Gå til innhold

Min Audi A4 B5 x2


Concker

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Får vel lage en liten tråd om bilen jeg også :)

Kort fortalt er det en 98modell Audi A4, med en 2.4liters V6'r og Quattro.
Visstnok en noe sjelden bil i Norge med tanke på motor.

Kjøpte den for omtrent 2 år siden, og har gjennomgått noe oppgraderinger og pleie :)
Veldig fornøyd med bilen, ikke hatt noen store problemer med den siden jeg kjøpte den, motor går fint og hele bilen føles veldig tight. Selv med 155k på telleren.

Slik så den ut ved kjøp:

6gxw09.jpg

2cfchnk.jpg


Så begynte jeg forsiktig med å sette på facelift lykter og Zito Wp111 18" felger.. Etter dette så tok det litt av :rofl1:

Da ble det Coilovers, RS4-grill, chrome speilkapper, bakrutesenker, M3 leppe bak, S4 front, lakkert bilen helt ned i én farge, foliert opp alle listene innvendig da slitt matt treverk ikke falt helt i smak, foliering av kantene på blinklysene, led-lys diverse steder, samt en masse annet småtteri som bl. a. skiftet ut slitte ruter +++

Samt jeg nå nylig skiftet ut bose stereoen med en Parrot Asteroid spiller, focal frontsett og en DD sub.

Slik ser den ut pr dags dato:

img0506oz.jpg

img0733se.jpg

img0752ik.jpg

img065250.jpg
Om noen vil lese litt mer om selve bilen kan det gjøres her og her ^_^

Så nå må jeg snart finne en fin plass til å ta noen mer skikkelige bilder da gårdsplassen blir litt kjedelig i lengden.
Ellers så er planene videre å senke litt til, men her må jeg da valse og sikkert lakkere opp igjen framskjermene. Så dette blir da litt ut i august. Så har jeg en Cupra R lippe jeg skal sette på iløpet av de neste ukene :)

Så får vi se hva som skjer videre med bilen uten om den vanlige pleien ^_^

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Gikk også over felgene mine med CG wheel guard, da det ikke er gjort noe som helst med felgene siden jeg kjøpte dem.

Litt vanskelig å fram på bilder siden var delvis overskyet osv, men de skinner som de var nye igjen :)

Deilig å få fram glansen igjen.

bolt1r.jpg

img0772b.jpg

Så har jeg bestilt meg en liten pakke fra Scandicshine igjen for å fylle opp litt igjen, samt teste litt av quick detailers og speed voks :)

asdasdxtx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Virkelig flott Audi! Jeg har sansen for dette sedan-karosseriet, særlig med litt futt i :P

Men - du må se å bytte ut rattet ditt ;) Hehe!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Virkelig flott Audi! Jeg har sansen for dette sedan-karosseriet, særlig med litt futt i :P

Men - du må se å bytte ut rattet ditt ;) Hehe!

Jo takk!

Selv har jeg egentlig litt mer sansen for avant karosseriet, men er ikke så allverdens galt med sedan heller :)

B5 generelt har falt veldig i smak for min del.

Skulle vel kanskje byttet ut rattet med tiden ja, hadde ikke vært galt med s4 eller rs4 interiør generelt.

men skinn har sine svake sider det også.. Billig er det heller ikke for et i god stand. Men vi får se, så lenge bilen holder seg like bra som den gjør nå er det nok ikke helt utenkelig at noe slikt kan komme med tiden.

Men inntil da så får standard rattet holde, finnes forøvrig ikke slitasje på det så er jo godt i holde i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Da har jeg endelig fått vasket motoren :)

Jeg glemte så klart å ta bilde før jeg gikk på og vaske.. men for å si det sånn så tror jeg det aldri har blitt gjort siden den var ny, kan si det var støvete og stygt nedi der ^^,

2z7id7t.jpg

Brukte følgende produkter da det var det jeg hadde liggende:

CG Grim Reaper omtrent 1:6 blandet

Carpro Iron X

CG Green Cleaner

CG Pro Detailer

CG G6 Hyper Coat

En kost, våt-støvsuger og litt trykkluft.

