Gå til innhold

Hvor selges Foma høytrykksspyler?


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer
Core2Duo

Hei.

Jeg driver å ser meg rundt etter høytrykksspyler, og ville egentlig se på noe fra Foma.

Problemet er at jeg ikke finner noen utsalgssteder som selger Foma.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i Foma? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Jeg har sett i den et par ganger, men den lista er alt for gammel..

Over til noe annet;

Hva slags høytrykksspyler vil duge til å vaske bil?

Nå skal jo jeg bare vaske bilen, så jeg vil ikke legge 4 - 5000 kr på bordet.

Hvor langt kommer jeg viss jeg legger 2000 kr i en høytrykksspyler?

Hva med denne for eksempel? http://butikk.naf.no/foma-hytrykkspyler-670/product/53418

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Ofte får man det man betaler for, og om du legger på ca en 1000-lapp så får du en mye bedre HT enn om du kjøper en til 2000kr, som vil vare lengre og være mer solid enn en til 1500-2000kr. Hva med denne? Om det ikke må være Foma, mener jeg.

OT: Om jeg skulle kjøpt meg en ny HT nå, så hadde det blitt denne. Men det er jo da godt utenfor det du vil gi :)

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde heller lagt til ett par tusenlapper og kjøpt 825 fremfor 670. 670 kommer du aldri til å bli glad i, den kommer bare til å bli ett irritasjonsmoment 120 bar og 400l/t så kan du heller bruke hageslangen :)

Og ikke minst at slangen er fiberarmert.. Grøøøøøss.... Den lever da sitt helt eget liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet over en Foma 825 (Foma PW-C20X)når jeg var på Torshov og kjøpte den der selv om den kostet noe mere enn det som var planlagt.

Etter å ha klådd litt på den var jeg ikke i tvil om at det var denne jeg ville ha. Filosofien min er at jeg heller vil legge i noen kroner ekstra og være kjempefornøyd i kanskje 10 år enn å gå i like lang tid å irritere meg over for kort slange, for "vrang" slange, for lite trykk/vann osv..

Torshov holder på å kvitte seg med alt av Foma, så de er helt sikkert åpne for pruting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Og ikke minst at slangen er fiberarmert.. Grøøøøøss.... Den lever da sitt helt eget liv...

Indeed...jeg har ikke fått fingeren ut og byttet ut min ennå... Det er jo en jobb i seg selv å holde styr på den himla slangen!!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålarmert slange er veldig undervurdert. Bruker man HT ofte, enten det er til vask av bil, tak, vegger etc er stålarmert slange fantastisk å ha. Veldig fint å slippe en slosskamp med slangen hele tiden.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er NAF medlem har de gode tilbud der.

http://butikk.naf.no...0/product/53418

Jeg kjøpte en Foma 925 i fjor høst for 1400,- mindre enn veiledede pris andre steder.

Trenger ikke alltid være billig fordi om det er nedsatt i pris :)

F.eks foma 825 (type grønn) er kr 800 dyrere hos Naf i forhold til Mekk som Skovdahl linket til, selv om det er medlemspris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

150bar ca og 5-600liter i timer burde være kurrant.. Men varierer jo også. Kranzle har vel 110-120bar og 1000litr i timen på de minste..

Foma 747 synes jeg er meget god spyler for prisen. Godt utstrt, godt trykk og grei vannmengde. Behøver ikke mer etter min mening. Stålarmert slange er også inkl.

Lykke til uansett med kjøp:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Etter å ha brukt Kränzle 2160 med 660l/t og 160 bar så prøvde jeg 747 her om dagen og det synes jeg var en skikkelig nedtur..

Jeg ville minimum gått for en 825 fra Foma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

I samtale med en Kranzle forhandler en gang sa han enkelt at man kunne vaske en bil med hageslange, men ikke med trykkluft. Det er som Bernhard sier vannmengden det kommer an på, og den bør være på minimum 500 l/t, men helst 600 l/t. Problemet er ofte at rørledningene i privathus ikke leverer nok vann til større spylere enn dette. Om trykket i spyleren er 110 eller 150 bar er av mindre betydning for vask av bil ect.

Har selv en Foma 747 og er sånn passe fornøyd, men det blir nok Kranzle neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...