Ole M

Fargeforskjell etter lakkering

Heihå!

Bare ett spørsmål angående lakkforskjell... Er det mulig å tone ned dette for å få en jevnere farge? Eventuelt polere lakken til den lysner/mørkner, eller må jeg levere bilen inn på verksted?

Legger ved et bilde av bilen for å vise problemet. Det er hovedsakelig forskjerm/førerdør problemet ligger. Det er også ørlite forskjell på bakre hjulbue/bakdør etter rustfjerning i vår, men denne lakkeringsjobben ble veldig bra. Sorry for at jeg ikke har skikkelig 50/50 bilde... Har ikke peiling på hvordan jeg får det til... :mellow:

post-4426-0-01177300-1342426071_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der må du nok få lakkeringsverkstedet til å ta opp igjen. her har de nok lakket kant i kant og ikke flekket det ut mot døra og da får du i 90% av tilfellene en ørliten fargeforskjell som vises godt. hadde lakkverkstedet brukt bare litt mer tid så hadde ikke dette blitt synlig.

Er forskjermen/føredør også lakkert opp igjen? hvis den er det så må nok den også lakkeres på nytt. hvis ikke så skal det være mulig å hente opp igjen samme fargen som på resten av bilen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen fikk ett glasgow kiss av en betongsøyle for noen år tilbake, og fikk i den forbindelse nytt panser, støtfanger og forskjerm som igjen ble lakkert opp. Da jeg leverte bilen inn for å fjerne rust, så påpekte mekanikeren denne fargeforskjellen og sa at dette var definitivt noe som burde blitt reklamert for, for så tydelig skulle ikke reperasjonen være... Men hvis det er tilfellet at jeg må levere bilen inn, så vil jeg heller vurdere en hellakkering til tross for at resten av lakken er strøken. Men dette blir ikke med det første isåfall!

Men takk for svar! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive