Anders Helle

Produkter beregnet DA maskin.

Hei! kanskje ett litt dumt spørsmål men.. Det jeg lurer på er om noen av dere her inne kan fortelle meg hvilke produkter som passer seg best på en DA maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt mye Meguiars #105 og #205..

Funker fjell det.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguairs ultimate compound, ultimate polish, swirls x og scratch x 2.0 er best egnet til da maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av compound, polish og glaze på markedet, kan brukes med DA-maskin. Av voks/forsegler/lakkbeskyttelse, er flytende produkter de mest praktiske. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent alt som kan brukes på roterende, kan brukes på DA. (finnes sikkert unntak)

Er mange her inne som har både roterende og DA maskiner og bruker dei same produktene.

Tom84 nevner forbrukerserien til Megs som er beregna for DA og skal ikkje brukes med roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguairs ultimate compound, ultimate polish, swirls x og scratch x 2.0 er best egnet til da maskin.

Meguiar's UC er bra på DA uten tvungen rotasjon ja, men på Flex DA tørr jeg ikke å prøve den igjen, for å si det slik...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's UC er bra på DA uten tvungen rotasjon ja, men på Flex DA tørr jeg ikke å prøve den igjen, for å si det slik...

Fortell hva som skjedde? Har akkurat anskaffet meg flex da nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker UC, Scholl 03,17 og 40 med DA :)

Har scratch X som primært brukes under dørhåndtak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel også slik at håndprodukter kan brukes med DA-maskin. F.eks Meguiars-serien 1-3.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bilnerden har pakkepriser på

Poleringspakke Menzerna og Uber 160mm

Er dette ett bra produkt som funker på bla:

Kestrel DAS-6 Pro Oscillerende?

Ser det følger med bakplater 120mm og 150mm.. en 160mm uber pad blir vel i utgangspunktet litt stor på en 150mm bakplate, eller går det fint?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det følger med bakplater 120mm og 150mm.. en 160mm uber pad blir vel i utgangspunktet litt stor på en 150mm bakplate, eller går det fint?

Det fungerer bra sammen med Kestrel maskinen. Du kan ikke ha større bakplate enn 150mm til 160mm pads. Det er viktig at pad'en går på utsiden av bakplaten, så den medfølgende bakplaten passer bra :) Det samme gjelder 140mm pads til 125mm bakplaten.

Sikkert noen fra gruppekjøpet eller etter som kan dele erfaringer med dette kit'et.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 biler med dette poleringskitet og denne maskinen.

Vaskeriper og swirls tas lett med en runde Menzerna Power Finish PF2500, dypere riper må ha en runde med Menzerna Fast Gloss F500 først.

På min bil(Citroen C4 2012modell)som strengt tatt var pen lakken så var alle produktene lette og bruke og å fjerne etterpå, mens på min svigerinnes bil, en Impreza 2009modell så sleit vi litt med at produktet tørket og måtte gnis av med hånda på enkelte paneler. Litt mer slitsomt men resultatet ble førsteklasses.

Jeg mistenker at grunnen til at vi sleit mer med Imprezan var at det er en annen type lakk enn Citroen bruker.

Uansett så er jeg godt fornøyd med denne pakka, litt avhengig av lakktype så er det lett å oppnå ripefri overflate med flott shine.

94770064.gif

Uploaded with ImageShack.us

Endret av Borgvar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.detailers...-eller-ny-felg/

Tørr ikke bruke det på lakk, tror det blir for mye varme pga tvungen rotasjon.

Tror jeg må gjøre alvor av å stjele ene panseret til Thomas sånn at jeg har noe å teste potensielt ødeleggende komboer på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte denne Kestrel maskinen..julegave til meg sælv :P men har også fundert om denne Poleringspakken Menzerna og Uber 160mm, og har noen brukt denne pakken og kan dele erfaring? :) :

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

<p>Ja, jeg har brukt 140mm pakka. Bare å titte på min s&s BMW e90</p>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive