Marhau

Små malingsflekker på bilen :(

Skulle jobbe seint i dag og da jeg våknet hørte jeg det var noen ikke norske som holdet på ute ved veggen (ved huset jeg leier)! Da var det noen som hadde begynt og male og jeg rusler bort til bilen og den var full av malingsflekker!!!

Tok med bilen på jobben og vasket over den med avfetning og spylet den ren x2. Hadde ikke tid til mer der å da. Kom hjem fra jobb og finner fortsatt masse flekker, dro ned i verksted og hentet bøtte og NXT mg bilshampo og vasje handske + at jeg brukte av fetningen vi har på jobben som er ganske sinna, fikk ikke bort alt ser jeg nå som jeg har kommet hjem!

De vi leier oss var ikke intresert i å "gjøre opp for seg" virket det som! Fortalte om situasjonen og de sa bare det var synd så dro de!...

Kjedelig med tanke på jeg helakerte bilen i vinter med 2 mellomslipinger så er en del jobb bak lakken, bilen er en Subaru impreza wrx sti 2003mod.

Noen som har tips til midler jeg bør kjøpe for og få det bort? fremgansmåte jeg bør ta eventuelt hvis det ikke går bort?

Takker for svar

Martin Haugesten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd det, skal gi meg tidlig på jobben i morra så da kan jeg prøve med clay! hørt at men ikke skal polere på flekkene for kan de "brenne" seg fast?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok ikke jeg ville gjort det nei...ikke at jeg har brukt maskin noe særlig selv ennå... men det hørtes galt ut i mine ører..

Jeg ville ha prøvd å claye først, for så å polere vekk de merkene som er igjen etter clayen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv clay først. Evt white spirit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med prickbort da, det løser jo opp oljebaserte flekker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Dette er ergelig men løseligt. En god runde med clay burde fikse dette uten alt for store problemer.

Men du blir nok nødt til og polere bilen opp etterpå.

har selv problemer på park plassen på jobb at bilen blir full i sprøytestøv. Taket og panser føles som sandpapir. Dette er industri maling med hissige løsemidler og eg fikk det vekk med clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte opp min bror sin sorte Peugeot Partner i mai. Gått som firmabil for en maler, så den var full av malingsprikker.

Men de fikk jeg fjernet lekende lett med BH Autoclay Soft og ONR som lube, så clay ordner nok biffen :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv grafittifjerner fra claes olsen, fungerer vanligvis glimrende til slikt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay tar dette vekk på et blunk, ikke vits å prøve noe annet..

Så kan du heller bruke tiden din på å bone bilen din etterpå etter alle disse literne med avfetting du har hatt på den :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay er konge gikk av som bare det :) bilen er like fin igjen..

blir å polere den opp igjen og legge på et nytt lag med shield i mårra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vi leier oss var ikke intresert i å "gjøre opp for seg" virket det som! Fortalte om situasjonen og de sa bare det var synd så dro de!...

Kjedelig med tanke på jeg helakerte bilen i vinter med 2 mellomslipinger så er en del jobb bak lakken, bilen er en Subaru impreza wrx sti 2003mod.

Hadde tatt opp til vurdering å finne meg en annen plass å bo med sånne utleiere...

Men godt det løste seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tatt opp til vurdering å finne meg en annen plass å bo med sånne utleiere...

Men godt det løste seg :)

er veldig på utkikk etter noe å kjøpe så er nødt til og bo her til den tid, leier hus på 130kvm til 3500kr inkl strøm så er ganske billig så får vente til vi får kjøpt oss no :(:(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive