Gå til innhold

Typisk..


Bernhard

Recommended Posts

Lexgtturbo

Gratis P zero dekk til alle i DCN ut livet hadde vært fint :P

Joda godt nok med nytt dekk, men det skader ikke høre om du kan få litt mer goder, det er faktisk en stygg sak for pirelli med tanke på kvalitetssikring. Så mer enn et dekk skal du ikke se vekk ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    19

  • Lexgtturbo

    9

  • Hulders

    4

  • truhaa

    2

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Forhandlere
Bernhard

Er utrolig skummelt når sånne ting skjer...

Nå har ikke jeg i nææærheten av like dyre dekk som deg, men et av mine Kumho Ecsta sprakk tidligere i år. Var kanskje kjørt 1500km, da det sprakk opp 90' på dekksiden, og inn i dekkmønsteret. Punkterte aldri, men så det jo ganske fort (fordelen med å vaske et par ganger i uka).

Fikk i hvert fall et nytt dekk av han jeg kjøpte av...

Godt at det ikke var noe mer alvorlig enn en punktering på deg da. Vil vel nesten heller si at du har hatt flaks jeg. Folk har hatt mer uflaks når det kommer til punkteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Joda, man slipper ihvertfall å få noen ubehagelige opplevelser når man er nøye med bilen sin da.. Det skal sies at jeg aldri betalte i nærheten av den summen for dekkene, men det var litt for å sette i perpektiv hvor dyre dekkene er og at det da i prinsipp ikke skal skje..

Nå er jo heller ikke Kumho akkurat noen dårlige dekk det heller, koster jo litt de også.. Men uansett om man har betalt 500kr el 5000kr for ett dekk så er det kjipt når sånt skjer, tar mye tid også.. Og så lenge jeg har barn i bilen så er jeg opptatt av stort sett å ha det beste av dekk, er jo tross alt kun det som holder bilen på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det der så ikke bra ut :o er nok bare å gå dit du kjøpte dekkene og klage som bare det :D

Så en test av noe dekk fra Kina som hadde eksplodert når de testet dem i 200 km/t og dekkene mener jeg var merket for 240 km/t, det er nok ingen som har særlig lyst til å oppleve :blink:

Lavprofil dekk er som regel ganske dyre, betale rundt 4000kr pr stk for mine Yokohama AVS Sport dekk da jeg elsker å ha godt veigrep så betaler ekstra for det hehe..

Har aldri skjønt de som kjøper slike veldige billige dekk. Man har ikke spart så mye den dagen man står planta 1-2 meter inn i bilen forran, men kunne ha stopper 1-2 meter før det smalt med bedre dekk.

på vått føre kan det være mange! meter lengre bremsestrekning. For å ikke snakke om forskjellene på vinterdekk.

Sparer selv aldri på slike ting så lenge jeg vet jeg har råd til noe bedre, den ekstra sikkertheten bedre dekk gir kan være bra å ha en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo heller ikke Kumho akkurat noen dårlige dekk det heller, koster jo litt de også.. Men uansett om man har betalt 500kr el 5000kr for ett dekk så er det kjipt når sånt skjer, tar mye tid også.. Og så lenge jeg har barn i bilen så er jeg opptatt av stort sett å ha det beste av dekk, er jo tross alt kun det som holder bilen på veien...

Neida, jeg er veldig fornøyd med dekkene jeg, lite støy blant annet. Sporer faktisk ikke noe særlig, med 225/40-18 og 255/35-18. Men de kan nok ikke sammenlignes med dine P-Zero.

Bra at noen iallefall har forstått å ikke sette noen maksimumspris på familien sin i hvert fall. Med en far som jobber i bilbransjen hører man gjerne om de som kommer innom forskjellige steder og skal ha noen billigdekk, gjerne brukte, for de skal jo bare på konebilen. Eller de som vil ha den billigste MC-hjelmen i sjappa, er bare datteren som skal ut og være myk traffikant på en tohjulet ulykkesmaskin, i den mest utsatte alderen i livet hennes.

Helt utrolig er det.

Tviler ikke på at du får nytt dekk av forhandler eller importør. Dårlig PR på den måten har de ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Neida, jeg er veldig fornøyd med dekkene jeg, lite støy blant annet. Sporer faktisk ikke noe særlig, med 225/40-18 og 255/35-18. Men de kan nok ikke sammenlignes med dine P-Zero.

Bra at noen iallefall har forstått å ikke sette noen maksimumspris på familien sin i hvert fall. Med en far som jobber i bilbransjen hører man gjerne om de som kommer innom forskjellige steder og skal ha noen billigdekk, gjerne brukte, for de skal jo bare på konebilen. Eller de som vil ha den billigste MC-hjelmen i sjappa, er bare datteren som skal ut og være myk traffikant på en tohjulet ulykkesmaskin, i den mest utsatte alderen i livet hennes.

Helt utrolig er det.

Tviler ikke på at du får nytt dekk av forhandler eller importør. Dårlig PR på den måten har de ikke råd til.

Den er en klassiker akkurat den med å gamble med å kjøpe billig... 2 ting som jeg ligger merke til er:

1. På gamle arb.plassen var det veldig mange som var innom for å "tigge" dekk eller knappet brukte dekk som lå i dekkcontaineren, for at jeg skulle legge de på, helst gratis da... Lærte fort at å stikke hull i dekkene var veldig greit siden det var en grunn til at de var byttet, og da fikk de uansett katta i sekken.. Heller ingenting som jeg kunne komme i en kjedelig situasjon av senere..

2. Er barneseter, der er det VANVITTIG mange som slurver, og skal ha noe billig til bil nr.2 fordi de "bare" kjører til barnehagen og butikken... MEN, det er på småturer ulykkene skjer.. Hvis folk kommer inn i butikken og skal ha ett sete til en 1.åring og helst vil ha det billigsetet, så vil jeg helst ikke selge det til de.. Det er ulovlig å kjøre med det, det kan være mer skadelig enn nyttefullt å ha feil sete, som ofte er feil montert.

Menmen, folk får gjøre som de vil, men sikkerhet i bil er noe jeg syns er viktig, begge mine sitter i hver sin testvinner, med sort Alcantara trekk som matcher interiøret :D

Hvor jobber faren din fredrikrb? Send det gjerne på pm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Det der så ikke bra ut :o er nok bare å gå dit du kjøpte dekkene og klage som bare det :D

Så en test av noe dekk fra Kina som hadde eksplodert når de testet dem i 200 km/t og dekkene mener jeg var merket for 240 km/t, det er nok ingen som har særlig lyst til å oppleve :blink:

Lavprofil dekk er som regel ganske dyre, betale rundt 4000kr pr stk for mine Yokohama AVS Sport dekk da jeg elsker å ha godt veigrep så betaler ekstra for det hehe..

Har aldri skjønt de som kjøper slike veldige billige dekk. Man har ikke spart så mye den dagen man står planta 1-2 meter inn i bilen forran, men kunne ha stopper 1-2 meter før det smalt med bedre dekk.

på vått føre kan det være mange! meter lengre bremsestrekning. For å ikke snakke om forskjellene på vinterdekk.

Sparer selv aldri på slike ting så lenge jeg vet jeg har råd til noe bedre, den ekstra sikkertheten bedre dekk gir kan være bra å ha en dag :)

Enig med deg der Dennis, ofte er det ikke mange hundrelappene som skiller heller faktisk..

Yokohama er tydeligvis populert oppi Eiker traktene :)

De virkelig store forskjellene merker man på våt føre, har en kompis som for endel år tilbake kjøpte noen billigdekk fra Eiker Motorshop(Tror dekkene het Sunny el noe), han er fryktelig gjerrig og skal spare på alt... Dekkene betalte han 998,- stk for i 225/40/18, dette er vel 4 el 5 år siden så billige kinadekk var det ikke så mye av da.. Husker at jeg satt på han i bilen som var en 96mod. Audi A4 1.6 med 100hk... Uten å gi noe ekstra på så hadde han hjulspinn på både 1.,2. og 3.gir gjennom en rundkjøring og videre bortover på våt føre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, kjipe greier dette.

Nei er greit å ha skikkelige dekk, spes når man har små barn i bilen...

kjører med graco sete til ungen å blir vel samme merke nå som jeg må ha nytt sete.

koster litt men er jo heller å kutte ned på noe som ikke man trenger da:D

er det virkelig folk som skal ha brukte dekk på bilen? (har vurdert det men da var det til banekjøring.)

og vet en som kjørte på bane med bilen sin, en seat dær han slet ut det ene framdekket mest, gjerrig som han er kjøpte han 1 nytt dekk... skal jo sies at han bruker linser (14dagers) dær han bruker bare en i gangen, dem varer jo en måned da:D (ette er noe jeg fikk fortalt av en kammerat av han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lexgtturbo
2. Er barneseter, der er det VANVITTIG mange som slurver, og skal ha noe billig til bil nr.2 fordi de "bare" kjører til barnehagen og butikken... MEN, det er på småturer ulykkene skjer.. Hvis folk kommer inn i butikken og skal ha ett sete til en 1.åring og helst vil ha det billigsetet, så vil jeg helst ikke selge det til de.. Det er ulovlig å kjøre med det, det kan være mer skadelig enn nyttefullt å ha feil sete, som ofte er feil montert.

Menmen, folk får gjøre som de vil, men sikkerhet i bil er noe jeg syns er viktig, begge mine sitter i hver sin testvinner, med sort Alcantara trekk som matcher interiøret :D

Hvor jobber faren din fredrikrb? Send det gjerne på pm...

Exen hadde en liten unge på 3år da jeg var sammen med henne. Da hun skulle kjøpe barnesete trumfet eg gjennom at ingen billigsete skulle inn i min bil. Endte med at hun måtte punge ut for recaro barnesete i svart og blå alcantara med inngang for mp3-spiller :D

Den lille jenten ville ikke ut av bilen igjen etterpå hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da er ihvertfall dekket levert inn, tok det med meg og kjørte rundt til forskjellige dekkforhandlere for å høre hva det hadde og si.. Han ene jeg snakket med, kjenner han fra før også mente at det kunne være pga strekk i dekket, men uansett så hadde jeg en ganske klar sak.. Så lenge 235/30/20 matcher 8,5x20 felg ifølge STRO(Scandinavian Tyre & Rim Organization) sin håndbok så burde den saken være klar... STRO boka er utviklet i samarbeid med dekkimportørene i Skandinavia ink. Pirelli....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen hadde en liten unge på 3år da jeg var sammen med henne. Da hun skulle kjøpe barnesete trumfet eg gjennom at ingen billigsete skulle inn i min bil. Endte med at hun måtte punge ut for recaro barnesete i svart og blå alcantara med inngang for mp3-spiller :D

Den lille jenten ville ikke ut av bilen igjen etterpå hehe.

:D Dette kjente jeg meg igjen i, gitt. Jeg har to barn, guttungen på snart 4, litla på 4 mnd. Jeg har mått kjøpe inn 4 barneseter. Selvfølgelig Recaro og dyrere alle sammen, men hva gjør vi ikke for sikkerheta ;)

Ser frem til konklusjonen på dekksaken! Liker ikke når produkter ikke holder mål, og stortrives når folk med peiling setter produsenter på plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det har jeg. Trodde nesten det var standard på nye biler.. Det var derfor vi valgte å kjøpe nytt sete til litla. Helt genialt med et sete vi bare klikker inn og ut av bilen. Når vi må flytte over setet til den andre bilen er det bare å flytte over basen, så er jobben gjort. Sparer beltene noe enorm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe et sete som vi bare kan sette på samme isofix base, men da får vi jo ikke brukt de gamle setene. Kona står her og sier at vi bør bruke sete frem til mot 36kg, så jeg ser ikke bort fra at det blir nok et nytt sete, og da blir det isofix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...