Gå til innhold

Vurderer ny bil... Ford Mondeo 2011


andremelst

Recommended Posts

andremelst

Hei!

Vurderer å kjøpe meg ny bil, har sett på en 2011 ford mondeo, førstegangs registrert i slutten av februar som demo bil, har 37km på telleren. (ja 37km ikke 37000 :)

Noen som har noe erfaring med disse bilene? 1,6l diesel 115hesters eco.

Lakken heter etter det jeg har fått vite bare GRÅ. Men regner med den har noe mer fancy navn?

Kjenner noen til hvordan denne lakken er å jobbe med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Jeg har en 2.0 TDCi Titanium S, og jeg er kjempefornøyd! Stor og komfortabel bil med _god_ plass til alt du trenger og mer til. Du sier ikke noe om utstyrsnivået, men tipper du blir fornøyd uansett. :)

Lakkmessig har jeg trukket det korte strået, siden jeg har panther sort. Myk lakk som gir mye ugagn ved maskinkjøring.

Kjenner dessverre ikke til andre farger.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Custom

Syns det var litt merkelig at en demo bil kun har gått knappe 4 mil jeg da.

Men forøvrig har hatt mondeo selv i mange år, er jo en stor bil til en grei pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andremelst

Er ikke største pakken, men har nav skjerm, da jeg synts interiøret uten den er 'STYGT' uten å mene å fornærme de som eventuelt har det ;) bluetooth, cruisecontrol, etc.

trenger stor bil med bebis på vei og 2 hunder! Hehe :) har en 2004 mondeo jeg er kjempefornøyd med så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andremelst

Stusset litt på det jeg også, men er satt ned fra 349000 til 289000, med tanke på hvor lite den er kjørt er ikke det noe upris? ( de gamle bildene viser den gamle prislappen i vinduet) det er med 5 års nybil garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Custom

er ikke noe upris dette nei, greit med god plass til barnevogn od div andre ting ja, Har en A4 også her, føler den er mindre enn mondeoen selv om audien er stv og mondeoen er 5dørs combi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

er ikke noe upris dette nei, greit med god plass til barnevogn od div andre ting ja, Har en A4 også her, føler den er mindre enn mondeoen selv om audien er stv og mondeoen er 5dørs combi.

Det er ikke så rart, siden Mondeoen klasser inn med A6 og den størrelsen biler ;) Mondeo er klassens desidert største bil innvendig.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Custom

Det er ikke så rart, siden Mondeoen klasser inn med A6 og den størrelsen biler ;) Mondeo er klassens desidert største bil innvendig.

ja det stemmer:)

tror nokk du blir fornøyd med denne, og i tillegg har 5 års nybil garati:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Det er ikke så rart, siden Mondeoen klasser inn med A6 og den størrelsen biler ;) Mondeo er klassens desidert største bil innvendig.

Superben er vel lenger mellom for-og baksete (mht bakovervendt barnesete, hvis det er aktuelt), men mondeoen er bredere i baksetet dersom du trenger å plassere tre barneseter. Bagasjerommet er også større i Superben:

Mondeo: http://m.klikk.no/motor/bil/biltester/article644186.ece

Superb: http://m.klikk.no/motor/bil/article543078.ece

Er vel bare MB e-class som tukter Superben på innvendig plass, men det blir kanskje feil prisklasse? Mondeo har visstnok fantastiske kjøreegenskaper, så du blir helt sikkert fornøyd med den også :)

For min del var det viktig å få plass til barnesete Type 1 bak førersetet, så jeg slipper å bytte bil når barn nr to kommer. Da ble valget enkelt (er 185 cm, men har lange ben) ;)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2011 2.0 TDCi Titanium og er veldig fornøyd. God plass, gode kjøreegenskaper, lavt støynivå, billig i drift, gode seter..

Har barnestol + 1 tenåring baki og det er ingen klager selv på langtur, så da er det vel greit der bak da :thumbup:

Hadde også en 2007 (samme serie) med bakovervendt stol, og det var ingen problemer

Kan i farta ikke finne noe spesielt å sette fingeren på med denne bilen.

Fargen min er Parkside metallic, og lakken har holdt seg veldig bra til tross for 45.000 km på litt over ett år.

Om du går inn på ford.no , bygg din egen bil, så finner du alle fargene, tviler på at den heter bare Grå :)

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Har barnestol + 1 tenåring baki og det er ingen klager selv på langtur, så da er det vel greit der bak da :thumbup:

Står det bakovervendte barnesetet bak førersetet? Det spiser en god del mer plass enn en tenåring ;)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andremelst

Da ble det ny bil!! :D hentes imorgen! Noen tips om behandling av den imorgen? Tenker å vokse den! Har lyst å legge på swissvax shield, men har bare dodo juice purple haze liggende, ikke prøvd den enda, så tenkte å ta den på nå, og shield til høsten.

Holder det med surfex HD og skikkelig vask med CG glossworkz før voks på helt ny bil?

Også noen som har tips til fjerning av det stygge hunsbedt bil klisteret de hiver på? Få fekk limen? :D kansje CG bugg bugger & tar remover fikser biffen der, men hvordan få vekk klisteret uten å ripe lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det bakovervendte setet på høyresiden, siden det som du sier er mer plass der (fruen er mindre enn meg), men forsøkte også bak meg, og det gikk også greit. (Jeg er ca 180 høy)

Det kommer vel også an på barnesetet vil jeg tro.

Har nå forovervendt Recaro Monza (Isofix) og det fungerer fint både på høyre og venstre side bak.

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Superben er vel lenger mellom for-og baksete (mht bakovervendt barnesete, hvis det er aktuelt), men mondeoen er bredere i baksetet dersom du trenger å plassere tre barneseter. Bagasjerommet er også større i Superben:

Mondeo: http://m.klikk.no/motor/bil/biltester/article644186.ece

Superb: http://m.klikk.no/motor/bil/article543078.ece

Er vel bare MB e-class som tukter Superben på innvendig plass, men det blir kanskje feil prisklasse? Mondeo har visstnok fantastiske kjøreegenskaper, så du blir helt sikkert fornøyd med den også :)

For min del var det viktig å få plass til barnesete Type 1 bak førersetet, så jeg slipper å bytte bil når barn nr to kommer. Da ble valget enkelt (er 185 cm, men har lange ben) ;)

Vda målinger er mer villedende enn veiledene spør du meg og det nytter ikke med mye lengde når en polo er nesten like bred ;-) Vi var på nippet til og bestille Superb ifjor, helt til vi prøvde barnesetene i baksetet og vogna baki.. Da ble det no go..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...