Gå til innhold

Volvo 945


trogha

Recommended Posts

Da var vinteren rett rundt hjørnet og bilen var veldig klar for litt beskyttelse.

Ble kun en kjapp runde med 106ff for å friske opp lakken litt før jetseal og maxwax ble klint utover..

Vask:

Biltema (alkalisk) mikroavfetting

Meguiars Nxt shampoo+litt soft wash

Waschpudel fra SW på lakk

Europrismitt

DDT+Guzzler HD

Lakk:

Menzerna 106ff

Hvit sonus og LC

IPA wipe

Masse Microfiber

Utvendig plast og lister:

Owatrol-Polytrol

Megs Trim detailer på vintermattene (ble litt glatt ja..)

Lsp:

2x jetseal 109

2x DP Maxwax

Som sagt...ikke så mye korrigering så dårlig med 50/50 bilder, og ingen panikk hvis det er noen synlige riper på bildene.. :P

Har og gått til innkjøp av nytt kamera (Nikon D40) men er fortsatt "under opplæring" så noen av bildene kunne kanskje vært bedre :)

DSC_0153.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0158.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0193.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0208.jpg

DSC_0218.jpg

DSC_0219.jpg

DSC_0230.jpg

DSC_0216.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0191.jpg

DSC_0182.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0202.jpg

DSC_0207.jpg

DSC_0205.jpg

DSC_0212.jpg

DSC_0222.jpg

DSC_0223.jpg

Litt støv på utebildene..

DSC_0231.jpg

DSC_0232.jpg

DSC_0233.jpg

DSC_0235.jpg

DSC_0265.jpg

DSC_0266.jpg

Litt beading..

DSC_0254.jpg

DSC_0256.jpg

DSC_0247.jpg

DSC_0239.jpg

DSC_0238.jpg

DSC_0240-1.jpg

DSC_0241.jpg

DSC_0242.jpg

DSC_0243.jpg

DSC_0244.jpg

DSC_0245.jpg

DSC_0246.jpg

DSC_0250.jpg

DSC_0251.jpg

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Takk for fine ord folkens :)

Kris: Veldig fornøyd med Polytrol ja, kunne sikkert vært bedre konsistens mtp påføring men synes det gikk greit med gul app. pad fra meg`s. Den er ihvertfall sinnssykt drøy i bruk, kjøpte 0.5l (169.-) og hvis jeg kun bruker den på egen bil vil jeg anta at den varer i mange mange år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut det funka fett å bruke kjøkkenskrubb (men svampsiden) fra clas ohlson til å påføre polytrol/owatrol. Med er alfa omega å legge det på jevnt, eller så bloir det grusomme skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut det funka fett å bruke kjøkkenskrubb (men svampsiden) fra clas ohlson til å påføre polytrol/owatrol. Med er alfa omega å legge det på jevnt, eller så bloir det grusomme skjolder.

Pass på å ikke bruke feil side da :D meguiars applicatorpad bruker jeg, da får jeg ikke skjolder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RØDT!

Elsker å se eldre biler som blir tatt såpass bra vare på. Tipper du har en rimelig grei headturner der, og hvem skulle vel trodd det om en original (?) 945 :D

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MagnusWathne
Som sagt...ikke så mye korrigering så dårlig med 50/50 bilder, og ingen panikk hvis det er noen synlige riper på bildene.. :P

Har og gått til innkjøp av nytt kamera (Nikon D40) men er fortsatt "under opplæring" så noen av bildene kunne kanskje vært bedre :)

Sjekk ut www.kenrockwell.com

proff fotograf som har skrevet en god guide til det kameraet...

naar det gjelder speilrefleks, laer deg aa bruke manuel instillinger.. da blir bildene penere, og du faar de som du vil. En nyvokset bil kan og gi autofokus funksjonen paa kamera litt aa jobbe med, det blir ofte forvirret, og klarer ikke aa fokusere, spesielt hvis du skal ta bilde av en bil med moerk lakk. bruk derfor manuel fokus... det er ekstra viktig med tanke paa aa faa fokus paa swirls du vil ta bilde av, og ikke speilbildet i lakken feks...

for aa faa bildene til aa vise den glansen og dybden som oeye oppfatter, bruk et stativ, still blenderen liten, og bruk lang lukker tid, ca ti til tretti sek....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut www.kenrockwell.com

proff fotograf som har skrevet en god guide til det kameraet...

naar det gjelder speilrefleks, laer deg aa bruke manuel instillinger.. da blir bildene penere, og du faar de som du vil. En nyvokset bil kan og gi autofokus funksjonen paa kamera litt aa jobbe med, det blir ofte forvirret, og klarer ikke aa fokusere, spesielt hvis du skal ta bilde av en bil med moerk lakk. bruk derfor manuel fokus... det er ekstra viktig med tanke paa aa faa fokus paa swirls du vil ta bilde av, og ikke speilbildet i lakken feks...

for aa faa bildene til aa vise den glansen og dybden som oeye oppfatter, bruk et stativ, still blenderen liten, og bruk lang lukker tid, ca ti til tretti sek....

Takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knall rødt og deilig det der...

beading bildene var noe i en egen gate de, uber.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...