Basil

mercedes c200 går ujevnt

jeg har lenge vært plaget av at bilen min går ujevnt og dårlig. bilen holder ikke jevnt turtall og mister kraft hele tiden. under pådrag kommer det to kjempesmell fra et sted i bilen. er ikke sikker på om det er motoren eller girkassen faktisk :wacko: jeg har betalt en hel masse penger på den på service og feilsøking, men ingen vet hva feilen er. så jeg poster denne i håp om noen kan gi meg noen tips eller har opplevd samme problem.

jeg har tatt et opptak på hvordan motoren rister under en kaldstart og dunkelyder som egentlig høres bedre i virkeligheten.

det begynner å skje noe fra ca: 0.45 sek

http://youtu.be/kaFuxqnpO4Y

(mercedes c200 bensin w202 )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så å si helt umulig å stille noen form for diagnose over internett, ellers ville de fleste ringt snåsa enn å gå til legekontoret. Men jeg skjønner poenget ditt med tråden og jeg ønsker å prøve meg. ^_^

Den lyden i motoromet ligner veldig på motorens «Purge Valve»

En velfungerende purge valve skal ikke lage denne lyden, men det vill riktignok en defekt valve gjøre.

Hvis du har levert bilen hos forhandler , burde det ikke vært noe stort problem å gi en pekefinne på hva som kan være gale. Noen ganger kan du være uheldig å få en mekaniker som ikke er helt stødig og kunnskapsrik på akuratt ditt problem.Tror du kan ha vært litt uheldig.

Sender du meg motorkoden samt litt utfyllende informasjon ang bilen ,så kan jeg skjekke opp hvilken kjente problemer osv som ligger lagret på mercedes sitt system-

Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg bryet med å poste samme innlegget hos Mercedes-Benz Entusiastklubb, der er det mange folk med masse kunnskap om slike ting.

Jeg er aktivt medlem i den klubben, men jeg kjenner ikke motoren din, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg..

Endret av Roy Inge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg bryet med å poste samme innlegget hos Mercedes-Benz Entusiastklubb, der er det mange folk med masse kunnskap om slike ting.

Jeg er aktivt medlem i den klubben, men jeg kjenner ikke motoren din, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg..

Nå har jeg gjort det! :)

Endret av Basil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive