Gå til innhold

Reisekit?


Lysholm

Recommended Posts

Lysholm

Ut på tur aldri sur....eller?

Etter å ha blitt litt bitt av basillen så har man blitt veldig nøye på hvilke produkter man vasker bilen med. Disse produktene er selvfølgelig ikke tilgjengelig når man er ute på tur, om det gjelder en helgetur på hytta eller ferietur. Utfordringen er ofte plass når alt av baggasje skal stappes og presses inn i bilen...

Noen som har gode forslag til "reisekit" som tar lite plass, men som gjør at man kan vaske bilen på en dcn approved måte selv om man ikke har alle redskaper tilgjengelig?

La oss anta at man har bøtte og HT tilgjengelig, da dette er relativt lett tilgjengelig på de fleste bensinstasjoner og på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein

Must-have inkluderer vel: Surfex, såpe, mitt og tørkehåndkle?

Jeg ville pakket følgende i SW-bøtte med lokk/sammenleggbar bøtte fra SW:

Sprayflaske med SurfexHD + en 0,5l med ublandet Surfex

1 CG CW&G, SW mitt, 0,5l sprayflaske med utblandet Bilberry

Tørkehåndkle

Har du bøtte tar ikke dette så mye plass. utover sprayflasker.

Skal du vaske få ganger får du jo fint plass til konsentrert såpe/surfex/Bilberry på sånne shampo-reiseflasker.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at en slik tråd ble laget, har lurt på akkurat dette selv.

Tips til praktiske bagger, oppsett og mest nødvendige produkter, settes pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baki bilen står alltid en spruteflaske med Quick Detailer og en mikrofiber pakket i plast, for krisetilfeller med pippip og annet søl.

Jeg har også en Swissvax reisebøtte, denne er kanskje fem cm høy. Har vært mye på bilferie som liten, og det er vel stort sett alltid mulig å presse inn en fem cm tykk skive med en diameter 30-35cm også?

Såpe er allerede fylt over fra gallon-kanne til tomme dusjsåpeflasker, sånne med krok på lokket som kan festes i begge ender. En klem så har jeg omtrent 1 oz. Er nok i den flaska til sju-åtte vask alt ettersom hvor hardt jeg klemmer.

Stemmer også for Surfex, kanskje blandet 1:5. Litt sterkt men et kompromiss for å unngå for mange ekstra flasker.

Så er det selvfølgelig vaskehanske og et tørkehåndkle.

Til vindu kommer man langt med en lofri klut/torki. Grenser for hvor mye dritt som legger seg innvendig på en ferietur.

Hvis man MÅ vaske bilen på ferie så tror jeg man nesten også MÅ foreta noen kompromisser. Bilpleie vs leker til unga vs vaskeriper i bilen vs gretten mor vs gretten far.

Og nå husker jeg ikke hvem som nevnte det første gangen (Essiek?): på bilferie som inkluderer leiebil, ta med en håndpad og noe polish så man kan gnukke bort merker som leiebilfirmaet kanskje henger seg opp i.

Forresten så har jeg jo sprayhoder til Chemical Guys-flaskene, som ofte blir levert med kork. Så da har man jo gull anledning til å ha med bare ett sprayhode og flytte det rundt. Litt lettere å få plass til noen runde flasker og et løst sprayhode enn disse fordømte spruteflaskene som gjerne lekker litt når temperaturen varierer

Fint ferietips er uansett å finne fram det man har lyst til å ha med seg, og så dytte på plass det man får plass til, i prioritert rekkefølge. Det må jeg jo gjøre med klær, sko, sminke, treningstøy, fiskesaker, fotoutstyr, turtøy osv også

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Flott at en slik tråd ble laget, har lurt på akkurat dette selv.

Tips til praktiske bagger, oppsett og mest nødvendige produkter, settes pris på :)

Jeg har en slik i min bil:

39-631_m.jpg

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Bagasjeromsboks-39631/

I det ene rommet har jeg en halvliterflaske ONR blandet til QD, en halvliterflaske CG vindusrens, 8-10 MF, en halvliter Surfex, en tom halvlitersprayflaske fra GTechniq, Megs interiør-QD, en liten børste. I det andre rommet har jeg paraply, hjulkryss, en liter olje, litt nødvendig verktøy (etpar fastnøkler (10, 12 og 14mm), liten skralle med forlenger og et lite pipesett, noen skrujern og torxjern), festestropper, tørkepapir og plastposer.

