Gå til innhold

2000 Mercedes-Benz Sprinter 313 CDI


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Denne har eg ikke sett før, jaggu har du hatt å stri med :( men du fikser opp til at dette blir en meget bra bil :) stå på :)

 

Jeg har nå snart byttet og fikset opp hele bilen ;) Den går som en kule, samme om det er med last eller uten  :thumbs:

 

Denne gangen med full last, 1600km med "pedal to the medal" som er ca 140km/h for Sprinteren..

 

wp20150404115545pro1024.jpg

 

Det var så mye vind i Tyskland og Danmark at sidespeil begynte å leve eget liv. Plutselig ville glasset forlate oss men en quick fix reddet turen og glasset :rofl1:

 

wp20150404085424pro1024.jpg

 

Møkkete er den i det siste og  :(

 

wp20150404140917pro1024.jpg

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Var den ikke hvit før?

 

Jo ;) Fargen som den har nå er MB sin metalic eksklusiv farge :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Ekte smuglervan dette makki  :thumbs:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Ekte smuglervan dette makki  :thumbs:

 

Ja, særlig.. Litt merkelig det egentlig da Toll folka i Kristiansand, Svinnesund og Stavanger sier det samme, hver gang jeg blir stoppet og sjekket :P Samme mener faktisk mange på forumet her ;) 

Jeg bryr meg sånn ca 0  :rofl1:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

:D  :rolleyes:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

:D  :rolleyes:

 

Du vet, en Polakk og mørk MB Sprinter. Det lukter jo sprit, vodka, øl, sig og sikkert alt mulig annet på lang avstand :P Been there, done that for å si det slikt. Tollere i Stavanger gjør ikke den tabben tredje gang. Altså å bruke 4-5 timer på å sjekke bilen min grundig så ikke finne en dritt som er ulovlig :P For at da fikk de meget fint beskjed å pakke ALT sammen tilbake som det var.

Så å møte en detailer som er NAZI på orden og ryddighet samt pakking, kartonger og system ombord i bilen er LITE hyggelig.

De måtte kalle inn ekstra ressurser, midt på natta for at jeg NEKTET å pakke inn mine ting tilbake :P

Så lenge de ikke finner noe som er ulovlig i bilen skal de selv sørge for at ALT skal være pakket som det var. Så jeg har det meget gøy hver gang de skal pakke alt sammen tilbake og ikke husker hvordan lasset var stablet. SYND på de ;) Har god tid jeg, med kaffe og Top Gear avis :rofl1:  

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 4

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
_Makki_

Smuglervogna ;) er gått over 410000km nå og ble i dag godkjent for neste 2år med 0 feil :thumbs::fun:

 

Den har og fått skikkelig håndvask igår :)Lenge siden sist da denne opplever mest skumlegging med kraftig avfetting og spyling til vanlig.

Det klør i fingrene for å sette i gang med polering men rusten som kommer frem her og der vil trolig ødelege slutt resultatet :(

 

WP_20160315_23_00_38_Pro.jpg


WP_20160315_23_00_55_Pro.jpg


WP_20160315_23_01_08_Pro.jpg

 

  • DCN Poeng 2

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
_Makki_

Lenge siden noe oppdatering ble gjort her.. Bangbus'en min går og går heldigvis uten problemer men den forfalt siste året noe helt sykt lakk og karosseri messig. Begynner å bli gammel og har en god del rusthull her og der :P 

Nye bakdører, høyre skyvedør samt diverse karosseri repsett ble på fredagen bestilt i Polen. Så her planlegges det en del demontering, sandblåsing og lakk. Bilen er egentlig hvit men skal beholde den fine org MB mørkeblå metallic lakken :thumbs:

Den har i helgen fått en god håndvask og skal få seg en kjapp glans shine ;)

  

WP_20170211_18_23_10_Pro__highres.jpg

WP_20170211_18_22_19_Pro__highres.jpg

WP_20170211_18_22_34_Pro__highres.jpg

WP_20170211_18_22_44_Pro__highres.jpg

WP_20170211_18_22_54_Pro__highres.jpg

DSC03601.JPG

DSC03602.JPG

DSC03603.JPG

DSC03604.JPG

DSC03605.JPG

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den mest underholdende tråden på forumet :D

Har ikke lest den før nå. Er det lov å spørre, OG håpe på et svar, hvor mange laken som har gått inn i deler og reparasjoner?

 

Det var vanskelig å ikke smile fra øre til øre mens jeg leste meg gjennom denne episke sagaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
13.02.2017 - 3.47, HAAL skrev:

Kanskje den mest underholdende tråden på forumet :D

Har ikke lest den før nå. Er det lov å spørre, OG håpe på et svar, hvor mange laken som har gått inn i deler og reparasjoner?

 

Det var vanskelig å ikke smile fra øre til øre mens jeg leste meg gjennom denne episke sagaen.

Hehe :)

Tror ikke jeg har brukt mer enn 25k totalt siden bilen ble kjøpt. Men jeg har faktisk vært så heldig å kjøpt alle deler enten i Polen eller Tyskland. Tror det eneste jeg har kjøpt til denne i Norge er servoolje :P

 

Tenkte å friske opp lakken i full fart noe som viste seg veien gjennom helvete. Utrolig til hard klarlakk :(

Enkelte plasser strekket jeg grensene på 1 steg til 1500grit våtslipp :rofl1:

Blir kjekt å få litt blankere bil fram til karosseri makeover. Må bare hente nye dører og noen hjulbuer repsett fra Polen først ;)

 

Noen bilder etter Koch Chemie ull, roterende og Heavy Cut H8.02 samt ADHD maskinføring :D

WP_20170215_17_51_21_Pro__highres.jpg

WP_20170215_17_52_44_Pro__highres.jpg

WP_20170215_17_54_20_Pro__highres.jpg

  • DCN Poeng 9

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Ser ut som tanzaniteblå metallic? Slik jeg hadde på en E200 kompressor jeg solgte en gang.

 

Denne har keramisk klarlakk og er steinhard, knallfin farge som er ripebestandig pga. hardheten. :) 

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Knallbra, bestiller Koch Chemie poleringskit og 1k nano til vårklargjøringen av bilparken [emoji3][emoji1303]

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
17.02.2017 - 1.39, alexanderst skrev:

Ser ut som tanzaniteblå metallic? Slik jeg hadde på en E200 kompressor jeg solgte en gang.

 

Denne har keramisk klarlakk og er steinhard, knallfin farge som er ripebestandig pga. hardheten. :) 

Min er tanzaniteblå met ja men ikke keramisk klarlakk.. Men alikevell så må jeg til med P1500-2000 papir først før jeg blir fornøyd.

Den ser ikke ut i lakk fra før pga tidligere oppkjørsel med busker og at denne ble brukt mye til oppussings prosjekter i huset. Og så har jeg lånt bilen noen ganger og da ble den vasket vel med børster...

Blir nok bra etter at den før seg noen nye deler og lakk :)

 

Her er den kledd i Predator drakt:

 

 

  • DCN Poeng 3

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...