Gå til innhold

Våtstøvsuger


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Hei,

Føler jeg får litt bedre svar ved å lage en egen tråd. I dag var jeg litt for kjapp i avtrekkeren. Jeg dro heelt til Slependen for å kjøpe dampvasker, og tenkte det var det jeg skulle ha. Hodet var visst ikke helt klart, for det er jo våtstøvsuger jeg skal ha. Får dra tilbake til butikken og få pengene tilbake, ser ikke på det som et stort bruksområde her.

Men derimot så tenkte jeg at det kanskje ikke hadde vært så dumt å kjøpe det jeg hadde tenkt til fra før. Får litt rabatter på plantasjen, og kom over denne:

http://www.plantasjen.no/uteliv/hoytrykksvaskere/4db97b8ac2d57c9cbe0003c9/st-vsuger-wd-400

Er dette en våtstøvsuger som kan benyttes til å rengjøre seter, sofa osv og som fungerer bra? Føler ikke at det står tydelig at det er en våtstøvsuger, men den har jo blåsefunksjon. Ka dokke tru? Eventuelt andre anbefalinger?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Kristian Nafstad

    13

  • todleif

    4

  • Lena Kristin

    4

  • AndreasLie

    3

Meringdal

For det første så kan en dampvasker faktisk være kjekk å ha til tider! Så dette er absolutt ikke noe bomkjøp.

Jeg har ikke kjennskap til den sugeren som du nevner der, men med våtstøvsuger så kan du enkelt rengjøre seter, sofa, stoler og annet tekstil på en rask og effektiv måte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Men det er en våtstøvsuger, og den skal fungere greit? Alle tingene som det er behov for, følger med?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Får vel teste denne da, og håpe at den fungerer bra :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Leste en tråd som ble publisert her at jeg f.eks kan bruke damprenseren til å løsne dritt osv fra setene, og bruke våtstøvsugeren til å få fjernet det. Stemmer det, eller er det beste å bruke APC? Er det noen gode tråder her inne med folk som har brukt våtstøvsuger som jeg kan overbevise dama med? :)

Edit: Dama vil at jeg skal bruke Statoil sin seterens istedenfor. I don't!

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det står en damprenser i et skap her, den brukes såvidt jeg vet kun til steaming av dusjkabinettet en gang hvert skuddår. Har sett noen reklamefilmer med damprenser som gjorde at jeg tenkte det var praktisk, men... de filmene gikk stort sett på renhold uten såpe (da kokdamp dreper bakterier).

Våtstøvsuger/rensemaskin derimot er noe jeg ikke skjønner at f.eks småbarnsfamilier klarer seg uten. Vi lånte bort vår til huseieren etter russefrokosten (fyll+frokost, sier seg selv egentlig), har selv renset noen tepper, jeg har også brukt den på både kontorstoler i tekstil og sofa i mikrofiber. I tillegg til å rense ting i bilen, gulvteppe, taktrekk, matter, seter (du vil ikke tro hvor mye skitt som gjemmer seg i mørk tekstil!), armlene. Lovte nok også broren min når jeg tenker over det å rense barnesetene hans, de har sett mye smuler/boller/sjokolade/søle..

Jeg ville altså heller valgt våtstøvsuger enn damprenser om begge ting forsvant brått og jeg måtte ut og handle:p

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har hatt både versjonen under og over den Kärchern du linker til og det funker helt fint. Stikk på OBS og kjøpe Foma rensemunnstykke til 49 spenn (egen tråd om det her inne), bestill deg en flaske med green clean og tekstilbørste og mens du først er i gang, Kärchers egent bilsett. Da har du det du trenger og litt til for å gjøre alle interiør jobber. I bilsettet er det slangeforlenger og børster + lange munnstykker for å få støvsugd over alt. Etterpå sprayer du green clean 1:10 - 1:16 og børster inn. Så sprayer du på rent vann og suger opp med rensemunnstykket. Så fortsetter du å spraye vann til du ser at det blir rent i munnstykket. Hvis du ser på q7en blandt annet som jeg har tatt så har jeg brukt modellen mindre på hele den jobben uten problemer.

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har hatt både versjonen under og over den Kärchern du linker til og det funker helt fint. Hvis du ser på q7en blandt annet som jeg har tatt så har jeg brukt modellen mindre på hele den jobben uten problemer.

Skal vise hu Q7en, jeg ble helt imponert over at du så mønsteret i setene. Visste ikke at det var mønster engang jeg, hehe. Ble ekstremt imponert! Takk for titten!

Jeg vet det står en damprenser i et skap her, den brukes såvidt jeg vet kun til steaming av dusjkabinettet en gang hvert skuddår.

Jeg ville altså heller valgt våtstøvsuger enn damprenser om begge ting forsvant brått og jeg måtte ut og handle:p

Takk for din mening. Jeg er enig i det du sier, men samboeren mener at hun kan bruke denne en del til diverse rengjøring. Sparte tross alt 1299kr på den (kostet egentlig 2299kr).

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Mønstret får du når du når du renser motsatt vei av hverandre ;) Først drar du en stripe mot deg, så en stripe fra deg. Grunnen til at dette gjøres er for å vise hva som er renset (også ser det stilig ut :P )

Du får sikkert bruk for damprensern. Vet ikke ossen det funker, men vet at en del bruker damprenser til å glatte ut skjorter feks isteden for å stryke de. Men til å rense tepper og seter ville jeg brukt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du får sikkert bruk for damprensern. Vet ikke ossen det funker, men vet at en del bruker damprenser til å glatte ut skjorter feks isteden for å stryke de. Men til å rense tepper og seter ville jeg brukt noe annet.

Jeg prøvde den såvidt inne i bilen, og den fikk løsnet litt, men ikke så mye som jeg trodde. Tror den er grei å løse opp med, også bruke evt APC og våtstøvsuger.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kristian Nafstad

Nå er det snakk om kjøp av våtstøvsuger i morgen, men det hadde jo vært moro og testet den og! Litt kjedelig å vente på det når jeg har "alt annet". Er det noe som Mekonomen eller BilXtra selger som kan fungere bra?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe meg en Kärcher A2004 som er på 1200W, og den er ikke verdt pengene. Skulle bruken den ved husbyggingen, men det ble til att jeg kjøpte ny til huset og tok i bruk den gamle til sagspon. Kärcheren står i garasjen. Og der står den godt. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Dette er snakk om 1400W. Jeg har ikke kjennskap til hvor stor forskjellen er på 1200W og 1400W mtp sugeevne av støvsugere generelt. Holder ikke 1400W ?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Burde kanskje ha en våtstøvsuger som kan sprute ut vann, samtidig som den suger opp slik at jeg får vekk alt, eller?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje ha en våtstøvsuger som kan sprute ut vann, samtidig som den suger opp slik at jeg får vekk alt, eller?

Skal du drive litt med interiørrens, so er det nok ikkje dumt med ei maskin som kan sprute ut vann. Man blir sikkert fort lei av å bruke ei sprayflaske med vann!

Eg angrer iallefall ikkje på at eg kjøpte ei maskin med vanntank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Skal du drive litt med interiørrens, so er det nok ikkje dumt med ei maskin som kan sprute ut vann. Man blir sikkert fort lei av å bruke ei sprayflaske med vann!

Eg angrer iallefall ikkje på at eg kjøpte ei maskin med vanntank

Hva kjøpte du da? :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...