Et alternativ kan være denne:

39-632_m.jpg

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Bagasjeromsbeskyttelseveske-39632/

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Her kommer det mange gode forslag og fortsett med det.

Målet må være å få til et vaskekit som passer i en kamerabag el.l? Swissvax entry bag er en løsning, men kunne tenkt meg enda mindre. Swissvax Smart bucket er jo helt genial. Var ikke klar over at det fantes.

Hmmm....kanskje dette kan funke...

Mulig Kit "so far":

- kamera bag el.l

- 1 liten doseringsflaske m/kork med såpe

- 1 liten doseringsflaske m/kork med surfex

- 1 liten doseringsflaske m/kork med P21S

- 1 liten flaske med QD

- 1 microfiber klut

- 1 tom sprayflaske m/sprutehode

- 1 vaskehanske

- 1 tørkehåndkle

- swissvax smart bucket

Innvendig tas bilen med microfiberklut (som ligger i hanskerommet) og støvsugning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg synes det er mye enklere med konsentrat og et passende m嬥beger og en sprayflaske enn 堤ra rundt p堰otensielt flere liter vann (som man f岠tak i over alt)... Men hittil har ferievaskingen min i beste fall blitt en runde surfex fr brstels maskinvask, s堮oen stor autoritet p堯mr夥t er jeg ikke...

14mm

Hvorfor hadde du ikke dette med p堦erieturen da? :P

Edit: j涬a tapatalk x2

Edit2: x3... G岠tydeligvis ikke an 堲ette opp n岠tapatalk frst bestemmer seg for 堩kke skjnne norske tegn.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du kan ikke redigere tapatalk :D

Kjent problem for en del av oss.

Men prøv å heller legge til nytt innlegg straks etterpå, så blir ihvertfall åøæ riktig

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

(14mm)

Hvorfor hadde du ikke dette med på ferieturen da? :P

Fordi vi ikke kjørte min bil :)

Den så helt suveren ut, og virket som det var bra med plass :) takk for det, Christer!

Jada, masse plass i den, og jeg har masse plass til overs til å fylle den opp med når jeg kommer på andre lure ting jeg burde hatt med i bilen til enhver tid :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Stemmer også for Surfex, kanskje blandet 1:5. Litt sterkt men et kompromiss for å unngå for mange ekstra flasker.

Så lenge bilen har voks så bør det vel holde lenge med 1:10...? Så går det også an å etterfylle når man har brukt opp halvparten så blir det 1:20 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg ett kit som jeg skal sette igjen på hytta :-)

597982b4.jpg

Ferdig blandet felgrens(rim7) og surfex(1:10), sammen med en halv liter av dette ublandet. Prickbort, cg såpe for bøtte, CG V07, zymöl svamp, tørke håndkle og masse enkle microfiber for divbruk. Alt dette samlet i en SV bøtte med grittguard og lokk :-) skal også ha med meg onr.

a123e196.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel
Haha du kan ikke redigere tapatalk :D

Kjent problem for en del av oss.

Men prøv å heller legge til nytt innlegg straks etterpå, så blir ihvertfall åøæ riktig

Jeg er bortskjemt med at det virker fint å redigere på et annet forum jeg frekventerer, men jeg tror det bruker eldre eller enklere software så alt var kanskje bedre før... Som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Jeg synes det er mye enklere med konsentrat og et passende m嬥beger og en sprayflaske enn 堤ra rundt p堰otensielt flere liter vann (som man f岠tak i over alt)... Men hittil har ferievaskingen min i beste fall blitt en runde surfex fr brstels maskinvask, s堮oen stor autoritet p堯mr夥t er jeg ikke...

Hvorfor hadde du ikke dette med p堦erieturen da? :P

Edit: j涬a tapatalk x2

Edit2: x3... G岠tydeligvis ikke an 堲ette opp n岠tapatalk frst bestemmer seg for 堩kke skjnne norske tegn.

Sorry men måtte humre litt av dette innlegget selvom jeg kan skjønne frustrasjonen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...