Gå til innhold

Test - Karcher fomegun / Fomelance / skumpistol


elmof

Recommended Posts

39_buyuk.jpg

Karcher fomegun / Fomelance / skumdyse

Minitest og litt informasjon

Dette er da en skumdyse som skal gi ekstra skum for effektiv rengjøring av mange flater som bil, motorsykler, glass, stein etc.

Såpe monteres direkte på skumdysen, fest så på dysen på pistolen og så starter rengjøringen.

Produktet passer til Kärcher høytrykksvaskere for konsument i K2-K7 serien.

Hvor kan jeg kjøpe denne skumpistolen?

  • Plantasjen – Pris = 250,-kr
  • Coop Obs – Pris = 199,-kr
  • Jernia – Pris = 239,-kr


    Må jeg ha karcher høytrykkspyler?

    Å bruke høytrykkspyler fra Karcher er rimelig unødvendig etter min mening.Begge kjedene som er nevnt ovenfor, selger overgang til hageslange.Det vill si at hvis du har normalt vann-trykk i hageslangen,så vill du ikke merke noen forkjell om du velger å bruke høytrykkspyler eller hageslangen.Skumkvaliteten blir akuratt det samme.
    Litt knotete å bruke overgangen, men ingen problemer ellers.
    Overgangen selges for 99,-kr hos Coop obs.





    21nVbkaH0bL._SL500_AA300_.jpg



    Bilde av overgang.




    Byggkvalitet på produkt.

    Førsteinntrykket mitt var « Made in china « ettersom den ser rimelig billig ut fra alle vinkler. skumkanonen har riktignok justerbar blandingsforhold mellom vann og såpe samt munnstykke som kan vries rundt for å spre skummet i alle rettninger. Koblingen mellom skumkanonen og beholderen har heldigvis ingen form for gjenger. Det har heller ikke koblingen fra skumpistolen til
    høytrykkspyleren / vannslange. Ettersom gjenger og plast er veldig dårllig kombinasjon, så vill jeg si at det er meget glad for at koblingene er av den alminnelige karcher typen.

    Diverse feil på produktet.

    Har snakket med en del personer som hevder at denne skumpistolen har sine svakheter. Jeg har selv opplevd at pistolen sluttet å produsere skum etter 10 minutter. Byttet produktet i butikken og opplevde det samme. Etter litt feilsøking så fant jeg ut at det er noe feil med
    Luftingen av såpebeholderen. Måtte rett og slett holde fingen forran utluftingen for at
    Produktet skal produsere skum. Veldig tragisk, men ikke noe stort problem egenlig.
    Ta derfor godt vare på kvitteringen.


    Såpe fra karcher.

    Både plantasjen og Coop Obs har rimelig stort utvalg av diverse forkjellige typer av såpe som skummer. Alle typene er vell og merke fra Karcher og kommer i 4-liters dunker. Prisene varierer stort mellom de forkjellige kjedene, og Coob obs er prisvinner igjen. Så å si alle de forkjellige dunkene med såpe koster 110,- kr . ( Det vill si 27,50,- kr literen. )
    Såpen fra Karcher skummer helt ok, men du vill aldri oppnå noen form for barberingsskum.


    Jeg har testet følgende skumsåpe fra Karcher.
    «Alkalisk vask og avgettningsmiddel med voks «

    Min mening om såpen.

    • Mild avfettningsmiddel – Fjerner riktignok voks, men burde vært sterkere.
    • Produktet skummer ikke godt nok, men gir en veldig glatt overflate.
    • Grei glans fra voksen. Samme resultat som alle andre «All in 1» vaske produkter.
    • Selv etter grundig av spyling opplever jeg at såpen etterlater seg brune flekker som må fjernes med fuktig klut
    • Tilnærmet uendelig holdbarhet ved lagring av såpen på kanne.

    Konklusjon.

    Skumpistolen fungerer greit tross diverse problemer med luftingen.

    Kan ikke si at jeg er missfornøyd med produktet ettersom den er rimelig billig og faktisk fungerer greit.Såpen er jeg riktignok ikke fornøyd med. Den skal jeg bruke opp og kjøpe noe bedre fra internett. Til mennesker som er litt over gjennomsnittet interessert så er den til å anbefale.

    Håper informasjonen kan hjelpe noen.

    Takk for meg.

    Elmof :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne selv litt sånn av og til de siste årene, og jeg har heller aldri opplevd det som du beskriver, barberskum er jo i tillegg ikke nødvendigvis en bra ting. Jeg har aldri fått skum i mer enn 10 minutter da beholderen er tom lenge før den tid.

"Å bruke høytrykkspyler fra Karcher er rimelig unødvendig etter min mening"

Jeg synes ihvertfall at foamgun til hageslange ikke kan sammenlignes med foamcannon til kärcher, dessuten kan nok dette utsagnet missforstås litt, da høytrykkspyler er en av de viktigste redskapene for å gjennomføre en skånsom vask ;)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å bruke høytrykkspyler fra Karcher er rimelig unødvendig etter min mening"

Jeg synes ihvertfall at foamgun til hageslange ikke kan sammenlignes med foamcannon til kärcher, dessuten kan nok dette utsagnet missforstås litt, da høytrykkspyler er en av de viktigste redskapene for å gjennomføre en skånsom vask ;)

Takk for tilbakemelding.

Ser i ettertid at jeg burde lest over teksten før jeg postet den i går natt.

Jeg mente å si at foamgun'en til Karcher fint kan kobles til hageslangen hvis du ikke har høytrykkspyler på for eks Hytten.

Har testet og det er ingen merkbar forkjell som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
AleksanderK

Hvor er denne luftingen til beholderen?

Sliter med at jeg bare får såpevann på bilen, uten noe spesielt med skum.

Karcher sin egen såpe fungerte dårlig.

Brutkte den i dag igjen, med powermax 3 fra autoglym, uten at dette skummet noe bedre.

Kanonen står på MAX, som i mitt hode sier maks med produkt fra beholderen, og det stemmer nok med tanke på at det ble mindre skum når jeg stillte den til MIN.

HT-spyleren er det ikke noe galt med :)

Volvo 740 1990

Volvo V70 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor er denne luftingen til beholderen?

Sliter med at jeg bare får såpevann på bilen, uten noe spesielt med skum.

Karcher sin egen såpe fungerte dårlig.

Brutkte den i dag igjen, med powermax 3 fra autoglym, uten at dette skummet noe bedre.

Kanonen står på MAX, som i mitt hode sier maks med produkt fra beholderen, og det stemmer nok med tanke på at det ble mindre skum når jeg stillte den til MIN.

HT-spyleren er det ikke noe galt med :)

Hallo,

Karcher har flere typer av disse pistolene, feilen med utluftingen gjelder den typen som du ser på bildet til " Mossige "

Denne typen har mye feilproduksjon har jeg hørt. ( Jeg byttet min flere ganger )

Utluftingen er rett over påkoblingen til beholderen. ( Litt vrien å se med første øyekast )

Du kan forsøke å holde fingeren på hullet for å tette det, se om du får bedre skum av det.

Min fungerer veldig bra med divere såper som jeg har kjøpt hos DCN sine forhandlere.

Har kjøpt skumkanon til 800,- kroner og den fra karcher til 199,- kr. Merker riktignok ingenting forkjell ettersom begge leverer like bra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 6 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...