Kristian Nafstad

Kansellert ordre på gavekort, hva er mine krav?

Hei,

Jeg kløna meg litt ut, men det får så være. Bestilte et gavekort til broren min hos komplett pga bursdagen hans. Tok dette i siste liten så smart som jeg er, og mottok ikke gavekort på mail som jeg forventet. Jeg kansellerte, og fikk opp en boks "Er du sikker på at du vil kansellere? Du kan ikke angre på dette" e.l. Jeg trykket "OK".

Leste litt mer osv, og så at det kunne ta litt tid før man fikk gavekortet, så jeg kjørte på med en bestilling igjen, for da visste jeg at den kom etterhvert. Idiotisk å sitte å "dobbeltbestille", det vet jeg.

Jeg fikk ikke refundert pengene forrige uke (det var da gått 1 uke), så jeg sendte mail til dem på søndag og fortalte dem situasjonen, deretter fikk jeg svar om at jeg ikke får refundert penger for gavekort, og at man ikke kan avbestille dette.

Her står det en knapp hvor man kan kansellere ordre, så dette er jo helt høl i hodet, og det står ingenting i angrerettloven eller på siden dems at man ikke kan kansellere gavekort. Jeg spurte om hva det vil si å "kansellere ordre" hos Komplett, og fikk til svar:

"Hei.

På vanlig varer har man full angrefrist og kan kansellere dette, men

gavekort er dette ikke mulig desverre.

Dette gjelder forsåvidt alle butikker om man handler gavekort."

Greit, i mange butikker kan man ikke få refundert gavekort, men det er flere nettbutikker som tilbyr det. Jeg fikk som sagt opp en boks hvor det sto "Kanseller".

Statusen på orderen nå er at den ikke er kansellert, men levert e.l.

Help me out! Jeg har ikke behov for å kjøpe noe fra komplett.no.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, snedig problemstilling. Ville kanskje tatt en tlf for å få forklart problemet, da jeg ikke helt ser hva det skulle være. If all else fails så kan du jo selge det / gi det bort...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg får prøve å ta en telefon din i morgen og høre med den. Jeg skjønner ikke helt hva "problemet" hos Komplett er. Det er jo de som villeder kundene.

I værstefall så selger jeg eller gir bort gavekortet, men poenget er å få de til å innse at de har gjort en feil.

Noen her med litt kompetanse som kan fortelle meg hva jeg har krav på sånn i følge loven?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik det ser ut nå er ikke Komplett interessert i å gjøre noe ytterligere med saken før jeg har mottatt mail fra Forbrukerrådet om mine krav.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dum måte å løse saken på, burde ikke være noe problem å gi deg et nytt gavekort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dum måte å løse saken på, burde ikke være noe problem å gi deg et nytt gavekort.

Nå er ikke jeg advokat, men slik jeg ser det har han betalt for en vare (to varer, faktisk) og har ikke fått varen levert. Ihht kjøpsloven har han da krav på pengene tilbake ihht angrefristen. Det er uvesentlig om varen er fysisk eller elektronisk. Så lenge han har annullert kjøpet før varen har blitt sendt til ham eller han har benyttet seg av angreretten innen fristen har han krav på å få hele beløpet refundert. Hvis ikke har Komplett faktisk stjålet penger fra ham.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, slik ville jeg sett på det også. Er ikke store jobben for de, å rydde opp i dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive