JimL

Chevrolet Tahoe V8 5,3 LT Premium Autoride

Dessverre få bilder da vi fikk det fryktelig travelt med denne. Vi hadde opprinnelig ordnet oss skikkelig plass innendørs og satt og venta en god stund på å bli låst inn der, så vi endte opp med å begynne sånn smått ute. Så kom sola for fullt og vi hastet ferdig for å komme oss innomhus. Ordning ble det i hvert fall, men som sagt, smått med bilder i løpet av prosessen.

Bilen er en 2006 modell Tahoe med latterlige 50.000 km på telleren som er bestilt med en del spesialtillegg fra fabrikk. Man kan vel mildt sagt si at den skiller seg litt ut fra andre Tahoer man ser med masse kromdetaljer, ulakkerte plastdeler, mm.

Vask

Prickbort

Bilt-Hamber Autofoam m en "desj" Surfex HD

Vask 2

Iron-X / TRIX (førstegangsbruk, spennende og ikke fullt så illeluktende)

EZ Detail Brush

Bilt-Hamber Autofoam m en "desj" Surfex HD

Blir ennå overraska over hvor rene felger egentlig blir etter en runde med dette, er helt utrolig å se forskjellen fra hvordan jeg vaska før i hvert fall...

Eieren spyler av bilen.

mg0499.jpg

Sliten vaskeoppsynsmann...

mg0559.jpg

Polering

Har ikke kommet riktig dit at man har anskaffet roterende ennå, så vi satset på en mild korrigering med DA for fjerning av vaskeroser / grått slør over bilen.

Inspeksjon.

Som sagt lot vi være å bekymre oss for mye for større ting, vi ville bare freshe den litt opp igjen da det faktisk bare er 3 år sia den var inne til full lakkbehandling. Merk svæært stygge merker etter noen påklistra sidelister som sto på bilen, disse håpa vi virkelig vi skulle få gjort noe med.

mg0550.jpg

Eneste større ripa vi fant på bilen var på venstre framskjerm, brukte derfor litt tid på denne.

mg0506v.jpg

Det var også svært mye såperester/ettelleranna som hadde størkna over alle rutene. Tenkte vi bare skulle prøve sånn kjapt med DA'n og litt megs-polish, halvanna-to pass så var rutene gode som nye.

mg0573.jpg

Omsider innunder tak og borte fra sola <3

Nå var det dessverre blitt såpass seint at vi bare måtte raska på for å bli ferdige i noenlunde normal tid.

mg0582i.jpg

Brukte DA-maskinen Bilnerden hadde gruppekjøp på nå for ikke lenge siden med gul uber-pute og Meguiars #84, kjørte så en runde med grønn uber-pute og M80.

Felgene ble håndskrubbet rene med mikrofiber påføringspad og M80.

Dette gir et inntrykk av det vi forsøkte å komme fram til

mg0639.jpg

mg0625w.jpg

Og til slutt et dårlig forsøk på 50/50 av den ripa på skjermen. Før vi gjorde noe ville ripa gått gjennom hele bildet.

mg0518.jpg

La til slutt på #7 Show Car Glaze og Autoglym Ultra Deep Shine, samt GTechniq G4 Glass Nano Polish på vinduer.

Greit å få brukt opp litt rester av ting, gleder meg til å få bestilt opp #105/#205 comboen jeg hører mye bra om.

Interiør

Interiøret hadde jeg glemt av. Plastdeler som kunne tas ut (koppholdere, mm) ble tatt ut og lagt i vann over natta og rengjort. Gulvet ble støvsugd og ellers normal vask. Første bilen jeg med hånda på hjertet kan si at jeg ikke så behovet for å vurdere noe rens av noe slag. Skinnstolene fikk også full rens og behandling i fjor så vi lot det være med det.

Ferdigbilder

Bilen skulle selges så jeg var også bedt om å ta en runde med bilder til salgsannonsen.

mg1278s.jpg

mg1374.jpg

mg1355s.jpg

mg1212.jpg

mg0926.jpg

mg0839.jpg

mg0881l.jpg

mg0895.jpg

mg0703q.jpg

mg1204.jpg

mg1515.jpg

mg1477.jpg

Tja, dett var dette for denne gang. Ennå langt fra noen ræser på innlegg av disse poleringsjobbene men det kommer seg da. Neste gang har jeg lovet meg selv bedre tid til å få tatt bilder, så spørs det om det er noe man klarer å holde :P

Og om du har kommet deg helt hit så takk for meg, hyggelig at noen kikker gjennom hele tråden til en nybegynner på forumet :)

Endret av JimL
11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en fin bil og jobbe på! Fiffi jobb! Har selv tatt en slik en i grønn, priset meg ganske høyt. Det viste seg at det ikke var den mest vanskelig bilen og jobbe med, postivt utfall! Cred gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble mange hakk blankere. Gled deg til roterende og muligheten til å få tatt mer skavanker i lakken.

Absolutt helgrom bil, ikke minst siden den er regga under 3,5T. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en fin bil og jobbe på! Fiffi jobb! Har selv tatt en slik en i grønn, priset meg ganske høyt. Det viste seg at det ikke var den mest vanskelig bilen og jobbe med, postivt utfall! Cred gitt :)

Ja det var en forholdsvis snill lakk å jobbe med, syntes man fikk tatt bra selv med DA-maskinen vi brukte.

Denne ble mange hakk blankere. Gled deg til roterende og muligheten til å få tatt mer skavanker i lakken.

Absolutt helgrom bil, ikke minst siden den er regga under 3,5T. :thumbup:

Ser veldig fram til det, vil ha noen biler til med kun DA under beltet før man tar steget videre though :) Og det var litt pga bilen at jeg bare måtte legge dette ut her, den ser virkelig ikke gale ut...

Takk til begge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blank og fin :thumbup:

Flotte salgsbilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo veldig bra ut det her ;)

Litt morsomt, men også litt spesielt med potta som stikker rett ut til siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert! Gleder meg til å se flere jobber fra deg!Etterbildene er knallbra! Cred for god første(tror jeg) S&S.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, hyggelig med positiv tilbakemelding :)

Litt morsomt, men også litt spesielt med potta som stikker rett ut til siden :)
Sidepipes må det jo være på en amerikaner av dette kaliberet, brummer godt, noe det har lov til å gjøre siden det er en V8'er ^^

Cred for god første(tror jeg) S&S.
Har faktisk en tidligere s&s og, en enda kortere writeup med biltemamaskin ^^
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den husker jeg :) Knallbra resultat med biltema utstyr da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ble svært overraska selv! Synd jeg ikke hadde fått Polytrol i arsenalet på den tiden da plasten er falma igjen. Kanskje man skulle tatt en liten titt på hele bilen nå som det begynner å falle litt mer utstyr på plass... ^^

Endret av JimL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var denne solgt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive