JimL

Kärcher Bajonettkobling til Skumkanon i plast?

Kjøpte meg nylig en skumkanon fra bilnerden og kjøpte da med koblingen de hadde til Kärcher forbrukerserie.

Er denne koblingen mulig å få tak i, i plast? Det er jo noe så inn i helv... hvor godt denne sitter, og i hvert fall jeg blir gjennomvåt av svette av et par runder av/på med skumkanon/vanlig spylehode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også litt problemer med den koblingen der. Første gang under prøvemontering kan man vel si, så røk

den delen du ser er skrudd inn i koblingen (Den umbrako lign. delen).

Fikk ny sammen med en beskjed om å file ned kantene og gjøre hullet litt større. Det ble bedre, men ikke helt 100%.

Senere ble det til at jeg kjøpte større spyler og da av annet merke (Nilfisk). Den er lettere å ha med å gjøre når det gjelder

til/avkobling av skumkanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får se om det blir investering i annet utstyr etterhvert. Enn så lenge får man ta seg noen treningsøkter ekstra så man slipper å slite seg helt ut under bilvask ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine og exint sine er av plast. Men disse må du bruke gjengetape på for å få tette, da dette ikke følger med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg nylig en skumkanon fra bilnerden og kjøpte da med koblingen de hadde til Kärcher forbrukerserie.

Er denne koblingen mulig å få tak i, i plast? Det er jo noe så inn i helv... hvor godt denne sitter, og i hvert fall jeg blir gjennomvåt av svette av et par runder av/på med skumkanon/vanlig spylehode.

Når kjøpte du koblingen?

På den siste leveransen fikk vi inn en oppdatert Kärcher kobling (fremdeles i messing). I følge leverandøren vår skal det ikke være problemer med passformen på disse lenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden, jeg kjøpte kobling av deg den 13. juni. Og den passet overhode ikke inn i huset på pistolen min. Måtte bruke MYE krefter på å prøve å få den halvveis innpå, for så å bruke like mye krefter på å få den ut igjen.

Jeg hadde scandicshine sin plastkobling fra før, men slet med at denne ikke holdt tett, derfor kjøpte jeg din. Men endte opp med å sette tilbake scandicshine sin i plast, og bruke ditt "mellomstag" og fikk dette omsider tett :P endelig !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12. juni, er i hvert fall med den en liten treningsøkt å skifte ^^

Bilnerden, jeg kjøpte kobling av deg den 13. juni. Og den passet overhode ikke inn i huset på pistolen min. Måtte bruke MYE krefter på å prøve å få den halvveis innpå, for så å bruke like mye krefter på å få den ut igjen.
Høres værre ut enn min da, jeg får den helt inn og da er det lett å låse den på plass, men er et rent helv.. å få den ut igjen :P Endret av JimL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12. juni, er i hvert fall med den en liten treningsøkt å skifte ^^

Høres værre ut enn min da, jeg får den helt inn og da er det lett å låse den på plass, men er et rent helv.. å få den ut igjen :P

hehe :P jeg har ikke nubbsjangs å få den mer enn halvveis inn. kan bare glemme å få den så langt inn at den skal vris rundt :P men jeg har fått fikset problemet mitt og er fornøyd med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldig er du :) Jeg må ta i for å få koblinga på da, svetten renner for å si det sånn. Og da er det litt trasig å tenke på at man må gjøre det 3-4 ganger til før man er ferdig med bilen o.O

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, Kärcher koblingen er tydeligvis en vanskelig nøtt å knekke. Jeg skal ta kontakt med leverandøren igjen for å prøve å finne en løsning på problemet. For øvrig har vi solgt mange av disse koblingene og prosentvis har vi svært få klager. Kan det være forskjell på spylerne?

Egnii: Siden du har den siste versjonen av koblingen - Har du mulighet for å forklare meg hvor koblingen stopper og hva som gjør det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok noe forskjell på spylere men vil tro det er mange som ikke klager og. Eksempelvis har jo ikke jeg sendt noen klage til dere, og hadde ikke kommet til å gjort det heller. Det fungerer jo, det er bare fryktelig tungvint.

Forsto jeg det riktig som at jeg har den gamle versjonen, selv om jeg har bestilt bare en dag før egniii?

Endret av JimL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt kobling hos Bilnerden med samme problem. Tror faktisk problemet ligger i O-ringen bak umbrako-skruen. Jeg slakka litt på umbrakoen, og da kom det seg noe. Min løsning på demontering av koblingen er å vri den og derertter klemme inn pistolen et LITE øyeblikk, så skvetter koblingen ut av trykket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sendt inn klage, da jeg har fått orden på kanonen min. Jeg følte den stoppet i "tuten" som kommer ut av pistolen. så hullet på messing koblingen ikke var stort nok. men dette skal jeg ikke bekrefte 100% da jeg følte den var rimelig tight over alt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

karcher.png

Hvis det er hullet på toppen av dette bildet (som for øvrig er helt rund på den nye koblingen, ikke unbrako) så er det sannsynligvis samme problem som sist. Det kan i så fall løses/forbedres med litt pussing med inni selve hullet med sandpapir.

Jeg skal ta dette opp med leverandøren igjen med en gang så håper jeg vi finner en løsning på dette.

Endret av Bilnerden.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive