Gå til innhold

Tips til guffe som fjerner asfaltflekker etc og som kan kjøpes i Oslo?


larserso

Recommended Posts

Hei!

Vaska firmabilen til kona i dag og oppdaga at lakken var veldig grov og full av sorte asfaltprikker. Fikk bort veldig mye ved vanlig vask med Meguiars-såpe, men noe er igjen. Skal legge på Meguiars TechWax før vinteren på bilen nå snart og må derfor få renset lakken først.

Er det noen som har tips til produkt som kan fjerne asfaltflekker etc? Hovedsakelig trenger jeg en som kan brukes før man legger polish/voks for å få en ren flate. I tillegg er jeg veldig takknemlig for tips til avfetting eller lignende som kan brukes i forbindelse med vanlig vask. Et kriterie er at det kan kjøpes i Osloområdet da jobben til kona betaler siden jeg holder hennes bil pen istedet for at de sender den til et firma ;)

Har prøvd AutoGlym sin Intensive Tar Remover. Mulig min flaske begynner å bli gammel for den fungerte ikke så veldig godt og etterlot en matt hinne på lakken som medførte en ekstra runde med polish da jeg forsøkte på en annen bil for et par uker siden.

Mvh Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Prickbort er gull det altså :) Og hvis det er noen flekker du ikke får vekk er det som Dernis sier clay som gjelder! Hvis du tester clay kommer du garantert til å få en WOW følelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prickbort sier jeg også, samme gjelder clay om det sitter noen nupper igjen etter at du har benyttet Prickbort.

Autoglym sin tar remover skal du legge/smøre på med feks en svamp (jobb den noen minutter på hvert panel) NB: benyttes etter at du har vasket bilen, så skal den sitte littegrann på lakken før du vasker den vekk igjen med en mitt, såpe og vann feks, så er det bare å skylle over bilen med vann og ferdig. Om den ikke tok noe er det enten for at den er gammel eller så er det en feil produksjon, de flaskene jeg har benyttet funker bra de på asfaltflekker, er en av de bedre den Tar Removeren til å fjerne asfalt

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar!

Er det noen som har oversikt over hvor Prickbort kan kjøpes i Oslo da?

Ble ikke imponert over clay da jeg prøvde det på min egen bil i sommer, men den var kanskje for ren for å ha noen effekt også. Visste ikke helt hva jeg skulle vente meg. Men jeg har ikke vasket bort Tar Remover tidligere, kun gnidd, og det er ingen morsom jobb. Kan prøve en ny flaske og truhaa sin fremgangsmåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle Statoil som har det dessverre...

Tidligere har det vært endel BilXtra som har hatt Prickbort, men sortimentet varierer fra butikk til butikk. Dumt at det skal være vanskelig å få tak i noe som fungerer så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Autosafe 2000/648

Er jo ett alternativ. Sykt effektiv og ganske drøy i bruk.

Brukte 1 dl til 1 l vann på Tahoen til gamlingen når jeg tok den, den var grisemøkkete med asfalt og alt du kan tenke deg. Resultat etter clay? Fant 4-5 asfaltprikker helt nederst, rett over stigtrinn.

Kommer med bilder av andre ting jeg har brukt den på så snart pissregnet gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Autosafe har jeg hørt mye bra om også, må få testet den en dag....

Flere som har testet den ?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lahega Autosafe 2000 är ett alkaliskt rengöringsmedel och tar inte bort asfalt och tjära från bilarna.

För att fjerna asfalt och dyl så krävs det en kallavfettning som t.ex. Lahega Herobiol och Macseriens Prickbort.

Att använda clay för att ta bort tjära är idiotiskt om man ser till kostnaderna.

Kallavfettning skall användas på torr bil för att verka mest effektivt, men man kan även punktbehandla med t.ex. prickbort på en tvättsvamp och gnugga lätt på tjärfläckarna.

I Sverige har vi dock en kallavfettning som man kan använda på blöta bilar, den innehåller en hel del olika alkoholer som är effektiva fastän dem är blöta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

I Sverige har vi dock en kallavfettning som man kan använda på blöta bilar, den innehåller en hel del olika alkoholer som är effektiva fastän dem är blöta.

Heter?

Takker for info om Autsafe også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strovels - Alfasol extra

Marknadsförs av A Clean Partner(.se)

Dem har också alkaliska medel som är mkt bättre än Autosafe, dessa heter HD-grön och Alfanol Terra. Mycket bra produkter - billigare än Lahegas också, i vart fall i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strovels - Alfasol extra

Marknadsförs av A Clean Partner(.se)

Dem har också alkaliska medel som är mkt bättre än Autosafe, dessa heter HD-grön och Alfanol Terra. Mycket bra produkter - billigare än Lahegas också, i vart fall i Sverige.

Spennende... jeg har sendt en forespørsel til A Clean Partner for å høre om dette markedsføres i .no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...