare en "eargasm".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig, kommer dessverre ikke på noe bedre å si. Flott bil er det og, går et par sånne her i byen, og ja, er definitivt noe som er verdt å ha litt video av ^^

Takk :) Flott bil ja.

Vet ikke om jeg har noen brukbare videoer...

Ingenting som mangler her. Bedre blir det ikke! :)

Bedre tilbakemelding kan en vel ikke få.

Nydelig ! Dette er drømmebil til tusen :) Godt og se at den blir tatt vare på !

Takker :)

Som nevnt er eier flink til å vaske, så den skal nok bli tatt vare på.

DEJA VU, var følelsen jeg fikk fra denne, det var nesten som å lese en oppdatert versjon av Ferrari 360 jobben min. Meget flott jobb, og grundig dokumentert. Lå bak denne i kleppe tunellen rett etter at han hadde kjøpt den, å det at den gikk igjennom der på ca max turtall, var bare en "eargasm".

Takk, takk :)

360 tråden din var mer eller mindre enn mal for denne jobben samt at jeg var innom en Ferrari-tråd til Bernhard med samme farge og fikk noen kjøretips :thumbup:

Eargasm ja, på vei hjem fra treff tidligere kjørte han forran meg mot samme tunell. Fikk mld at jeg måtte si til sønnen min at han måtte rulle ned vinduene. Skulle egentlig svinge av før tunellen og gå må McDonald. Kan ta en brødskive når jeg kommer hjem var svaret fra kidden :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert på alle mulige måter :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en fantastisk bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Respekt!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Takker :)

Lekkert på alle mulige måter :thumbup:

For en fantastisk bil!

Jepp, gikk helt greitt også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med video av vaske prosessen. Kjempe jobb, topp resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med video av vaske prosessen. Kjempe jobb, topp resultat.

Takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en flott bil. :) Cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en flott bil. :) Cred.

Takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott jobb!!! Hvor mye koster en slik behandling om det er ikke en hemmelighet)))?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott jobb!!! Hvor mye koster en slik behandling om det er ikke en hemmelighet)))?

Så veldig hemmelig er det ikke, men ønsker ikke å publisere det på et offentlig forum. Send meg en PM så skal du få svar der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig hemmelig er det ikke, men ønsker ikke å publisere det på et offentlig forum. Send meg en PM så skal du få svar der :)

Da er PM sendt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kos å plukke frem denne i vinterkulda... :) Fort gjort å drømme seg bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive