Gå til innhold

Tips til effektiv insektsfjerner?


nixihi

Recommended Posts

Lurer litt på i disse insektsdager, iogm at jeg nettopp har komt hjem fra kjøreferie Haugesund-københavn, og retur.

Så er fronten FULL av fluer, bier osvosv, føler meg nesten som en seriemorder.. menmen.

Hva bruker dere for å knekke disse? Har vaska som vanlig med prickbort, spyling, surfex, skum og spyling.. men føler forsatt disse rakkerene sitter igjen før håndvask.. Noen midler som er super på disse?

Mvh Christian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemstilling i forrige uke, etter en tur til Tyskland så var hele fronten klistrert med insekter. Kjøpte Meguiars Bug & Tar Remover, fungerte helt greit, dvs at det gikk vekk med en goood del knikking.

Har ikke prøvd noe annet, men skulle tro det var noe mer effektivt enn denne.

luUpp.jpg

Sånn så bilen forresten ut igår etter en dag på jobb, noe av det satt utrolig godt fast etter vask, Bug removeren tok dette ganske lett :)

Endret av bjadda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ren CG Bug Bugger & Tar Remover tar insekter uten problemer. Spray på, la virke ca 5 minutter, spyl av. Gjenta til kadaverne er borte. 1:10-blanding funker også veldig bra, men trenger noen flere runder. Man bruker vel totalt mindre produkt når det er utblandet, men akkurat der og da hadde jeg ikke noe å blande på.

Jeg har også hatt hell med CG Green Clean 1:10 med samme fremgangsmåte, men uansett er poenget å få bløtet opp insektslikene tilstrekkelig slik at de slipper underlaget, så rent vann vil også gjøre nytten om man er tålmodig nok og/eller ikke har noe annet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Et tips er å legge på bløtt mykt papir,hold dette bløtt i 15-20min, da er de små beista klare for fjerning med kun vann. Bruker dette ofte på mc hjelm og kåpeglass/skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, her var det mye svar, og takker for det! :)

får hive CG Bug and Tar remover med på neste bestilling av varer. Jeg har grime reaper stående, får prøve den først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Surfex (1:20-ish) her også. Men opplever at dyrene slipper lett om man har gjort vårshinen godt. At det også fungerer med bare vann i en 20min-periode var jeg ikke klar over! Var jo en billig løsning iallefall. :D

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold insektene bløt (vann) i ca. 15-20 min så er det bare å spyle av, å gnikke bort insekter er langt fra skånsomt, og vann er ofte like bra som mange av disse insektsfjernerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra ferie i dag med mange bugs i fronten, brukte prikbort med et lag jif såpe over med foam lancen. Etter grundig høytrykk spyling var det så godt som fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...