Gå til innhold

Hva velge av Quick Detailer ?


Concker

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Heisann!

Beklager om disse spørsmålene er besvart før på forumet, men jeg fant ikke noe særlig når jeg søkte.. men det kan også være min feil ^_^

Jeg har nettop begynt i det små med bilpleie, da mest rengjøring intill jeg får lært meg mer innen polering og den biten.

Uansett så lurer jeg egentlig bare hva folk anbefaler av Quick Detailer ?

det finnes jo så utrolig mange på markedet..

Kan vel nevne at så langt så bruker jeg i hovedsak Chemical guys produkter da disse er noe rimligere en andre varianter, og er veldig fornøyd med denne produsenten så langt.

Jeg har fram til nå brukt CG P40 Detailer og er veldig fornøyd med denne, bilen får en veldig fin glans etter vask. Men jeg bruker også denne når er på treff for å fjerne støv, samt som lub til clay..

men ettersom jeg nå snart må ha mer av dette, og det ikke ser ut til at denne blir produsert i 3.8l dunker så lurer jeg på hvordan det er med alternativene?

Jeg ser at scandic shine har både hybrid v7 og speed wipe i store dunker, hvor stor forskjell er det på disse? jeg har lest meg fram til at V7 må være det nyeste produktet? er dette merkbart bedre en da eksempelvis P40? Og hvordan er P40 sammenlignet med speed wipe?

Jeg ønsker å bruke produktet etter vask mellom polering/voksing, samt som lettere støv fjerner hvor jeg reiser fra a til b på treff. Kan quick wipe og H7 brukes til dette også? på lik linje med p40?

Samtidig hvor egnet er disse 2 andre produktene til bruk som lub med clay?

Så til slutt har jeg et annet spørsmål da jeg har en så og si ubrukt flaske med CG clear seal gloss enchancer & protectant, da jeg fikk bestilt feil. Kan jeg bruke denne som en quick detailer etter vask? hadde vært kjekt å fått brukt dette middlet til noe ^_^

Samt hvor lenge holder en slik spray?

jeg har til nå brukt dette etter ca hver 2. vask, men trenger jeg egentlig det for å beholde glansen?

bruker forøvrig CG glossworks shampoo.

Vil det heller være bedre å bruke eksempelvis Scholl SW20 speed wax av og til i tilegg til eksempel V7 ?

Takk for all hjelp!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg bruker CG Speed wipe og er fornøyd med den, den får man i gallon :)

Jepp.

Jeg har lest veldig mye bra, om alle de forskjellige..

så hadde håpet at noen her hadde testet alle de 3, for å få fram om det er positive og negative sider på hvert produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ganske mange som jeg bruker litt sånn nå og da, men bruker mest Meguiars UQD, Scholl SW20 eller Finish Kare 425.

Har ikke prøvd noen av de du nevner fra CG, men har fått inntrykk av at V7 ikke er noe særlig på holdbarhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker P40, og liker den veldig godt, holdbarheten er vell ikke det store. Sies at Swissvax sin skal være rå :)

Endret av kobsar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Du får den i gallon, P40 og pro detailer er samme produkt:

http://www.chemicalg...o-detailer.html

Se der ja!

Vil tro at prisen i Norge blir omtrent det samme om man tar med moms og fortolling (om man skulle være uheldig)

Leste også at Scandicshine kan skaffe alt i gallon her på forumet også etter litt søking :)

Joda, Swisswax sin er nok sikkert kanon den!

men til dobbel pris ^_^

Angående holdbarhet så er det vel kanskje ikke mye man kan forvente fra et slikt produkt heller kanskje.. men siden vi bor i Norge med rein vertfall 1 gang i uka så blir det til at jeg fort vasker 1 gang pr 2 uker minst.. Mye pga elendige støvete veier utenfor huset. Så lenge det holder en ukes tid er det egentlig greit. Blir hovedsaklig brukt i forbindelse med treff uansett da jeg klarer meg uten til å fra jobb. Men om det holder lenger er jo det bare en bonus ;)

Så da vet jeg vertfall at jeg kan "safe" på P40 da det er å skaffe i dunk.

Men hva anbefaler egentlig folket av produkter i omtrentlig samme prisklasse?

vil gjerne høre erfaringer og anbefalinger så slipper jeg å prøve alt mulig selv :thumbs:

Hadde håpet noen hadde testet V7 opp mot P40 her inne, samt speed wipe.

Scholl virker jo også lovende. Har glassrens fra scholl.. Ice heter den vel? veldig fornøyd med den.

Men hvordan fungerer SW20 som en løsning for å fjerne lettere støv @ treff/show, og evt som claylube ?

Bare å komme med anbefalinger å forslag, er åpen for alt av lærdom fra dere mer erfarne :thumbup:

Lurer veldig på om V7 gir meg mer glans en P40 egentlig :unsure:

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig snakk om QD eller Quick wax / spray sealer? Av "beskyttelses detailere" eller QW'er liker jeg helt klart duragloss aquawax best. Veldig god å jobbe med og kan brukes på våt bil.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Er det egentlig snakk om QD eller Quick wax / spray sealer? Av "beskyttelses detailere" eller QW'er liker jeg helt klart duragloss aquawax best. Veldig god å jobbe med og kan brukes på våt bil.

Er nok helst jeg som er veldig dårlig på og forklare meg ;)

Jeg trenger mest en QD som kan fjerne litt støv og småtteri når jeg drar fra a til b, og bilen er ren på punk a :)

Hvordan fungerer disse spray sealer'ne ? Dette blir vel for å få glans etter vask, for å så bruke en QD over denne igjen når det er litt småtteri som må fjernes? Om jeg ikke bommer veldig her?

Hvor ofte brukes en slik spray sealer?

hver vask, hver 2,3,4 ? eller teller man det kanskje i uker ? :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En QW som aquagloss, cg V7 osv er på en måte spraybare lette sealere/vokser laget for å toppe opp beskyttelsen og glansen f.eks når voksen begynner å bli svekket. En ren QD er også for å toppe opp glansen men inneholder mye mindre beskyttelse, dog har den også rens og "lube" for å kunne fjerne fingeravtrykk, lett støv osv.

Du kan nok fint bruke en QD etter en QW, men jeg ville vært veldig forsiktig med å røre en bil som ikke er helt ren uansett QD.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

En QW som aquagloss, cg V7 osv er på en måte spraybare lette sealere/vokser laget for å toppe opp beskyttelsen og glansen f.eks når voksen begynner å bli svekket. En ren QD er også for å toppe opp glansen men inneholder mye mindre beskyttelse, dog har den også rens og "lube" for å kunne fjerne fingeravtrykk, lett støv osv.

Du kan nok fint bruke en QD etter en QW, men jeg ville vært veldig forsiktig med å røre en bil som ikke er helt ren uansett QD.

Da ble jeg litt klokere på forskjellene ja :)

Burde nok ha både en QD og en QW liggende, da en qw skal holde noe lenger fra hva jeg forstår.

og joda burde være forsiktig med med en bil som ikke er helt ren, men har ikke hatt noe problemer så langt.

blir som regel at bilen er litt våt når den er vasket, å vis man da må kjøre en kilometer eller noe fram til utstillingsplassen på treff får jeg ofte striper med støv som legger seg i vannet som du ikke klarer å tørke opp. (inne i speil kapper som renner ned på siden av bilen osv)

Da har en QD fungert veldig fint til å fjerne disse små stripene, og andre ting, spesielt på felger osv :)

Så da blir det vel at jeg hører med scandicshine om de kan skaffe meg en dunk med P40, så undersøke litt om hva jeg vil ha av QW :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor ikke kjøpe ei stk flaske av forskjellige typer som du kan ha tro på, istedefor en gallon av 1 stk?

Er også nevnt at Dodo Juice har noen bra QD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Hvofor ikke kjøpe ei stk flaske av forskjellige typer som du kan ha tro på, istedefor en gallon av 1 stk?

Er også nevnt at Dodo Juice har noen bra QD :)

Joda helt klart en mulighet.

Tenkte egentlig å høre litt erfaringer uansett først.

Tenkte å kjøpe en gallon siden det fort går litt av dette, men er jo kanskje ikke dumt å teste litt flere produkter først.

Reload fra CarPro har jeg falt for :wub:

Dette virker jo også veldig lovende, har veldig god erfaring med Iron-x fra CarPro :)

Bare spray på og tørk av med denne også ?

Tenker det blir til at jeg kjøper litt forskjellig og prøver :)

Hva er hovedforskjellen mellom SW20 og SW40 egentlig?

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på og tørkes lett av. Trengs ikke mye "gnikking". Dryg er den også. Tre, fire spray på ett normalt stort biltak skulle rekke. Jeg sprayer på mens jeg tørker bilen med Miracle Dryer, det er effektivt :thumbup: Å så lukter det så godt :wub:

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Spray på og tørkes lett av. Trengs ikke mye "gnikking". Dryg er den også. Tre, fire spray på ett normalt stort biltak skulle rekke. Jeg sprayer på mens jeg tørker bilen med Miracle Dryer, det er effektivt :thumbup: Å så lukter det så godt :wub:

Var et enormt steg i riktig retning å gå fra turtle pusseskinn til Miracle Dryer ja :thumbup:

Får tro at den lukter bedre en iron-x flaska jeg har.. Den luker rett å slett kumøkk :thumbdown:

Men skal sies at refill'n lukta litt bedre da denne var med cherry lukt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Liker sv quick finish best, men har ikke prøvd mange. Legger heller ett nytt lag med voks hver 3 mnd jeg :) Helst med ett par timer forarbeid med DA maskin.Men det må til på de gamle og slitne bilene jeg har hatt siste åra :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Da får jeg teste litt forskjellig å se hva som faller best i smak :)

Bestilte meg litt fra scandicshine:

asdasdxtx.jpg

Så takker jeg for alle tipsene :thumbup:

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...