Fornøyd med resultatet. Var veldig forsiktig siden det er første gang jeg faktisk vasker en motor, men alt gikk i gleden heldigvis. Startet opp med engang og ingen ulyder eller noe :)

Ene xenon ballasten var litt vrang i starten da den sikkert ikke var helt tett, men etter som motoren fikk gått litt så ble det liv i den igjen :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Siden jeg har fått noe dilla på bilpleie for å si det sånn så ble det igjen ny bestilling.. :D

cgpolishordre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil dette :thumbup:

Jeg har prøvd A6 med 2,4 literen, regner med at dette er samme motoren med 165 hk?

Slik jeg husker det var det meget fin gange i den motoren og i en A4 gir denne et fint skyv vil jeg tro.

Jeg synes mdifikasjonene du har gjort med bilen fremstår som meget vellykket, fronten på bilen ser både tøff og elegant ut på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Helle

Flott bil : )

Gjør seg virkelig med senk og felger, samt s4 fanger :)

2,4l v6 fra VAG er ikke den mest solide motoren de har laget, har ett rykte på seg for å være en utett motor som er litt glad i olje.. men er ett fint skyv i de. Har selv hatt en 97' VW Passat v6 syncro.. dette var da riktignok en 2,8liter 30v med 193hk, en utrolig sterk og behagelig motor, men slet med oljeforbruk som var en del utover det vanlige på brukte biler..

Alle motorer har sine svakheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Du glemte V32 :)

Var ikke på lager =/

Så om dette trengs for jeg bare finne ut av. Men scandicshine skal vel få inn denne på lager snart så da får jeg heller bestille den derifra :)

Virkelig flott Audi! Jeg har sansen for dette sedan-karosseriet, særlig med litt futt i :P

Men - du må se å bytte ut rattet ditt ;) Hehe!

Da kom jeg over et fint ratt på ebay :D

Perforert lær å greier, ubrukt etter det ble strekt opp igjen :)

Mangler S emblemet, men får høre om møller kan skaffe dette. Ellers skal jeg nok alltids finne noe å plassere over der!

img0815oq.jpg

img0817jc.jpg

img0818by.jpg

Flott bil dette :thumbup:

Jeg har prøvd A6 med 2,4 literen, regner med at dette er samme motoren med 165 hk?

Slik jeg husker det var det meget fin gange i den motoren og i en A4 gir denne et fint skyv vil jeg tro.

Jeg synes mdifikasjonene du har gjort med bilen fremstår som meget vellykket, fronten på bilen ser både tøff og elegant ut på samme tid :)

Jo takk for tilbakemeldingen! Prøver å holde den så mest "clean" som mulig, men fremdeles ha litt sportslig preg.

er ikke helt fan av alle disse klistremerkene osv ^^

Om det er helt samme motoren skal jeg ikke svare for sikkert på, men jeg regner med det. Er 165hk ja.

Går som ei klokke enda motoren min vertfall, Ble god lyd med magnaflow bakpotte også :)

Flott bil : )

Gjør seg virkelig med senk og felger, samt s4 fanger :)

2,4l v6 fra VAG er ikke den mest solide motoren de har laget, har ett rykte på seg for å være en utett motor som er litt glad i olje.. men er ett fint skyv i de. Har selv hatt en 97' VW Passat v6 syncro.. dette var da riktignok en 2,8liter 30v med 193hk, en utrolig sterk og behagelig motor, men slet med oljeforbruk som var en del utover det vanlige på brukte biler..

Alle motorer har sine svakheter.

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Svakheter er det nok med alle motorer ja, Men fra de mekanikerne jeg har snakket med skal 2.4literen være en ganske solid motor om du sammenligner den med 1.8T blant annet. Spør du meg har jeg ikke peiling så skal ikke påstå noen ting egentlig :)

Nå har denne rulla 156k og jeg har enda ikke noen problemer med den vertfall, går fint uten ulyder og bruker ikke olje i det heletatt. Så får satse på den holder en stund til :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Se der ja :thumbup: Det så veldig bra ut! Tipper det merket er en enkel sak å skaffe, da S-dekaler sikkert er den mest solgte reservedelen hos Audi :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Se der ja :thumbup: Det så veldig bra ut! Tipper det merket er en enkel sak å skaffe, da S-dekaler sikkert er den mest solgte reservedelen hos Audi :P

Joda hadde dem!

men i kjent møller stil så kom dette lille merket på 387kr :eek:

har også endelig fått knotet meg til å få satt på cupra R lippa :)

Synes denne passer veldig fint sammen med S4 fanger!

img0826ks.jpg

img0822hb.jpg

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Bilen din ser veldig bra ut, du har gjort de helt rette modifikasjonene :)

Jo takk for det :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
Concker

Får slenge ut et lite bilde fra gårsdagen vacn treff på Hunderfossen!

Kjempe gjennomført treff med bra oppmøte, til tross for været :)

Ikke akkurat noe 5 stjernes snev over å ligge i telt med litervis av vann i, men sjarm ble det :D

img0841v.jpg

img0850py.jpg

Skal bli deilig å få valset framskjermene nå veldig snart så får bilen litt nærmere bakken :D

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Slenger ut et bilde som ane tok av bilen på Hunderfossen :)

7671609962_c3ced483fd_c.jpg

Forresten noen som vet hva disse listene på dørene koster? og hvor de kan kjøpes?

Jeg trenger den smale lista midt på passasjer døra (de lakkerte)

da noen har slengt døra inn i denne slik at jeg har et stygt sår i lista der hvor lakk begynner å flasse av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Da fikk jeg girkula i dag som jeg bestilte på ebay :D

første som slo meg var at logoen i midten var noe mindre en hva jeg trodde, men jaja så jo helt greit ut allikevel.

Så var det å montere dritten.. herregud for en elendig patent.. denne skulle væra laget etter utvalgt design, så passe en 98mod a4.. jo den passa jo.. men ledningen gikk så klart uten om gir stanga, hvor det ikke er plass siden den plastikken saken er tight fit

Så jeg borra da et lite hull i gir stanga for å ta ut ledningen. jo greit det.. men så fort jeg da skrudde på kula røyk jo ledningen tvers av.. :thumbdown:

Jaja, tok av kula modda den til slik at ledningen gikk mitt i gir kula og ikke på siden..

Men selvfølgelig hadde kabelen ryket av inne i kula så måtte demontere hele greia.. fikk lodda på igjen ledningene på led pæra og satt på alt.. nå passa alt perfekt.

men...

Nå hadde jo selvfølgelig den helsikkes plast saken i bunn av holderen for skinnet klemt kabelen flat så kortslutta pluss mot jord.. så måtte da ha hull her også.. å måtte demontere alt IGJEN for å lodde :mad:

Men det gikk til slutt :D drøye 3 timer etterpå vart det ordning på sakene!

img0864y.jpg

img0868pn.jpg

joggu har jeg pølse hender!! :P

Kanskje litt harry med led i girkula.. men synes det passer greit, siden er helt samme farge som resten av interiøret! Denne er forøvrig koblet opp mot spilleren så lyser selv med tenningen av om nøkkel står i bilen :thumbs:

Endret av Concker
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Da var nye hjulbolter på plass!

kanskje en liten detalj.. men rustne bolter trekker jo ned inntrykket av felgen en god del.

rare greier egentlig, begynt å få slags rust belegg over boltene, disse er jo bare 1,5 år gamle å bare sittet på sommer felgene.. Men jaja fikk nye på reklamasjon :) Hjalp veldig.

felger.jpg

Så jeg har fått hentet meg nye alu skilt..

Jeg synes egentlig plastskiltene er penere jeg da.. men desverre begynte lamineringa å gå opp så da måtte det bare byttes :P

3 dager igjen med vakt... så får jeg håpe at Rolf fra vacn får ordnet seg tid til å hjelpe meg med å valse ut :)

Går fort litt tid når skal lakkere opp skjermene osv også. Så får håpe det går i ordning snart!

Gleder meg til får inn focal elementer bak også.

Joda er helt greit med bare frontsett og sub.. men er liksom noe som mangler.. sikkert en smaks sak men jeg må si jeg liker at lyden kommer litt bakfra jeg da.. ^^ Så vil jeg tippe at med 6,5" bak så vil jeg få litt mer trykk inne i kupeen også kontra bare 5,25" foran. Spesielt i mellom registeret

165CA1.gif:thumbup:

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...