Gå til innhold

MacBook pro problemer


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Eldste datter her har Mac Book Pro, og den henger seg opp hele tiden, er dette noe som er vanlig mht disse?

Noen som har noen tips til å forbedre ytelsen eller noe formening om hva som kan gjøres?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Endelig noe jeg kan svare på.. Hehe. Pc er lettere enn polish og voks.

Hva menes med heng? Låser den seg helt?

Den enkleste måten å øke hastigheten på en Mac er mer ram og ikke minst en ssd harddisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min late 2011 mbp har aldri hengt seg opp, men merket klar forbedring da jeg økte til 8GB ram. Veldig enkel jobb også. En ssd vil øke hastigheten 4-5 ganger og blir snart gjort her. Ganske grei jobb dette også.

Hvis den henger seg opp ved lette oppgaver, er det ikke sikkert dette vil hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Åpner et program, feks systemvalg så kommer den opp og så står den bare der og ikonet som indikerer at den jobber slutter ikke, samme skjer når en skal steng Iphoto. Internett feks funker, men har hengt seg noen ganger eller er treg..

Må også bruke "svenskeknappen" for å slå den av..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Virker som det er Iphoto og at det er for mange bilder der for maskinen, det programmet starter ikke når jeg trykker på Iphotoknappen og det kommer opp feilmelding der..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Alder på maskinen? Konas mb ble ikke formatert på 4 år og funka utmerket hele tiden.

Jeg ville først prøvd en formatering av maskinen. På den måten får du en fresh maskin rensket for drit.

Er problemet der fortsatt kan du begynne å feilsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Maskinen er fra desember 2011, så den er ikke gammel.

Formatere Mac ja, hvordan er det i forhold til PC mht opprativsystemer etc?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Litt underlig at en så ny Mac sliter. Vurdert å levere den inn?

Uansett, det fulgte vel ikke med en cd med osx på? Hvis ikke må den kopieres ut fra maskinen første på en usb-penn eller en dvd.

Selve formatering og jobben rundt det er like enkelt som med Windows 7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å kopiere ut noe som helst for å legge inn osx på nytt, det er bare å kjøre internet recovery, så lenge du har en nettlinje (Hold inne alt-cmd-r når du slår på maskinen)

Men vil anbefale å kjøre Apple hardware test før du kjører recovery, for å sjekke om det er noe feil på maskinen din. (hold inne D i oppstart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Maskinen er fra desember 2011, så den er ikke gammel.

Formatere Mac ja, hvordan er det i forhold til PC mht opprativsystemer etc?

Jeg kjøpte en Macbook pro for ca 1 år siden. Min henger seg litt til tider den og. Har du installert mye som du ikke bruker? Hadde i såfall anbefalt deg å slette litt div. programmer. Hvordan er det med plassen på harddisken? Er det fullt? Hva med å kjøpe en ekstern harddisk for å lagre litt div. bilder o.l? Hvilken Macbook pro har du forresten?

Min pleier å hjelpe når jeg skrur den av og på igjen.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DagMagnus

Det er en bug i iPhoto bildearkivet som forårsaker dette. Flytt iPhoto biblioteket (Ligger i Bilder mappen) til f.eks skrivebordet, og start Systemvalg på nytt. Dersom det fungerer kan du flytte biblioteket tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker for tips her, kjører Apple Hardware test her nå, takk Magnus M.

Fikk opp:

Advarsel! Apple Hardware test har funnet en feil

4HDD/30/40000005/SATA(0,0)

Noe formening om hva det er?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kom opp at det var noe feil med HD ja, så får levere den på service/reklamasjon. De jeg så hadde dette problemet måtte bytte harddisk på maskinen,,

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he he, ja dette er ikke den første gitt ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tror datter her har slettet det meste for å se om det funka, så skal ikke være noe problem, men takk for heads up :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Her ble det ny harddisk bare til info :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...