Essiek 385 Skrevet 13 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 (endret) Sort Audi A6 2006 - 13-14.08.2011 Denne ble tatt i august i 2011 - har ikke fått skrevet noen S&S ennå, men her kommer den Bilen til en kollega som trengte en god shine før salg / innbytte. Skulle være ganske grei i lakken - bortsett fra et skrubbe-merke på framfanger, og "litt snusk" bak. Vel, litt greit for noen er "OMG" for andre - dette er noen bilder fra inspeksjon (de fleste tatt etter vask og clay, ingen bilder av denne prosessen - men blaut bil som det renner gugge fra har de fleste sett). Washi-washi var forresten PB + SurfexHD + deIronizer, CWG + grønn chenille mitt, clay var BH regular med vann som lube) Som dere ser var det nok å jobbe med her. Startet med panser og tapet opp litt for kombo-testing, endte med S03G på blå etterfulgt av S30+ på orange. Typisk kjøring: S03G: spre på 700, opp til 1800, mye press 2-4 pass, slippe press 1-2 pass, rett av S30+: spre på 700, opp til 1800-2000, press 3-4 pass, slippe press 1-2 pass, rett av Panser - før S03G: Etter 1 runde med S03G: Etter 1 runde til med S03G og 1 runde med S30+: Panser ferdig kjørt ene siden: Sammenlignet med andre siden (urørt ennå): Randoms videre: Fikk has på et par dypere riper også - her er det kun kjørt S03G 2 runder: Videre: Il finito grande: Hologramfritt over det hele etter CF02 / MG FI som wipedown-sjekk underveis. Meguiars #21 som LSP. Total tid medgått: ca 26 timer. Takk for titten! ** Ingen bilder kan brukes uten skriftlig samtykke fra meg ** edit: Her er oversikten på det som ble gjort. Gamle meg husket ikke siste-steget eller LSP korrekt.... Prewash/wash: Lakk:SurfexHD avfetting, Prickbort avfetting, Wolf’s DeIronizer Clay av lakk med BiltHamber clay Vask og tørk Felger / dekk:SurfexHD, Wolf’s DeIronizer Tid medgått: 2.5 timer Korrigering / beskyttelse av lakk:3-stegs prosess Grov rubbing: Scholl S03G Mellom-steg: Scholl S30+ Slutt-steg: 3M UltraFina SE Lakkforsegling: Meguiars #21 Synthetic Sealer [*]Innsteg og felger polert for hånd med Meguiars D151 [*]Dekksider: Swissvax Pneu Tid medgått: 23 timer [*]Interiør: [*]Vasket med GreenClean alle overflater [*]Behandlet med CG VRP Dressing alle overflater inkl gummimatter [*]Dyp-støvsuging av alcantara / tekstiler Tid medgått: 4 timer Endret 14 Juni, 2012 av Essiek 22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 13 Juni, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 Veldig bra løft og lekkert blankt resultat Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Ser bra ut Essie. Mange gode 50/50 bilder, du er flink med blitzen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Veldig fin jobb Espen. Gikk fra grå til sort denne her. Cred seff. Som nevn over er du like flink med kamera som poleringsmaskinen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skovdahl 58 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Det siste i B/W er bakgrunnsbildekandidat! Utrolig flott bilde av en veldig blank Audi! Cred givet Siter Vasker bil for terapiens skyld![ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.[X] Ford Focus ST170 '03-mod.[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 14 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Takker og bukker alle sammen. Det var 26 timer konstant jobbing fordelt på 2 dager. Glemte å nevne at dekk fikk Pneu, felger fikk D151 og Autobahn - samt ble tatt litt lett innvendig også (matter, pedaler, støvsuging og litt rens av seter), og ruter fikk Nanolotus Pro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Ser veldig bra ut Essie, knallfin disse etter litt verdig behandlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Bra jobba Essiek, nydelige ferdig bilder. Cred for denne. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 14 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Knall bra resultat!! Moro med S&S fra deg igjen! Cred er gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 14 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Takker Har lagt til hva jeg faktisk brukte av tid og produkter på denne jobben - merkelig hva man finner igjen så fort hjernen fungerer på over 9% av kapasitet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 14 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juni, 2012 Bakfanger ble ganske mye bedre - men det var mye RDS, og på langt nær alt ble borte. Det som ikke forsvant ble iallefall dempet så mye at man måtte helt inntil, samt vite om de for å legge merke til noen. Ingen var igjennom klarlakken egentlig, men jeg ville ikke ta noe mer i frykt for å gå igjennom. Tror jeg kjørte 2 runder med S03G, 1 med S30+ og 1 med UFSE der, men på litt lavere RPM pga varmeutvikling. Kjørte S03G på små orange Über, samme med S30+. Takk for kred alle sammen, det varmer en gammel manns hjerte Forøvrig var det veldig fin lakk å kjøre på, og ingen av panelene var omlakkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.