Gå til innhold

Åssen polering voks E92 M3


Marhau

Recommended Posts

Hei.

Har blitt spurt om å polere en bmw e92 m3 2009 mod fargen er hvit.

Bilen er demobil for fockal og skal på utstilling på førstkommende lørdag.

Lurer på åssen polering og voks dere vil anbefale på den, maskinen jeg har er flex da.

Har scholl s17 med gul pad og s40 med orange og hele 3m serien med tilhørende padder.

Voks har jeg sv shield og sv autobahn. Ser sv har egen voks for bla bmw men tror nesten det får duge med shielden, unødvendig kjøpe en voks kun for denne jobben.

Takker for svar.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hvor god tid har du?

Litt avhengig av tilstand også dette da på lakken.

Men en runde med S40 på orange eller en runde med 3M Extra fina vil gjøre bilen blankere.

også er det bare legge på shield, som er en god voks. og autobahn på felgene.

(ikke glemm dekk og hjulbuer om den skal på utstilling)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser første post har blitt full av kråke tegn.

Bilen skal på utstilling til lørdag så har torsdags efta/kveld og hele fredag da jeg har fri hver fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76
Hvor god tid har du?

Litt avhengig av tilstand også dette da på lakken.

Men en runde med S40 på orange eller en runde med 3M Extra fina vil gjøre bilen blankere.

også er det bare legge på shield, som er en god voks. og autobahn på felgene.

(ikke glemm dekk og hjulbuer om den skal på utstilling)

Ikke for på noen måte å utfordre Tyggerns kompetanse, men hvis lakken er litt for sliten til at S40 tar det, kan du teste med S17 på medium grov pad (eks orange Uber). Blei blankt og fint på en fanger jeg tok her om dagen, den hadde sleika borti en jernstolpe(!)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/13309-Kan-dette-reddes-med-DA-maskin,-tro?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ikke for på noen måte å utfordre Tyggerns kompetanse, men hvis lakken er litt for sliten til at S40 tar det, kan du teste med S17 på medium grov pad (eks orange Uber). Blei blankt og fint på en fanger jeg tok her om dagen, den hadde sleika borti en jernstolpe(!)

http://www.detailers...DA-maskin,-tro?

He he.

Var derfor jeg lurte på hvor mye tid han hadde på seg.

Har en dårlig tid er det "skummelt" å gå på for grovt. slik at en ikke har tid til å rydde opp etter seg.

Men her kan det være greit å "teste litt" før en tar hele bilen. og har en tid til å rydde opp er det bare å kjøre på med det som er nødvendig. (avhengig av utgangspunkt, og lakk) S17+ funker også veldig bra med grønn über.

hollogrammer er heller ikke det skumleste på hvit bil, selv om det er fult mulig... (verre med micro swirls, om den er medium myk)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar, for se hvor mye korrigering det blir tid til eieren er ganske nøye og bilen er helakert for et år siden så er vel begrenset hvor ille det kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Skulle akkurat til å si at bilen hadde vert opplakkert, og at eieren (M P) er nøye med det han gjør.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å si at bilen hadde vert opplakkert, og at eieren (M P) er nøye med det han gjør.

ja har sett hva han lager baki biler hehe, er derfor han skal lage basskasse og gulv i bilen min for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...