Gå til innhold
Anders Helle

Handle bilpleie produkter fra USA

Recommended Posts

Anders Helle    0
Anders Helle

Hei.

Sitter å setter opp en liste over hva jeg skal handle av bilpleie produkter på en amerikansk side. Siden heter http://www.autopia-carcare.com

Noen her inne som har handlet fra de før?

Er det noe jeg bør være obs på ang bestilling osv, generelt.. siden det er fra utlandet?

Mye bra produkter der inne og greie priser har de også fant jeg ut : )

Bla. Meguiars FLEX 3401 Soft Buff Polishing Kit til 399.99$ Noe jeg vil si er billig, med tanke på at samme maskin koster over 4.000kr fra bilnerden : )

Hvis det er noen som har erfaringer fra autopia carcare så er det bare å dele : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kobsar    42
kobsar

Du kan være obs på at vinninga går opp i spinninga. Dyr frakt, moms++ draas på. Skal du fysisk over å kan ta den med hjem selv så er det penger og spare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Ikke glem at de bruker 110v i statene og 230v her hjemme ;)

Har ingen erfaring fra denne siden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

La oss si at du kun kjøper poleringsmaskinen. Venter vi med å ta med frakten vil den da koste deg 2382 NOK omregnet fra dagens kurs. Legger vi til 25% moms fordi pakken stoppes på grensa er vi oppe i 2978 NOK. Legger vi til snittgebyret for "forenklet tollbehandling" (150 kr) er vi oppe i 3128 NOK. Nå om dagen anser jeg det som 95% sikkert at pakken stoppes på grensa. Det er ikke mye som slipper gjennom der for tiden, hvertfall ikke som jeg har opplevd. For å slippe moms må jo beløpet være under 200 NOK.

Så...frakt på en poleringsmaskin fra USA. Der vil jeg tippe du må ut med 2-500 kr fra statene og hit, om ikke du tar med deg hjem selv eller har noen flotte måter du kan få maskinen hjem på. Da er vi isåfall oppe i 3500 NOK +/-. Legg til at du da må finne deg en omformer slik at du kan bruke den på 230v ville jeg heller handlet av Bilnerden. Jeg vet ikke helt hva en omformer koster.

Poenget mitt er at du bør tenke deg godt om før du handler i USA. Som regel lønner det seg ikke før man handler litt volum, men det har du kanskje planer om. Du bør også lese om frakt til utlandet på sidene deres her: http://www.autopia-carcare.com/shipping.html

Selv har jeg aldri prøvd Autopia, men jeg har prøvd Autogeek. Det gikk bra, men for at det skulle lønne seg måtte jeg legge en ganske saftig ordre.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Skal du spare penger på å handle fra utlandet så er det england som gjelder. Myye billigere frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
errihm    28
errihm

Hvis pakken sendes med dhl eller lignede så må du nok regne med å få en heftig regning i postkassen. Hvis pakken sendes med vanlig post så blir det jo billigere, men da har du jo den risikoen at pakken ikke komme frem i det hele tatt.

Men hvis du handler mye i samme slengen, så vil du nok spare et par kroner på det. ;)

Til geir: De selger flex maskiner med 230v også, dog litt dyrere enn Us modellen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders Helle    0
Anders Helle

Takk for nyttige svar : ) Hvis jeg evt bestiller, så er det snakk om en " pakke " med 16 items, altså totalt uten frakt osv kommer på 3700kr ca.

MEN! et annet spm. Hva anbefaler dere her inne å bruke på dashbord / dørpaneler, for å få " glansen " igjen, nå er det riktig nok matt look inne i bilen min orgianlt, det jeg skal frem til er et produkt som frisker opp, ikke bare renser overflaten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders Helle    0
Anders Helle

Takk for nyttige svar alle sammen : ) Hvis jeg evt. bestiller, så er det snakk om en " pakke " på 16 items, det kommer på rundt 3700kr før frakt og div.

MEN! en annen ting jeg lurer på er om dere her inne har et bra forslag til hva slags produkt jeg kan bruke for å gjennopprette "glansen" på dashbord og dørpaneler? Nå har min bil en matt look innvendig fra fabrikk vel og merke, det jeg ønsker er et produkt som får panelene til å se så og si nye ut : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders Helle    0
Anders Helle

Kikker litt rundt på cleanyourcar.co.uk

Der finner jeg f.eks poleringspakke med DAS-6 Dual Polisher /m Meguiars produkter og tilhørende pads for en ålreit penge.. men det står 240v med UK kontakt? det blir heelt på ville veier i forhold til norsk 230v. noe som tilsier at jeg mulig må ha en omformer som sikkert ikke er billig? Hva tror folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg rekner med at UK kontakten må byttes. (men andre må nok svare meir nøyaktigt på dette)

Er vel ofte at det står 220v-240v 50-60hz på elektroniske apparat, so du trenger nok ikkje omformer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Her fungerer det vel med en sånn adapter man f.eks. har med på reise, tenker jeg. Å kjøpe en CE-godkjent er sikkert ikke dumt det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
webo    2
webo

bytt ut støpselet, ca 40 lapp på clas.

styr unna adapter, det blir bare vas,,,,,, he, et fint rim jo...

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

jeg handla min das 6 pro på cleanyourcar.co.uk..

Bare klippa av støpselet og satt på et støpsel jeg hadde liggende..

2 min arbeid... funka perfekt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Spenningen er den samme der og her. Kun en 5 minutters jobb med bytting av støpsel som trengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Spenningen er den samme der og her. Kun en 5 minutters jobb med bytting av støpsel som trengs.

Og da har man tatt en sigg og en kopp kaffe i tillegg... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
n0stra    4
n0stra

Autopia ble kjøpt opp av autogeek for ca 1 år siden. Så det er samme bedrift, samme utvalg og samme priser. De har meget høye fraktpriser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig