Gå til innhold

Noen gode råd ang elektriker-regning


Stein86

Recommended Posts

Stein86

Heisann.

Hadde nettopp inne elektriker for å legge opp en ny 25 A kurs til kjøkkenet mitt siden jeg har byttet til platetopp + komfyr ifra den komfyren som stod der før.

Huset er fra 2011 og det var allerede lagt rør fra sikringskap og bort til der det nye stikket er.

Dum som jeg er så spurte jeg ikke så veldig nøye angående pris på materiell før de begynte på jobben, var litt mer fokusert timepriser og arbeidsmengde.

Har nå fått den endelige regningen, og prisene på stikk-kontakten og arbeid er ganske fornuftig.

Men fikk litt sjokk når de har fakturert 196,- eksl mvs per meter med ledning.

Ledningen som ble brukt er TRIO PN 3G6 ANTITWIN.

Kjapp hoderegning gir da en pris på nesten 20 000,- for 100m slik kabel. :eek:

Prøver elektrikeren min å pynte på fornuftige timepriser med å "ta igjen det tapte" på ledningen eller er denne ledningen faktisk så dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra elektriker til elektriker når det kommer til ledning, noen tar igjen "det tapte" som du kaller det i kontakter og sikringer, men vanlig regnemåte er ofte 3-4 ganger innkjøpspris, og da sier det seg selv at ting begynner å koste ganske vanvittig.

Om ledningen du har fått er billig eller dyr er litt vanskelig å svare på, ettersom at du ikke nevner om prisen er for alle 4 ledningene eller for 1 og 1, da PN er enledere.

3G6 kan tyde på at det er alle ledningene, og ledningen koster rundt 30 kroner metern inn pr leder etter hva jeg kan se..

30 kroner metern gange 4 ledere er 120 kroner metern inn, med annet de har bedre priser enn veiledende i katalogen, så må de tjene noen kroner på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Elektroskandia

villedende listepris eksmva: kr 198,50.

installatør rabatt: 51,5%.

Netthandelbutikkene selger elmateriell billigere enn vi installatører kan få det for via grossist.

Godt eksempel er megaflis, de selger pr kabel og stikk/brytere billigere enn vi kan å de for via vår grossist.

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...