Gå til innhold

Skumkanon


Torjac

Recommended Posts

Kjøpte en Kärcher orginal skumkanon på Maxbo i Oslo for kr 220. Brukte BH Autofoam. Dette fungerte svært bra,og det til en vesentlig bedre pris enn alternativene på nettbutikkene våre. De av dere med en bredere erfaring enn min, må gjerne kommentere hvorfor vi bør betale mer.

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så duger også min Kärcher skumkanon til mitt formål og jeg er veldig fornøyd med den. Det eneste som ikke gjør den perfekt er at den er litt slarkete i koblingen til flasken, så det lekker lett der. Lurer jeg på om kvaliteten på de "originale" skumkanonene er noe bedre, at de lager litt tykkere skum (som ikke er livsviktig eller nødvendig) og rommer litt mer, for de som føler de trenger det :) En annen fordel med å kjøpe en original skumkanon er at man kan velge mellom forskjellige koblinger dersom man velger å kjøpe seg en ny HT eller om det skulle være nødvendig å bytte av en eller annen grunn.

Annet enn dette så ser jeg ingen grunn til å betale så mye mer, fordi min fungerer godt og den er rimeligere.

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Stort sett fornøyd jeg også, gjør jobben bra til prisen.

Eneste jeg tror de litt dyrere er bedre på så er det hvor lenge såpa henger på bilen og dermed får bedre virketid.

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

De dyrere skumkanonene har bedre dyse, konstruksjon i metall (messing) og større flaske og lager bedre skum.

Men - som det har blitt poengtert mange ganger, så er det ikke hvor tykt skummet er det kommer an på, men hvor godt det rengjør, og hvilke produkter man bruker til det.

Noen mener også at skum er tull og at det ikke har noen annen effekt enn showeffekt, og debattene raver fremdeles. Og slik går nu dagan. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt den på to biler, og er enig i svarene over. Den lager bra skum, og gjør jobben. Bilene ble rene og fine. MEN jeg ser at kvaliteten på skumkanonen kunne vært bedre, både på feste til flasken og justeringsskruen. Det er vel som med alt annet, du får gjerne det du betaler for. Denne holder godt til mitt formål, som er å holde mine to biler rene og blanke. Hadde jeg hatt større ambisjoner, så hadde jeg kjøpt skikkelig vare.

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Alfaduden

Gammel tråd, men like aktuelt!

Er dette noe å vurdere? Den kommer jo inn på rett over 300kr pluss mva. og tollgebyr da... Begynner å bli farlig nær Bilnerden sin pris.

http://www.mjjcspraygun.com/Pages/Nilfisk_Kew_Alto_Foam_Lance.aspx

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Folk glemmer litt att det koster å ha ting på lager og blir litt småsure når de må ut med noen hundrelapper.

Det koster litt kapital å ta inn noen hundre av hver ting , og renger med att samarbeidspartnerene gjerne vil ha litt på bordet nå dagen er omme, Om bilnerden har varen litt dyrere velger eg han først og fremst fordi eg foretrekker kjapp service og levering samt eg ønsker att han får inn kapital til å kunne ha et godt utvalg kvalitetsprodukter.

Endret av Resistes
  • DCN Poeng 1

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Folk glemmer litt att det koster å ha ting på lager og blir litt småsure når de må ut med noen hundrelapper.

Det koster litt kapital å ta inn noen hundre av hver ting , og renger med att samarbeidspartnerene gjerne vil ha litt på bordet nå dagen er omme, Om bilnerden har varen litt dyrere velger eg han først og fremst fordi eg foretrekker kjapp service og levering samt eg ønsker att han får inn kapital til å kunne ha et godt utvalg kvalitetsprodukter.

Jeg er der jeg også. Og ikke minst lettere å løse en eventuell tvist ved feil/dårlig produkt. Jeg støtter de lokale mer enn gjerne! :)

Nå har jeg også sett at alien autospa åpner pick up lager på liertoppen, i tillegg til at du befinner deg rett borti nabolaget... Begynner å bli farlig for bankkontoen nå.

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

220 kroner for lansen, 75 i frakt, 25% mva, 150 i forenklet tollbehandling = 518,75 kroner...

Skal det lønne seg må man enten få selger til å skrive lavere verdi eller finne en lanse til under £20.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...