Gå til innhold

Felger 1 og 3-serie


Krisse

Recommended Posts

Lena Kristin

Om ET (innpress) og boltsirkel er lik bør det ikke være noe problem

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Hva skjer hvis man kjører med 42 i innpress på en bil som skal ha 34? Dette kan jeg lite om, så bruk helst ord jeg forstår :)

Da blir hjula sittendes 8mm lenger inn på hver side, iforhold til orginale hjul.

Dette løser du lett ved å sette på 10mm spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte han jeg bor sammen med siden jeg kjører E87 og han E91 (dvs ener og treer), og svaret var at hvis jeg tar hans felger og setter på min bil vil hjulene stå altfor langt inni hjulbuen. Dette kan man da løse ved å sette på spacere på min bil, dvs bygge ut mellom nav og felg, så hjulet totalt sett kommer nærmere hjulbuen.

Men det trenger man visst godkjenning på for å kjøre lovlig..

edit:

Hvis hjulene blir stående for langt inn i hjulbuen endrer du faktisk sporvidde i forhold til vognkort. Og det kan gå seriøst utover kjøreegenskaper. Og du kan oppleve at gummien subber oppi når du svinger

Jeg har en liten promille og oppdaget etter posting at jeg heller ikke skjønte dette

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Gry. Men jeg mener å ha sett flere steder på nett at det står "Passer 1-serie og 3-serie", så da vil det si at man må ha spacere for at de skl passe, eller er det forskjellig fra felg til felg? Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 hjul som ofter ligger på ca. ET 35 vil stikke utenfor hjulbuene på en 1serie som har typisk ca. eller over ET45

Eksempel på 18" på 1er ET 47 og 49

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UF31&mospid=48924&btnr=36_0808&hg=36&fg=15

E36 og E46 har originalt ca. 40 og opp til 46 i innpress originalt alt etter hjulstørrelse.

E90/E91/E92/E93 har mellom ET34 og ET37 på originalhjul.

Så i bunn og grunn så må du bruke spacere hvis du skal ha 1serie hjul på en 3serie.

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha typen min himler med øynene her nå og forklarer meg meget tålmodig at noen produserer felg med f.eks ET38, så da passer de sånn halvveis til både treere og enere

ninjaedit nå som han forlot rommet:

det er visst noe som heter Das Original Polizei. Jeg mistenker innimellom at han har et id-kort derfra

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 hjul som ofter ligger på ca. ET 35 vil stikke utenfor hjulbuene på en 1serie som har typisk ca. eller over ET45

Eksempel på 18" på 1er ET 47 og 49

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UF31&mospid=48924&btnr=36_0808&hg=36&fg=15

E36 og E46 har originalt ca. 40 og opp til 46 i innpress originalt alt etter hjulstørrelse.

E90/E91/E92/E93 har mellom ET34 og ET37 på originalhjul.

Så i bunn og grunn så må du bruke spacere hvis du skal ha 1serie hjul på en 3serie.

Omvendt, 3 på 1er :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg spurte han jeg bor sammen med siden jeg kjører E87 og han E91 (dvs ener og treer), og svaret var at hvis jeg tar hans felger og setter på min bil vil hjulene stå altfor langt inni hjulbuen. Dette kan man da løse ved å sette på spacere på min bil, dvs bygge ut mellom nav og felg, så hjulet totalt sett kommer nærmere hjulbuen.

Men det trenger man visst godkjenning på for å kjøre lovlig..

edit:

Hvis hjulene blir stående for langt inn i hjulbuen endrer du faktisk sporvidde i forhold til vognkort. Og det kan gå seriøst utover kjøreegenskaper. Og du kan oppleve at gummien subber oppi når du svinger

Jeg har en liten promille og oppdaget etter posting at jeg heller ikke skjønte dette

Nei, det er omvendt, e91 hjul på e87 vil stikke lengre ut enn org. hjula på e87. :thumbup:

Omvendt, 3 på 1er :)

Nei, 1-serie hjul på e9x 3-serie trenger spacere for å passe bedre (ikke sitte så langt inn).

Dessuten har jo felgbredden en del og si om hvordan en felg passer på en bil ikke bare offset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...