Gå til innhold

Hjelp: meguairs g220v2 blir glovarm


Roaas

Recommended Posts

Mornings!

Når maskinen blir brukt, så tar det ganske kort tid før maskinen blir utrolig varm.Når jeg sier ganske kort tid, så er det snakk om ett panel, om ikke mindre. Det går nesten ikke an å holde i den etterhvert og det lukter skikkelig varmt fabrikat. Og når jeg legger litt press på maskinen tar den ikke opp hastigheten igjen, det høres ut som den er på vei til å dø ut. Denne skal egentlig ha cruise control så dette ikke skjer.

Tilleggsopplysning: den kom med uk plugg og ikke eu. Har på omformer, som flere her inne har hatt uten problemer, så jeg tror ikke det er det som er problemet..

Noen som skjønner hva som er greia her?

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UK bruker 230V som oss, så det er nok bare ein overgang du har?

i tilfelle er det lite som kan gå galt med den. Du kan også bytte til vanlig støpsel på din maskin om du synes det er eit problem.

Går maskinen som normalt? Ulyder, ujevnt turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en overgang ja, ikke omformer som jeg skrev :) maskinen går gjevnt, turtallet varierer med press. Høyt turtall når maskinen bare glir over, synkende turtall heretter.

Vanlig støpsel? Hvordan kan jeg det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en overgang ja, ikke omformer som jeg skrev :) maskinen går gjevnt, turtallet varierer med press. Høyt turtall når maskinen bare glir over, synkende turtall heretter.

Vanlig støpsel? Hvordan kan jeg det? :)

Første som slår meg er at det er noe galt med vifta/kjølingen. Sjekk at den er der og roterer som normalt. Du skal kunne sjå den gjennom luftingen rett bak håndtaket (mot deg)

Du bytter bare støpselet til eit vanlig. fåes på biltema f.eks. om du er usikker så forhør deg med kyndig. Meiner det ligger ein guide på akkurat dette her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det første som slo meg også, men når jeg har hånda ved siden av ventileringen så kjennes det veldig ut som den kjøler ned, men at det ikke er tilstrekkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er en overgang ja, ikke omformer som jeg skrev :) maskinen går gjevnt, turtallet varierer med press. Høyt turtall når maskinen bare glir over, synkende turtall heretter.

Vanlig støpsel? Hvordan kan jeg det? :)

scissors.jpg

8871260618782.jpg

11971154711712468971BigRedSmile_A_screwdriver_1.svg.med.png

You'll figure it out :)

Støpselet er IP44-sertifisert og fås hos ClasBob for under 50-lappen.

  • DCN Poeng 5

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vil bare oppdatere her i tilfelle noen skulle få samme problemet: Feilen var at jeg ikke hadde festet den skiva på bakplaten, så bakplata ble liggende å slipe på selve roteringsmekanismen. Dette skapte den ekstreme varmen og den ustø poleringen.

Takk for forslaget Christer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...