Gå til innhold

DA vs. Hånda mi


tobiass1

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ganske ny i forhold til bilpleie, i hvertfall når det gjelder maskiner.

Jeg er helt utrolig nøye og pirkette men har dårlig tålmodighet, det er en dårlig combo.

Jeg elsker detailing og alt om bilpleie, men klarer ikke å bruke lang tid på det.. rart egentlig.

Tenkte og polere og vokse bilen min nå, men så tenker jeg litt på og prøve en DA.

Men er det verdt det med tanke på og gjøre for hånd?

Er en sort BMW 120D 2005 E87.

Bilen har alt: fugledritt, swirls, rds

Tenkte litt på dette settet: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer lang tid... en BMW med swirls og rds bruker jeg nok 12 timer på med DA, minst. For hånd hadde jeg nok ikke gidda å ta en framskjerm engang. Legge voks for hånd går adskillig bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg gir fort opp med pirkearbeid. Men jeg tror kansje det er fordi jeg ikke har fått wow opplevelsen enda.

Syntes du jeg skal kjøpe en roterende? Jeg er så klart redd for og ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også et tredje alternativ: Du kan betale noen for å polere opp bilen din.

Kostnader til maskiner og utstyr (en syv år gammel bil behøver etter all sannsynlighet full pakke), og antall timer du behøver for å komme opp på et greit nivå er ganske mange.. Du kan eventuelt være med som hjelpemann, så ser du om dette kommer til å bli en hobby du legger ned mye av fritiden din til.

Dette tredje alternativet gjør at du kan vaske og vokse med bra resultat i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med "hånda mi" da jeg først fikk øynene opp for bilpleie. Jeg var imponert over det jeg fikk til, men innså kjapt at det bare var tøys og fanteri i forhold til det andre fikk til med maskin. Da jeg innså at jeg ikke fikk til det jeg ville for hånd satt jeg bilen bort til folk, bl.a. Bernhard, mens jeg begynte å handle inn produkter og maskiner til eget bruk frem til jeg hadde det jeg trang for å gjøre det selv.

Etter å ha vært innom begge verdener vet jeg at det å sammenligne en DA-maskin og håndpolering ikke helt henger på greip. Kjøp en DA-maskin og opplev en ny verden, så bruker du hånda til andre ting. Når du har brukt DA en stund vil du nok få mer og mer lyst på en roterende slik at du får gjort det du vil slite med å få gjort med en DA også...:D

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg gir fort opp med pirkearbeid. Men jeg tror kansje det er fordi jeg ikke har fått wow opplevelsen enda.

Syntes du jeg skal kjøpe en roterende? Jeg er så klart redd for og ødelegge noe.

Wow opplevelsen ved maskinpolering kontra håndpolering kan være ganske motiverende...

Kjør på med maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Hvor i verden holder du til? kanskje du kunne tatt turen til noen i nærheten og prøvd maskin for og se om dette er noe for deg?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Ja jeg har jo lyst og prøve maskin da :) Men DA på bmw lakk er ikke noe?

Joda, jeg skal harve over min 07' E92 med DA-maskin straks. Jeg har høye forventninger! :P Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...