Gå til innhold

Aqua Gleam vannfilter


paramed

Recommended Posts

Jeg kjøpte på høsten ifjor ett 76cm 0ppm filter hos Swissvax, fikk av forskjellige grunner ikke montert det før på vårparten. Jeg har nå prøvd dette filteret i ca 3 mnd og har brukt det på rød og svarte biler. Bilene har vært vasket på "vanlig" måte først også ble bilene skylt med vann kjørt gjennom filteret, bilen skal jo ikke vaskes med filtrert vann bare skylles av helt til slutt.

Etter denne perioden har det ikke vært vannflekker på bilene som har vært skyllt av med filtert vann, dette har jo også ført til mye mindre "striper" etter tørke MFene jeg har.

Jeg er veldig fornøyd med filteret og synes det er verdt de 5 min ekstra som vasken tar, vil anbefale de som er lei av vannflekker og vurdere og anskaffe ett slikt filter.

Beklager at jeg ikke har fått tatt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et på vei i posten jeg gleder meg til å teste (og da kan jeg forsøke å få tatt bilder!)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Et må ha produkt mener jeg, suverent verktøy mht vask. Har ikke vært en flekk på bilene her etter at jeg har brukt det etter vask og latt bilen tørke i sola etterpå..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Hvis du bruker et 0ppm filter, og skyller en 100% renvasket bil 100% med dette så vil du ikke få flekker av tørket vann, men hvis du ikke har fått bilen 100% ren, slik at 0ppm vannet tar med seg pollen, smuss,støv eller annet fra lister og andre plasser på bilen, og du lar dette tørke, så får du flekker. Samme skjer ved for eks pollen/støv i lufta, da tørker dette sammen med vannet, og lager flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Noen som vet om det går an å få tak i Aqua gleam filter lenger? Finner det ingen steder. Skulle gjerne hatt et godt filter på hageslangen til bruk ved avspyling av bil.

Tips til andre filtre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan være Swissvax kan ta de inn, det var der jeg kjøpte mitt.. Ser de ikke har de lenger nå annet en veggfestene..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være Swissvax kan ta de inn, det var der jeg kjøpte mitt.. Ser de ikke har de lenger nå annet en veggfestene..

Ja det har jeg sett og.. Samme gjelder exint.

Hva kostet et 0ppm filter egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan man jo kjøpe et større filter med plass til 11 liter utbyttbar resin f.eks. Det varer jo myyyyye lenger enn disse små tubene med samme innhold. Mye billigere på sikt også. Da får man 0ppm selv med stor vanngjennomstrømning.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan man jo kjøpe et større filter med plass til 11 liter utbyttbar resin f.eks. Det varer jo myyyyye lenger enn disse små tubene med samme innhold. Mye billigere på sikt også. Da får man 0ppm selv med stor vanngjennomstrømning.

Hvor får man tak i noe slikt da?

Kanskje jeg skal høre med noen som driver med vannbehandling(badeanlegg etc) om de har noe. Sender en mail til noen jeg kjenner i morgen så får vi se.

Ellers kontakter jeg swissvax om de kan bestille. Koster vel rundt tusenlappen for et aqua gleam filter?

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Holder på å prøve å skaffe meg et vannmykningsfilter/kalkfjerningsfilter/ionebyttefilter. Kjært barn har tydeligvis mange navn

Har foreløpig kommet frem til dette:

Daqua.co.uk selger 11/11,4L tanker med Tulsion MB115 filtermasse: Pris ca. 1850kr inkl.mva (dyyyr frakt til Norge, antatt moms på 25% på produktpris+frakt) http://www.daqua.co.uk/divessels.htm

Raceglaze 7L filter koster ca. 1300kr tipper jeg, men har blitt anbefalt minimum 11L filter da volum vs vannmengde er kritisk.

Gjennom kontakter kan jeg skaffe meg et 11,8L filter komplett for 1625kr. Usikker på hvilken filtermasse det har. Filteret kommer med påmontert måleutstyr, men om det er mulig å levere uten måleutstyr skal jeg få tilsvarende redusert pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...