Gå til innhold

Forsegling på svart Audi


-Kristian-

Recommended Posts

-Kristian-

Hei :)

Skal ta en shine av en svart Audi a4 b6, 2002mod.

Skal korrigere lakken med:

- Scholl s3 Gold på gul schollpad

- Scholl s30+ på orange schollpad.

Før jeg legger voksen kunne jeg tenkt meg å legge en sealer. Har folket noen anbefalinger til svart audilakk?

Noen av disse som kunne fungert? Har lyst på MYE glans i lakken. Kom gjerne meg andre alternativer :)

- CG Blacklight?

- CG Jetseal 109?

- CG Vertua Bond?

Sleng gjerne med forslag om voks som har god holdbarhet og som gir en fin finish og fin beading ;)

Prisklasse fra 0 til rundt tusenlappen. (voksen skal på samme svarte bilen)

På forhånd takk :)

Endret av -Kristian-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfs body wrap er nok et veldig godt alternativ. Billig, drøy og skal vare lenge. Vært best i test en god del steder oppigjennom. Ellers kommer jo nanolex med Lakk Ultra no snart;-)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du en god sealer som f.eks body wrap så er det ingen vits i å legge voks over. Eller motsatt, med kun voks :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Meguiar's MG #21 på en sort '08 Audi A6 kan bli slik:

IMG_2651.jpg

Link til hvordan jobben ble utført: http://www.detailersclub.no/forum/topic/9854-sort-2008-audi-a6-oehn-detail/page__gopid__202095

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nå gjør vel ikke LSP på mye mtp utseende når lakken akkurat er korrigert egentlig, men før jeg korrigerte min svarte bil hadde jeg Natty's Blue paste på som jeg synes gav en fin look.

IMG_2099.jpg

IMG_2078.jpg

Som sagt, så er det forarbeidet som gir best utseende. LSP er for å beskytte lakken.

Edit:

Ser nå at det er Sealer du spør om. :wacko::blush:

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med MG #21. Lett å legge på (durer over med DA maskin), lett å buffe av, den er holdbar og den får en veldig fin glans og wetlook.

Jeg vil også påstå at man, særlig på svart bil, ser forskjell før og etter LSP. Etter wipedown (Surfex HD 1:5) ser lakken ganske tørr og umettet ut, mens etter LSP så har lakken blitt mettet og får en litt mørkere glans og wetlook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kristian-

Takk for alle svar :)

Den svarte audien fikk i allefall en fantastisk finish ØHN!

Hvordan er holdbarheten på sealer (f.eks MG #21) i forhold til voks?

Og holder finishen lengre dersom man legger voks over sealer?

Sikkert mange dumme spørsmål ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Hvordan er holdbarheten på sealer (f.eks MG #21) i forhold til voks?

Og holder finishen lengre dersom man legger voks over sealer?

Variasjon i holdbarhet blant sealere er like stor som med voks. Generelt holder sealer noe lenger enn voks. Ingen problem å få en voks eller sealer til å holde to år, hvis en kjører lite, i garasje, vasker mildt og kun kjører i finvær. Bare for å sette det på spissen.

Det er med andre ord mange variabler i tillegg til at ulike produkter oppfører seg forskjellig på ulike bilers lakk. Jeg får lett et halvt år fin vannskrekk ut av Meguiar's #21.

Men holdbarhet på voks/sealer tillegges ofte for mye betydning etter min mening. Tilstanden på lakken har mest å si for utseende. Det viktigste er å vaske mest mulig ripefritt. Om beskyttelsen skulle forsvinne, vil da fortsatt bilen være blank og flott. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men f.eks wolf's body wrap har ganske ekstrem beading som slår det aller meste av vokser.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Øivind S

Audilakken er etter min erfaring hard, så du må nok kjøre litt hardt når du skal korrigere. Men prøv deg fram, kan hende den er opplakkert med mykere lakk noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...