Gå til innhold

Kansellert ordre på gavekort, hva er mine krav?


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Hei,

Jeg kløna meg litt ut, men det får så være. Bestilte et gavekort til broren min hos komplett pga bursdagen hans. Tok dette i siste liten så smart som jeg er, og mottok ikke gavekort på mail som jeg forventet. Jeg kansellerte, og fikk opp en boks "Er du sikker på at du vil kansellere? Du kan ikke angre på dette" e.l. Jeg trykket "OK".

Leste litt mer osv, og så at det kunne ta litt tid før man fikk gavekortet, så jeg kjørte på med en bestilling igjen, for da visste jeg at den kom etterhvert. Idiotisk å sitte å "dobbeltbestille", det vet jeg.

Jeg fikk ikke refundert pengene forrige uke (det var da gått 1 uke), så jeg sendte mail til dem på søndag og fortalte dem situasjonen, deretter fikk jeg svar om at jeg ikke får refundert penger for gavekort, og at man ikke kan avbestille dette.

Her står det en knapp hvor man kan kansellere ordre, så dette er jo helt høl i hodet, og det står ingenting i angrerettloven eller på siden dems at man ikke kan kansellere gavekort. Jeg spurte om hva det vil si å "kansellere ordre" hos Komplett, og fikk til svar:

"Hei.

På vanlig varer har man full angrefrist og kan kansellere dette, men

gavekort er dette ikke mulig desverre.

Dette gjelder forsåvidt alle butikker om man handler gavekort."

Greit, i mange butikker kan man ikke få refundert gavekort, men det er flere nettbutikker som tilbyr det. Jeg fikk som sagt opp en boks hvor det sto "Kanseller".

Statusen på orderen nå er at den ikke er kansellert, men levert e.l.

Help me out! Jeg har ikke behov for å kjøpe noe fra komplett.no.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, snedig problemstilling. Ville kanskje tatt en tlf for å få forklart problemet, da jeg ikke helt ser hva det skulle være. If all else fails så kan du jo selge det / gi det bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Ja, jeg får prøve å ta en telefon din i morgen og høre med den. Jeg skjønner ikke helt hva "problemet" hos Komplett er. Det er jo de som villeder kundene.

I værstefall så selger jeg eller gir bort gavekortet, men poenget er å få de til å innse at de har gjort en feil.

Noen her med litt kompetanse som kan fortelle meg hva jeg har krav på sånn i følge loven?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Slik det ser ut nå er ikke Komplett interessert i å gjøre noe ytterligere med saken før jeg har mottatt mail fra Forbrukerrådet om mine krav.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Dum måte å løse saken på, burde ikke være noe problem å gi deg et nytt gavekort.

Nå er ikke jeg advokat, men slik jeg ser det har han betalt for en vare (to varer, faktisk) og har ikke fått varen levert. Ihht kjøpsloven har han da krav på pengene tilbake ihht angrefristen. Det er uvesentlig om varen er fysisk eller elektronisk. Så lenge han har annullert kjøpet før varen har blitt sendt til ham eller han har benyttet seg av angreretten innen fristen har han krav på å få hele beløpet refundert. Hvis ikke har Komplett faktisk stjålet penger fra ham.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...