JustinCase

Swissvax voks rett på lakk? (haster)

Kjapt spørsmål... Har vasket bilen godt, men har ikke noe poleringsmiddel tilgjengelig. Kan jeg legge concorso rett på uten noe cleanerfluid? Vet at det sikkert ikke er optimalt, men trenger litt glans og veskyttelse. Har også noe MG NXT 2.0? Wax. Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går an i nøden, men skal du ha varighet på mer en et par uker, så vet jeg ikke om jeg ville valgt å legge på den dyreste voksen jeg finner i skapet...

Jeg husker at jeg la på shield voks på en bil uten forbehandling på et panel(husker ikke om det var min eller min fars) og jeg la merke til at voksen mista grepet mye fortere enn på resten av bilen. Tror det var rundt 3 uker før det var no more shield..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan til nød bruke clay, hvis du ikke har noe polish liggende... Voksen vil hefte mye dårligere på upreparert lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har også noe MG NXT 2.0? Wax. Noen tips?

Det går veldig bra å bruke Meguiar's NXT Generation® Tech Wax® 2.0. Den er laget for akkurat ditt tilfelle. Skal legges etter en grundig vask. Den er lakkrens, filler, polering og lakkforsegling i en flaske. :thumbup:

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for raske svar. Kjører jeg bare på med MG NXT wax og sparer godsakene til en anledning hvor jeg legge mer i forarbeidet? Funker greit å strippe av NXT med en sterk surfex blanding senere?

Merkelig setning fra meg der, jeg kommer til å bruke NXT og spare godsakene til senere ja, det var ikke ett spørsmål :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat det du spør etter, men føler det er i samme gate. Ta en titt her.

Hadde jeg hvert deg, så hadde jeg lagt Concorso. Du bruker ikke så mye produkt på en bil.

Edit:

Denne testen er også i samme gate som det du spør om. (Egentlig denne jeg tenkte på i første omgang)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta halve panseret med tech wax og andre halvdelen med concorso for morro skyld, så får vi se om det er "nok" rens i tech wax til at det blir en vesentlig forskjell i holdbarheten. Concorso sitter dårlig på ubehandlet lakk, men om den er renset/polert for ikke så altfor lenge siden blir det ikke riktig så ille ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jo selvsagt ha delt panseret, men måtte bare få det gjort nå. Har hatt ubehandlet bil en stund nå og var lei av det så nå har jeg lagt MG tech wax 2.0. Skal korrigere lakken på ett senere tidspunkt i sommer, og da skal concorso på. Var overrasket over hvor lite produkt som skulle til, men bilen ble nå blank og fin. Takk for raske og gode tilbakemeldinger!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt shield på lakk med kun vask og tørk først.Ikke optimalt, men voksen holdt lett en hel vinter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal mye til at ikke NXT holder ut sommeren på en bil som er kun ett år gammel, hvis det er den i signaturen til JustinCase som har fått ett lag. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØHN, det er den bilen ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive