Gå til innhold
hmsilset

Skulle hatt en bra led lykt!

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

Har prøvd noen, bl.a en sånn sun gun fra scandicshine.Den var ok, men ikke mye bedre enn min elwis lykt til 300kr. Noen som vet om en uhyre kraftig lykt til under tusenlappen? Jeg vurderer denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35271694 Men venter å ser om det kommer noen bedre tips her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Nå våger jeg meg ut på noe jeg ikke har veldig peiling på.. :P

Men er det ikke en fare for at lyset blir for kraftig da? At du får en blendende effekt? :)

Jeg har DIY lykt som er laget av en billig 12v Chlas Olson drill òg en spot med noe sånn super-led greier i. Den virker veldig bra!

Men hadde vert artig å vist hvis noen har erfaring med super-kraftige led, hvis dette er bra så kunne jeg også tenke meg å kjøpe noe sånt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bukken74    94
Bukken74

Har prøvd noen, bl.a en sånn sun gun fra scandicshine.Den var ok, men ikke mye bedre enn min elwis lykt til 300kr. Noen som vet om en uhyre kraftig lykt til under tusenlappen? Jeg vurderer denne http://www.finn.no/f...nnkode=35271694 Men venter å ser om det kommer noen bedre tips her :)

Litt avhengig av hva du mener med uhyre kraftig :)

Jeg er rimelig fersk når det gjelder bruk av LED til bil for spotting av riper og holos men til generelt bruk liker jeg godt lyktene fra Ledlenser, går man for X serien får man fra 450 lumen (X14), 500 lumen (X7R), 1000 lumen (X21) og 1600 lumen (X21R).

Ser de har tilbud på Ledlenser på Turlaget no og ett par av modellene jeg har nevnt her ligger rundt 1000 lappen: http://www.turlagere...lykt/led-lenser

Ellers finnes det sikkert mange andre merker, men jeg har ingen erfaring med de i bruk.

Endret av Bukken74

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Mighty har vel utredet mange ganger hva som er bra til hva i.fht led lykter, kanskje du finner mange svar hvis du prøver å søke litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kafesto    0
kafesto

Fenix lykter kan kjøpes på diki.no

Vet ikke om de egner seg til dette men det er mye lys for pengene.

Har selv TK 21. Denne koster 700, så kommer oppladbare lithium ione batt. i tillegg.

Disse (og lader) kan kjøpes på focalprice.com eller dx.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JMossige    91
JMossige

dealextreme.com, veldig billig og veldig bra lykter. Kjøpte ei som var altfor lys, men kan justeres svakere, så er ganske perfekt. Ga et par hundrelapper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Stemmer for Dealextreme.com selv, angående lykter. Mye bra lykter der, som koster en brøkdel av hva du må punge ut i Norge! :) Har en som lyser helt villt (på høyde med kraftig LedLenser lykt) som kostet meg 120kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FiveInline    326
FiveInline

Jeg har en Led Lenser T7. Den har fungert utmerket i over 3 år nå.

Tåler en god støyt også. Mista den ifra 4 meter og ned i asfalten. Fungerer som bare det. :)

Du kan også justere fokus på denne lykta som er utmerket når du er på holo spotting!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KawaZ750    3
KawaZ750

DX.com er stede ja, pass på å delopp bestillingen så du holder deg under 200.- med tanke på toll.

Fandyfire g10 og 501b er de to lyktene jeg bruker mest derfra. (ikke prøvd til holospoting, kun "tur" bruk) + et par hodelykter. Du finner mye kraftigere men da blir det gjerne toll eller veldig kort batteritid.

Husk (muliti)lader og oppladbare batt med høy mAh. Veske?

Men skal du ha ei lykt med på tur som skal vare flere dager er det Ledlenser du bør ha er min erfaring.

Endret av KawaZ750

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Jeg bruker denne http://nettbutikk.wu...rticleid=158718 syns dene er veldig Go. Den tåler og at du hiver rundt på an vis det er ønsklig :P

Har denne på jobben og den lyser vanvittig bra. Sterkere lys i denne enn Ledlenser i samme størrelse.

Eller så er T7 en god lampe med sterkt lys som kan justeres.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Nå våger jeg meg ut på noe jeg ikke har veldig peiling på.. :P

Men er det ikke en fare for at lyset blir for kraftig da? At du får en blendende effekt? :)

Jeg har DIY lykt som er laget av en billig 12v Chlas Olson drill òg en spot med noe sånn super-led greier i. Den virker veldig bra!

Men hadde vert artig å vist hvis noen har erfaring med super-kraftige led, hvis dette er bra så kunne jeg også tenke meg å kjøpe noe sånt.. :)

En lykt kan nok bli for kraftig ja :) Ble laget en lykt på arbeidsplassen min for en god del år siden.Den var så kraftig at landet som kjøpte de ikke fikk ha de i fred, for amerikanske soldater måtte ha de da de ikke hadde like gode selv :) Skulle prøve den her en dag, men den hadde ikke vært ladet på noen år.

Mighty har vel utredet mange ganger hva som er bra til hva i.fht led lykter, kanskje du finner mange svar hvis du prøver å søke litt ;)

¨Har søkt, men tenkte at vi trengte en tråd igjen.Så slipper jeg å tenke sånn også :)

Jeg har en slik http://www.zebraligh...18650_p_55.html som jeg kjøpte hos Swissvax, men jeg finner den ikke på nettbutikken der nå. Er den beste jeg har prøvd, å finner hologramer der andre må gi opp. Mener Ole Gunnar også har en slik, så du får høre hva hans meninger er.

Da fungerer det sikkert bra med 750 lumen også.Skal spørre han senere om han ikke ser denne tråden :)

Takk for info allesammen!Skal se nøyere igjennom her og ta ett valg ute i uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Jeg har en Led Lenser T7. Den har fungert utmerket i over 3 år nå.

Tåler en god støyt også. Mista den ifra 4 meter og ned i asfalten. Fungerer som bare det. :)

Du kan også justere fokus på denne lykta som er utmerket når du er på holo spotting!

Jeg også har denne lykta, og kan skryte godt av den. tror det var 800 kr på XXL. Meget bra lys, enkel å håndtere 2 lysstyrker og som 'FiveInline' sier, utmerket til å finne hologram, og riper for den del :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg hadde sjekket hva som er på ebay først, om du ikke har gjort det. Kjøpte en sånn Cree 500lm med ekstra batteri og ekstra lader til bilen. Kostet 120kr ca, og kom etter en uke i posten..

Den har sterkt lys synes jeg, men ikke så bred "stråle". Jeg så samme lykten fra en norsk forhandler, uten ekstrautstyr til 500-600kr tror jeg, så mye å spare. Ser de har lykter med MEGET høy lumen, men blir over tollgrensen, og litt mer pes. Hadde vært morro å testet en for morroskld, for å se hvor mye sterkere det blir i praksis..

Når det er sagt synes jeg laderen sitter litt dårlig i, så man ikke er sikker på om den lader. Virker som om hullet til lykten er litt større enn pluggen:(

Jaja rabler avgårde, lykke til med kjøp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FiveInline    326
FiveInline

Jeg også har denne lykta, og kan skryte godt av den. tror det var 800 kr på XXL. Meget bra lys, enkel å håndtere 2 lysstyrker og som 'FiveInline' sier, utmerket til å finne hologram, og riper for den del :P

Som du sier så er det 2 lysstyrker også ja. Kan være greit itilfelle det blir for mye lys på den sterkeste..

Jeg kjøpte mi lykt for rundt 500 kr på finn.no av ett firma.

Ligger ei nå til 379,-

Syntes det er en bra pris for denne lykta..

Tror jeg skal handle meg ei til :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

mange lumen er og anbefale til formålet med polering da ?

Får jo lykter i alle mulige styrker på ebay.

Skulle hatt en selv, og jeg synes faktisk DX blir dyre og har treig frakt kontra de fleste på ebay :)

Men lurte litt på dette med lumen, om 500lumen er passe, for mye eller ?

får jo eksempel denne:

http://www.ebay.com/...=item4ab04aad7a

På 1000 lumen :D

eller kanskje 7000 lumen :o

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FiveInline    326
FiveInline

Jeg har ei lykt som har xenonpære og styrke på 2500 lumen. Den blir aaaalt for sterk til bruk ved polering ol.

Kanskje det er noe annet med LED pære!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Jeg har ei lykt som har xenonpære og styrke på 2500 lumen. Den blir aaaalt for sterk til bruk ved polering ol.

Kanskje det er noe annet med LED pære!?

Skulle vel ikke være det.

Lumen er jo lys styrke, så om det er la oss si 300 lumen, om det kommer fra led, halogen, xenon, stearinlys så skulle det vel være samme lysstyrke. Forskjellen blir vel i hovedsak fargen, og hvorvidt det er lettere å se defekter i lakk med led kontra halogen (gult mot hvit)

Står litt om det samme her

Virker som 300-500 burde være i siktet for hva du trenger, så om du kjøper en på 500 med high og low innstilling burde du vel få noe som 250 og 500lumen ut av samme lykt.

Kanskje greit med en hodelykt også som anbefalt der.

Denne frister jo litt

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig