ADR

Første test av roterende, 50/50 bilder av frontlys

Da var Flex roterende ankommet, sammen med div produkter fra Scholl.

Som en første test polerte jeg i denne omgang vekk litt riper på forskjermer som jeg ikke fikk vekk med MG UC og tohodet DA i vår.

Jeg brukte Scholl 17+ med orange Scholl pad og dette virket mer effektivt enn jeg hadde håpet på forhånd :)

Panseret fikk også en runde, det var også litt holos der fra før.

Det var litt vanskelig å få vekk holos ordendtlig med orange og 17+.

Prøvde deretter med gul pad og S30 easy wipe og dette så ut til å fjerne holos greit.

(det var godt sollys og CF2 ble brukt for å sjekke dette)

Prøvde meg også på en liten oppfriskning av frontlyktene. Dette er kan sikkert virke litt risikabelt å bruke roterende på frontlyktene for en nybegynner, men etter å ha prøvdt på lav hastighet og nesten null press så jeg at det ikke skjedde noe skade i alle fall.

På lyktene brukte jeg orange og S17+ på liten bakplate/ pad. Her er et par 50/50 bilder:

post-4730-0-61874100-1340916571_thumb.jp

post-4730-0-73769800-1340916671_thumb.jp

Det er ikke allverdens forskjell, men jeg håper dere kan se at den nedre delen har fått seg et lite løft. Nå var ikke utgangspunktet så alt for ille heller, men syntes det var artig å prøve på en liten oppfriskning ;)

Jeg kjørte på hastighet opp til 1500 rpm, og lett press, og passet på at lykteglassene ikke ble alt for varme.

Generelt fikk jeg et meget godt intrykk av denne maskinen i den forstand at den bærer preg av høy kvalitet og virket forseggjort og gjennomtenkt.

Et lite spm til slutt: Er det lettere å få holos på store flater som f.eks panser dersom man bruker liten bakplate og pad i steden for en større bakplate/ pad?

Endret av ADR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller første innlegget i loggen min var polering av lykter :) Trygt og fint

Jeg syntes lenge det var vrient å bruke noe annet enn liten pute, klarte ikke kontrollere maskina med større puter. Og så var jeg dritengstelig for å brenne gjennon på profiler og overganger. Det kom med trening. Idag polerte jeg med large sort scholl og s17 på alt unntatt stolpene og opplevde for engangs skyld at det var verre med liten pute (fikk ikke varme..)

Stor pute foretrekker jeg nå fordi det går raskere. Enkel matte, hva går fortest til polere 1 kvadrat av en pute på 85mm eller en på 145? Synes ikke det er størrelsen det kommer an på, men hvordan man bruker utstyret.

Forøvrig er oransje den mykeste puta, ville heller brukt den med s30 hvis det er spøkelsesjakt på gang. S17 kan funke som ett-stegs sammen med sort vaffel. På visse lakktyper. Men du må egentlig prøve deg fram uansett siden mye av resultatet ligger i teknikken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der. :)

Jeg liker også best liten pad/spotpad på frontlykter. Men TS, ble det ikke padswirls av gul pad med S30+? Gul pad er jo en veldig grov pad, i mitt hode altfor grov for S30+ som jo er en fin polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kunne se var det ikke holos eller padswirls etter (medium) gul pad og s30 easy wipe.

Jeg har ikke fått led-lykt ennå, så det er mulig jeg kunne ha sett noe med en slik lykt.

Nå skal det sies at jeg kjørte svært forsiktig med den gule pad'en, maks ca 1200 rpm og nesten ikke noe press..

Orange ville nok vært et bedre valg, får prøve det neste gang ;)

Jeg prøvde forresten S17+ mpå sort Scholl pad også, men ble ikke kvitt holos på det forsøket.

Takk for inspill!

Endret av ADR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der. :)

Jeg liker også best liten pad/spotpad på frontlykter. Men TS, ble det ikke padswirls av gul pad med S30+? Gul pad er jo en veldig grov pad, i mitt hode altfor grov for S30+ som jo er en fin polish.

Flere som har kjørt på med grove scholl pads og S30/S40 som bedre finish enn med fin pute :) Mener hvertfall å huske at det stod i Scholl-tråden ett sted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive