Gå til innhold
Marius!

Jeg kommer til å få mareritt!!

Recommended Posts

Marius!    28
Marius!

Ja, altså, som tittelen sier så kommer jeg ikke til å få sove så godt til natta, så noe som var så ille istad at det sikkert ville tatt fra flere enn meg den gode nattesøvnen. Jeg var på butikken, og når jeg var inne å handlet var det ett flyvende objekt fra himmelen som hadde bestemt seg for å bajse på panseret mitt. Fikk hivd meg i bilen å kjørt til nærmese bensinstasjon med selvvask. Der var det en eldre herre i en rimelig ny Volvo XC90 som straks var ferdig å vaske, så jeg stilte meg i kø. Han så at jeg stod og ventet, og kom ut til meg å spurte om det var greit han bare tørket kjapt over bilen. Jaja tenkte jeg, jeg har ikke dårlig tid :) Så da denne eldre herren dro frem ett godt gammeldags pusseskinn, som han først begynte å tørke mattene han hadde spylt, før han la disse inn i bilen, og i samme slengen tørket inni dørkarmene og langs med bakken, før han plutselig bestemte seg for å tørke litt på taket. Jeg ville ikke blande meg bort i hans vaskemetoder som han sikkert har brukt fra før jeg ble født, MEN shit, det var ikke noe pent syn :eek:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

He-He Han koste seg sikkert der han sto:)

Kunne fint gjort det samme for noen år siden:) Husker jeg syntes høtrykk med kost og såpetillførsel var prima selv.

For meg ble det blankt og fint. Det er el også sånn at man må "lære" seg å se deffekter/kjørespor i lakken.

Er jo egentlig ganske sørgelig å tenke på hvor mange biler som får juling av eier, men da blir det mer å gjøre for Dcno:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    774
Haakon O

Kom over han her i fjor, er bare noen sekunder på film, men han vasket hele bilen med vaskebørsten. Og han begynte med felgene, så nederst på kanalene (begynne der det er skitnest så det blir bra først :P ), før fangere, sider, tak og panser :D

Er en Range Rover til bare en million liksom ;)

Endret av Mighty
Video fjernet da mennesker/biler kan identifiseres

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Husker selv jeg stod med børsten på statoil, tørket bilen uten håndvask, waterblade på lakkoverflater og vokset uten håndvask! Men det var fordi jeg ikke visste bedre og kunnskapsnivået om detailing var så lavt at alt jeg ønsket var ett "blankt" resultat når jeg kjørte ut fra maskien eller selvvasken, noe flertallet tenker :) Har lært utrolig masse siden den tid, enda det var rett etter sommeren i fjor :)

Vi har så og si alle vært der, så vi må pent godta at de andre som gjør det ikke vet bedre, eller vi kan prøve å forklare dem at dersom de gjør ting annerledes blir resultatet bedre :)

Endret av Jac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Persoling er vel det dummeste jeg har gjort er å kun spyle bilen med såpevann (HT på Statoil) også skyllt med vann, også kjørt avgårde og tenkt at bilen var ren, gang etter gang. Fikk meg en aha-opplevelse når jeg plutselig en dag bestemte meg for å ta håndvask også, da var det tydelig at jeg fjerna et belegg som hadde lagt seg på den sølvfargede lakken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius!    28
Marius!

Hehe, det er sant det som blir skrevet her ja, men huff :) Gjenganger den med børstevasken i selvvaskeanlegget ja, litt på felger, så dører og tak, og litt kanaler, panser og litt felger igjen :) Blir jo rent og pent det, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Pass på så dere ikke legger ut videoer/bilder der folk og biler kan identifiseres. Dette kan oppleves som "uthenging" og vi ser ganske strengt på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Tenkte på det jeg også, men jeg så litt nærmere på den videoen og klarer ikke se skiltnr. eller ansikt...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det kan fortsatt være noen som gjenkjenner bilen eller personen. Særlig når man vet ca hvor videoen er tatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

Husker før hvordan jeg vasket bilen, helt latterlig egentlig:

Spylte bort verste møkka med hageslangen. Gikk så over bilen med svamp og 1 bøtte med såpevann i. Klarlakk ripene og div viste jeg ikke hva jeg kunne gjøre med. Fikk heldigvis nylakkert bil hos Møller pga garanti sak, og så kom jeg over dette god-forumet :D

Kunnskapsnivået blant vanlige folk på vask er latterlig lavt. Takk og lov er det mulig å forbedre seg hele tiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
errihm    28
errihm

Jobber på Statoil (stasjon), og jeg kan bare si med en gang at det du så i dag Marius, er langt i fra det værste jeg har sett. I løpet av en uke på jobb ser jeg så mye sinnsykt at det er helt ubegripelig. Kan dog bare smile til kunden, så lenge dem ikke rører bilen min ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Hei alle sammen. :)

Nå begynner dette igjen å bli en tråd der vi driter ut andre som ikke har "funnet lyset", og det har vi tidligere blitt enige om at vi skal holde oss for gode til.

Dere må gjerne hjelpe andre til å stelle bedre med bilene sine, men ikke alle ser gevinsten i dette og da får de bare gjøre som de vil.

Vi ønsker ikke å ha denne negative vinklingen på DCN, da vi er voksne og seriøse entusiaster som brenner for hobbyen vår.

Gjester som tilfeldigvis klikker seg innom må gjerne få ta del i alt det positive vi gjør, og da er slike utdritingstråder veldig skjemmende.

Jeg stenger derfor tråden, men lar den ligge synlig slik at alle får lest denne siste kommentaren og jeg regner med at alle innerst inne er enige i at dette trenger vi ikke. :)

• DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig