rostad

How to Swisswax Alcanta og interiørrens

Har i den siste tiden fått bilpleiedilla som de fleste inne her og prøvde meg på interiørrens i helgen.

Har en 2000model 520i som har alcantara seter og gikk derfor til innkjøp av swisswax alcanta.

Jeg brukte CG green clean på midten av sete og swissvax alcanta på alcantaraen.

Fikk teken på green clean i midten av sete, men ble veldig usikker på bruken av Alcanta rensen.

Jeg sprayet på alcantaren og børsta det forsiktig utover med en jordan pensel. Tok deretter å tørket av med mf i en retning som beskrevet på flasken, men jeg synes ikke den tok med noe drit.

Det var veldig mye skitt og lort på midten av sete, så hadde forventet å få med en del fra alcantaraen også.

Midten av sete ble riktig nok våtstøvsuget, men turte ikke å ta det på alcantaraen siden jeg ikke har funnet et gjennomsiktig munnstykke type foma og hadde laget et av en halvliters flaske. Denne ble ikke helt rett, så var redd for å ripe opp stoffet. jeg behandlet bare nedre delen av sete med sv alcanta.

Her er før og etter:

post-998-0-98962700-1342521715_thumb.jpgpost-998-0-43822000-1342521725_thumb.jpg

Så spørsmålet mitt er hvordan skal det gjøres? hvordan gjør dere det for best mulig resultat? Skal det våtsuges opp ?

Endret av rostad
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe brukt våtstøvsuger til å suge opp rensen med. Har bare sett den brukt med mikrofiber. Du gikk bare over en gang? Første bud for forbedring må være å gå over flere ganger med rensen. Og jobbe rensen litt mer inne i stoffet, ikke bare fordele det utover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde 2 ganger. Men skal rensen stå en liten stund i stoffet, eller bare draes av med en gang ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde 2 ganger. Men skal rensen stå en liten stund i stoffet, eller bare draes av med en gang ?

Nå skjønte jeg ikke helt hvilken børste du brukte, men Jordan-pensel som i meget myk malepensel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En rund forholdsvis myk malepensel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må få litt mer "trykk" på pensel ev bruke en stivere.. Skal vel jobbes godt inn.

Det er vel ikke noe problem i å bruke våtsuger til å suge opp med, men som nevnt bør du kanskje ha en som ikke riper e.l

Letteste er vel å bruke microfiber, ev suge opp først om det er mye produkt.

P.S Har ikke brukt swwissvax sitt sett men raceglaze, tror de er ganske like da:)..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En rund forholdsvis myk malepensel.

Da vil du desverre bare gnu stoffet utover uten å trenge noe spesiellt inn i møkka, jeg bruker en forholdsvis stiv børste uten å bruke noe spesiellt trykk på børsten, funker knall ;)

Denne er forøvrig også knall til slikt:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_62&product_id=89

Ikke prøvd denne på alcantara, men regner med det skulle gå bra:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_62&product_id=73

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den siste børsten der har jeg, men den virker meget stiv og tror den er best på tepper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive