Mr-Online

Bruk av bilpleieprodukter på stein ???

Har ymse marmor og svart granitt rundt om i huset. Noe av dette har fått litt missfarge av blomser osv osv og annen drit som forrige eier hadde rundt om..

Kan jeg kjøre på med flex DA og litt polish for å friske opp dette samt legge på en voks evnt senere ??

Eller blir det for glatt med Voks ??

Forslag ?? noen som har prøvd ???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med litt sterk surfex HD og se om det hjelper først før du ødelegger padsa dine :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver da med par bilder fra iphone...

Dette er da førbilder... de er ikke "sååå" blanke som de gir uttrykk for de svarte flatene...

Det svarte er granitt eller svart marmor var det en som foreslo....

Det hvite er hvit marmor :-)

Har ei SVÆÆÆR benkplate på badet også med to nedsenka vasker i som også trenger en behandling.

Får vel krype til korset og kjøpe meg SurfxHD nå da...

post-4233-0-77147900-1342099629_thumb.jp

post-4233-0-84021700-1342099635_thumb.jp

post-4233-0-66069000-1342099640_thumb.jp

post-4233-0-15163800-1342099647_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett bildene så står jeg fortsatt på det at du bør prøve en sterk blanding med surfex, og evt prøv clay. Jeg kan ikke gå god for at clay vil fjerne merkene, for jeg har ikke prøvd selv. Dersom det ikke blir borte kan du prøve med fin polering. Hvordan poleringsmodler og pads har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett bildene så står jeg fortsatt på det at du bør prøve en sterk blanding med surfex, og evt prøv clay. Jeg kan ikke gå god for at clay vil fjerne merkene, for jeg har ikke prøvd selv. Dersom det ikke blir borte kan du prøve med fin polering. Hvordan poleringsmodler og pads har du?

Har litt ymse pads fra scholl og meguiars. Samt S40 fra scholl og litt ymse fra Meguiars.. Sånn akkurat passe for en fersking :-)

Har smårota litt i par år før jeg fikk rota meg til å bli medlem her inne. Har par forskjellige clay også så skal nok få testa litt.

Tenkte på burgunder på flex da med f.eks dimond cut :-)

Meeen kan jo prøve litt surfxHD etterfulgt av litt mild clay..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan du også prøve s40 :) trenger ikke cutte allverden for å få opp litt bedre glans her tror jeg.. Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det gikk, kan være fler som lurer på det samme :)

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok prøvd kjapt med nanosvamp og vann før jeg tok frem kjemikalier, for det første er det enklere, og for det andre er den gjerne langt mer effektiv enn kjemi på harde overflater :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vert litt forsiktig med sterk Surfex på det greiene der, spesielt det svarte. Har opplevd at sterk surfex kan lage stygge merker på glass. Om du får slike merker på marmoren vil nok ikke det se pent ut, spesielt på det svarte.

Støtter forslag om nanosvamp :)

Syns vi skal være litt forsiktige med å anbefale Surfex til stort sett alt, uten å ha prøvd det selv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex fungerer jo på så og si alt da ;) jeg bruker det på alt hittil hvertfall, med hell så langt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Missfarget marmor kan være et lite h.....e å få reint, da marmor er porøs og suger til seg dritt. Granitt derimot er noe helt annet, er tross alt blank polert stein. Du vasker med zalo, nanosvamp, såpe beregnet for stein ol. Tåler det meste. Har ikke hatt problem med at det er noe som henger fast der. Når det gjelder å polere granitt så kommer du nok ikke så langt med det du bruker på bilen din. Det blir tros alt brukt Diamant polering pads til dette.

Slike som dette feks. http://www.ua.all.biz/no/g1165357/

Endret av geikro
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive