Gå til innhold

Valg av TV'er


Cammor

Recommended Posts

Prøver meg her inne, siden responsen hos AVForum var relativ lav.

Har siden begynnelsen av 2012 sett etter ny tv som kommer til å brukes hovedsakelig til spill, film og streaming via pc siden jeg ikke har noe parabol/har lyst på "riks tv".

Siden DCN forumet kryr av entusiaster innenfor alle områder, så håper jeg på finne noen som har god peiling på TV'er her.

Skjermene jeg har sett på er

blant annet Sony HX855, LG LM960/860V, og Philips 46PFL9706.

Fikk grei pris på 55'' HX855 inkl 2x3D briller, og Blu-ray spiller(Sony etellerannet790), HDMI kabel og 5blu ray filmer for 22000kr inkl plombering. Har noen erfaring med denne skjermen?

Har også sett på panasonic vt50, men er skeptisk til plasma.

Kom gjerne med andre forslag, og setter pris på deres erfaringer med disse skjermene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HX855 er en god TV, absolutt. Per dags dato er min mening at VT50 er den beste TVen på markedet, men innbrenning er fortsatt et problem, om enn veldig lite. Dersom du vet at den ikke skal stå på med samme bilde veldig lenge trenger du derimot ikke bekymre deg. Den neste beste TVen slik jeg ser det, er LM960. Denne TVen er rå, og for min del, et stort pluss med passiv 3d.

Du ble nok ikke noe klokere, ettersom du sikkert ville at jeg skulle si kjør på med HX855 :P Misforstå meg rett, HX855 er et veldig godt TV, så tror nok ikke du gjør noe dumt der. Dette er som å banne i kirken, men så lenge du ikke kjøper Samsung har du uansett gjort et godt valg ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest dette..http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10073804

Kanskje noen tips her.

Har selv både plasma og lcd. Bruker disse bare til vanlig tv titting, ikke noe spill.Plasma er absolutt best til å se film, mens lcd er best å se på på dagtid (når det er veldig lyst i rommet)

Plasma = 50" Pioneer, siste utgaven.

LCD = 60" Sony, 9 serien med 3D

Blir litt Ole Brumm, ja takk begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sony sin hx920 55" og er strålende fornøyd med bildekvaliteten :thumbup:

hx923 er forøvrig samme tv :)

3d har jeg ikke brukt så mye enda ,så kan ikke si så mye om kvaliteten der enda..men er veldi bra til å se film og spille på :)

kjøpte min for ett år siden så det kan hende den er utgått

Endret av chriz1

VCDS / VAGCOM Bruker

 

- 2013 Audi A4 B8 Facelift 

- 2003 Vw Golf R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke vurdere projektor?

Har for lys stue, og har heller ikke verdens største stue heller.

HX855 er en god TV, absolutt. Per dags dato er min mening at VT50 er den beste TVen på markedet, men innbrenning er fortsatt et problem, om enn veldig lite. Dersom du vet at den ikke skal stå på med samme bilde veldig lenge trenger du derimot ikke bekymre deg. Den neste beste TVen slik jeg ser det, er LM960. Denne TVen er rå, og for min del, et stort pluss med passiv 3d.

Du ble nok ikke noe klokere, ettersom du sikkert ville at jeg skulle si kjør på med HX855 :P Misforstå meg rett, HX855 er et veldig godt TV, så tror nok ikke du gjør noe dumt der. Dette er som å banne i kirken, men så lenge du ikke kjøper Samsung har du uansett gjort et godt valg ;) Lykke til!

Har vurdert VT50 også, men har vært skeptisk til innbrenningen. Faren min har en gammel plasma tv, som han gav 30k for 6-7 år siden.

Denne er etter min mening helt ubrukelig nå. Fullt av rødt "støy" som blir lett synlig i mørke scener, og det nytter ikke å se noen "mørke" filmer med den. LG sin lm960 har jeg også vurdert, men har lest at de sliter med en del bugs.

Pioneer PDP XP5090 har eg,og det er det tv eg har hatt som har gitt best bilde. Er plasma,men syns de fortsatt gir best bilde til vanlig tv titting. LCD og LED tv syns eg ikke gir noe fint bilde.

Har du din plassert i en lys stue? Har ikke direkte sol lys, men er lyst til langt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersE88

Må ikke være mørkt for å kunne bruke plasma-TV, men helst unngå direkte sol på skjærmen. Har selv forholdsvis lys stue og plasma fungerer utmerket. Udiskutabelt best bildekvalitet, spesielt til film og tv-titting. Hadde kun valgt noe annet enn plasma dersom jeg brukte tv-en mye som pc-skjerm (lese på nett ol.). Når jeg kobler pc-en til tv-en er det kun for å se film og da er plasma best, ingenting er som Blue-ray/HD på en stor og god plasma-tv :fun: . Har ikke hatt noe problemer med innbrenning eller tap i bildekvalitet, min Panasonic er 3 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Når jeg kobler pc-en til tv-en er det kun for å se film og da er plasma best, ingenting er som Blue-ray/HD på en stor og god plasma-tv :fun:

Eller blu-ray på en skikkelig projektor og 100" lerret 3 meter fra sofaen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Har du din plassert i en lys stue? Har ikke direkte sol lys, men er lyst til langt på kvelden.

Ja har en lys stue,vindu og altandør som går fra gulv til tak på en hel vegg. Sliter litt når solen står rett på tven,men da er persienner gull verdt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er sikkr på at du skal rikstv. så ville jeg hørt med de på de modelene om de rikstv godkjente, for da får kortholder til sette rett i tven. eller i butikken der du skal handle om de ikke godkjente men det virker like vel, så kan de mlde inn en annen tv model :-)

på plamsa børr du se på hvit og svart nivået på de billigere modelene må du stort sett velge en av delene. topp sieren på plamsa er meget god om dagen.

inn brenning er ikke nor problem lengere for de aller felste modeler har vaske program i settup`n som fjerner det.

er vel kun viasat som logo som står helt stille på tv bilde. de fleste tv kanaler har logo som flytter på seg(kan ikke se med blåtte øye, så det ikke skal brenne seg fast

men skulle jeg kjøpt ny tv i dag ville det ha stått LG LM960 på den..

kjøpt tips om du ikke har det alt... kjøpt med kalibrering dvd/blå disk selv om det er bra på mange tv fra fabrikk, så er hos deg tv skal stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bugs på LM960, men den nyeste software-updaten fikser en del av det. Iallefall bugs som påvirker bildet.

Innbrenning er et problem, men ikke et stort problem. Som sagt, så finnes det også "vask" i innstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bugs på LM960, men den nyeste software-updaten fikser en del av det. Iallefall bugs som påvirker bildet.

Innbrenning er et problem, men ikke et stort problem. Som sagt, så finnes det også "vask" i innstillingene.

Det er dette jeg også har lest, og derfor har jeg hatt litt blandede følelser for den. Men hvem vet. Feriepengene og lønning kommer nå, så vi får se hva jeg går for. Pro og Cons med de forskjellige slik jeg har forstått det (rett meg hvis jeg skriver noe feil).

HX855:

+Klare bilder, utrolig bra sort nivå for å være kant LED. Billigst av de jeg har sett på.

-Enkelte mener den har for mye refleksjoner. Aktiv 3D (Dyre briller, og noen mener det er mer stressende for øynene og hodet enn passiv 3D). Følger ikke med briller

VT50:

+Beste bilde av de nevnte TV'ene. Klarest farger, null (bortimot) "lag". Følger med et par briller

-Innbrenning og aktiv 3D

LM960V:

+Lekker design(penest av de nevnte), passiv 3D, Fint bilde, men ikke beste?. Dual Play/Gaming(husker aldri hva de kaller det) som gjør at ved hjelp av 3D briller så kan du spille på "2"stk 55'' istedenfor 1x55'' Split-screen. Følger med en del briller

-En del bugs, og høyest pris.

Som dere ser så sliter jeg enda, og før jeg har bestemt meg, så har sikker OLED blitt standard, og de tv'ene jeg har sett på er utgåtte modeller. Hater når jeg må velge mellom div. ting. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS
Neida, Samsung er ikke dårlige TVer, men de får så sykt mye skryt for å være best. Noe de overhodet ikke er. Følte bare for å dele min vrede :P

Helt enig. Alle sier at Samsung er så sinnsykt bra eller best. Jeg ville tatt en tur på Elkjøp og sammenlignet samsung med Philips. Jeg har Philips nå. Tven min er 4 år gammel og jeg er fortsatt storfornøyd. Jeg kjøper uten tvil Philips neste gang også.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung var dritbra iforhold til pris, nå har det nok jevnet seg ut.

man blir vant med å se film med led/lcd også. "alle" skulle ha plasma før.

kikka selv på tv'r til 15/20000, kom hjem med en lcd til 5, jaggu virka den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg endte med en Samsung etellerannet Smart-TV med en bøtte funksjoner jeg ikke bruker etter å ha vært i samtlige elektrosjapper og sammenlignet og myst og synset og kikket. Har ikke tall på hvor mange TV'er jeg har nullstilt innstillingene på for å få et gyldig sammenligningsgrunnlag, men Samsung-saken jeg til sist trakket inn i bilen var den jeg helt subjektivt syntes gav best bilde og funksjonalitet ift pengebunken jeg måtte ut med.

Hadde jeg lagt noen lapper til på bordet hadde jeg fått en bedre TV, og hadde jeg lagt tilsvarende prisen av TV'en på bordet i tillegg hadde jeg også fått en bedre TV, men jeg følte ikke at en dobbelt så dyr TV var dobbelt så bra på noe vis...

Og nå føler jeg selv at jeg bare babler :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med en Samsung etellerannet Smart-TV [...] jeg bare babler :P

Hvilken? :)

Fikk i går plutselig svææææært lyst på en UE46ES5505XXE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...