Gå til innhold

Ny farge på oljer?


Jørgen

Recommended Posts

Skulle skifte servo- og motorolje på kompisen sin V70 forleden. Har alltid vært vant til at servooljen(i hvert fall på Volvo) har vært rød automatgirolje. Men den oljen han hadde fått denne gangen var grønn, og da hadde de slått opp i boken på rett bil i butikken og alt. Jeg ble skeptisk men kompisen insisterte på at vi bare helte den på i og med at det var den som stod i boken. Greit nok, men da vi kom til motoroljen, var denne også grønn. Har nå alltid vært noe àla bronsefarge. Noen som vet hvorfor det er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Den grønne oljen er også servoolje, men den skal være bedre (tror den er helsyntetisk) og er også en del dyrere enn den grønne.

Noen biler må ha den grønne servooljen. Usikker på om dette gjelder V70. Hvilken årsmodell er bilen?

Grønn motorolje har jeg aldri hørt om.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 2001 :)

hehehe jeg skjønner skepsisen, men oljen var kjøpt på Volvo i Bergen så skulle det skje noe regner jeg med at det er mulig å komme til de og be om en forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol sine EDGE professional og Magnatec Professional motoroljer er grønne/gulgrønne i fargen.

Sist jeg fyllte castrol Edge var fargen gyllen brun, samme gjelder Magnatec forsåvidt. Noe de har endret på i senere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er forskjell på Professional og de vanlige "forbruker" oljene du får kjøpt f.eks hos bilrekvisita butikker.

Det kan godt hende ja, det har jeg ikke tenkt over før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt grønn"olje" (det er: ester) på kawa`n min i flere år. Ikke bare er`n mintgrønn men lukter sukkertøy også:-)

Motul 300v

Hvilken i 300v serien var det? Fyllte 300v competition senest i mai og den var ikke gronn.

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...