Skulebollen

Handle fra bilnerden.no, + litt nybegynnerspørsmål

37 innlegg i emnet

Hei, har handlet litt bilpleie produkter fra scandicshine.no. Men var innom bilnerden.no idag og så at det var en god del billigere.. Men ser der er mange ukjente produkter, lurte litt på denne handpoleringspakken her.. Hvordan funker dette i forhold til foreks. meguiars sin 3 step?

http://bilnerden.no/...products_id=118

Så har en liten handleliste på bilnerden / scandicshine

Felgrens: P21 power gel / scholl Rim 7

Gummifornyer: Owatrol polytrol

Skumkanon: Bilthamber autofoam/ Jif?

Bilshampoo: Gtechniq G-wash/ CG maxi suds evt. jif

Tørking: gtechniq zero scratch / CG miracle dryer

Evt. Clay: Bilt hamber autoclay, litt usikker på hvor hard?

Hva tror folk om dette?

Er litt forskjellig eg kunne tenkt meg og handle fra begge plasser, som foreks. den poleringspakken på bilnerden

og skumkanon til 500

Endret av Skulebollen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polytrol fungerer IKKE som gummifornyer. Kun hardplast. Ellers ser det greit ut :) Gtechniq P1 er en slipende polish, som alle andre proff produkter. Dette innebærer at det du oppnår når du jobber med den er permanent, mens meguiars 3 step kun fyller lakken og gjør den midlertidig blank.

Det er dog veldig vanskelig å få noen form for korreksjon for hånd, og i det minste en DA maskin som f.eks biltemas 2 hodete sterkt å anbefale. Skal du kun jobbe for hånd er en fyllende polish/system som meguiars 3 step eller autoglym srp å anbefale siden disse fyller og skjuler matthet og defekter (midlertidig).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifter ut den med stoner trimshine da:) Men bilpleienerden sine produkter er greie?

Så du vil heller anbefale meguiars 3 step? Er så mye jobb iforhold til å kun gå over med 1 produkt føler eg.. Vil berre polere midlertidig til økonomien tillater og sette den vekk for proff behandling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både P21s og Rim7. Holder meg til P21s jeg :)

Og Autofoamen funker bra den.

Og noe annet som veier mye opp; god og kjapp service. Bilnerden får 10 av 10.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifter ut den med stoner trimshine da:) Men bilpleienerden sine produkter er greie?

Så du vil heller anbefale meguiars 3 step? Er så mye jobb iforhold til å kun gå over med 1 produkt føler eg.. Vil berre polere midlertidig til økonomien tillater og sette den vekk for proff behandling :)

Hvis du kjøper deg DA maskin fra Clas Ohlson, Meguiars Ultimate Compound og noen sonax pads så tror jeg du kommer langt med det. Du vil samtidig få ett bedre resultat enn å bruke hendene, da det er vanskelig å korrigere for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror faktisk eg har en helt ny biltema da maskin, men er redd for og bruke den :P men kan jo alltids teste litt på andre bilen først.. men hvor får man kjøpt sonax pads? Og trenger man kun Meguiars UC?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hvor får man kjøpt sonax pads? Og trenger man kun Meguiars UC?

Clas Ohlson

Ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må kjøre 4 timer til nermeste clas ohlson.. Så kunne tenkt meg en nettbutikk? Ser bilnerden ikkje har pads..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd stoner sin trimshine, men Gtechniq T1 er god på både dekk og "trim" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går for T1 da :)

Endret av Skulebollen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
må kjøre 4 timer til nermeste clas ohlson.. Så kunne tenkt meg en nettbutikk? Ser bilnerden ikkje har pads..

Er du i nærheten av en bilxtra eller mekonomen da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilxtra kan eg få til :) tenkte og handle meguiars UC der imorgen, er der brukbare pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd pass fra bilxtra jeg, men vet de har autoglym pads, uten at jeg har prøvd det heller. Men det er verdt å prøve? Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt er at om du skal håndpolere så er det bedre å bruke produkter som fyller/jukser fremfor rene korreksjon polisher, siden du ikke vil være i stand til noe særlig korreksjon for hånd uansett :) Autoglym srp er f.eks et produkt som funker ok for hånd og gjør ca samme jobben som megs 3 step alene.

Det beste er uansett en korrigerende polish som meguiars uc eller gtechniq p1 i kombinasjon med en DA maskin da dette vil gi et helt annet og ikke minst et permanent resultat. Husk at du trenger en voks eller lakkforsegling til å legge på til slutt da polishen ikke inneholder noen form for beskyttelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir ei bestilling fra scandicshine også.. der er vel pads som er brukbare?

Vil fremgangsmåten nå vere:

1. Grundig vask

2. Tørking

3. Clay

4. Meguiars UC med maskin

5. Avspyling og tørking

6. Voks påført med hand

Og hvilken voks er og anbefale?

Endret av Skulebollen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sterkt anbefale collinite 845 fra bilnerden. Lett å jobbe med, suveren holdbarhet og billig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, fremgangsmåten min såg bra ut? trenger ikke såpevask etter polering? Ingen fare og claye med built hamber autoclay soft? Vil ikke lage merker som ikke går vekk med Meguiars UC?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, fremgangsmåten min såg bra ut? trenger ikke såpevask etter polering? Ingen fare og claye med built hamber autoclay soft? Vil ikke lage merker som ikke går vekk med Meguiars UC?

Trenger ingen spyling eller såpevask etter UC, marring etter clay bør forsvinne greit med UC, til og med for hånd.

Enig med Mighty ang. 845, billig og kan hamle opp med det meste på holdbarhet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har pads på lager :) Uber i 100mm passer biltema sin tohodete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, fant dette først nå :) skal eg gå for grønn eller oransje pute? Har dere vaskebøtter også, med lokk? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive