-Kristian-

Forsegling på svart Audi

Hei :)

Skal ta en shine av en svart Audi a4 b6, 2002mod.

Skal korrigere lakken med:

- Scholl s3 Gold på gul schollpad

- Scholl s30+ på orange schollpad.

Før jeg legger voksen kunne jeg tenkt meg å legge en sealer. Har folket noen anbefalinger til svart audilakk?

Noen av disse som kunne fungert? Har lyst på MYE glans i lakken. Kom gjerne meg andre alternativer :)

- CG Blacklight?

- CG Jetseal 109?

- CG Vertua Bond?

Sleng gjerne med forslag om voks som har god holdbarhet og som gir en fin finish og fin beading ;)

Prisklasse fra 0 til rundt tusenlappen. (voksen skal på samme svarte bilen)

På forhånd takk :)

Endret av -Kristian-
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wolfs body wrap er nok et veldig godt alternativ. Billig, drøy og skal vare lenge. Vært best i test en god del steder oppigjennom. Ellers kommer jo nanolex med Lakk Ultra no snart;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du en god sealer som f.eks body wrap så er det ingen vits i å legge voks over. Eller motsatt, med kun voks :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det har ingen hensikt å legge et lag sealer før voks? Forslag til voks? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #21 er fantastisk flott på sort bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå gjør vel ikke LSP på mye mtp utseende når lakken akkurat er korrigert egentlig, men før jeg korrigerte min svarte bil hadde jeg Natty's Blue paste på som jeg synes gav en fin look.

IMG_2099.jpg

IMG_2078.jpg

Som sagt, så er det forarbeidet som gir best utseende. LSP er for å beskytte lakken.

Edit:

Ser nå at det er Sealer du spør om. :wacko::blush:

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med MG #21. Lett å legge på (durer over med DA maskin), lett å buffe av, den er holdbar og den får en veldig fin glans og wetlook.

Jeg vil også påstå at man, særlig på svart bil, ser forskjell før og etter LSP. Etter wipedown (Surfex HD 1:5) ser lakken ganske tørr og umettet ut, mens etter LSP så har lakken blitt mettet og får en litt mørkere glans og wetlook. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar :)

Den svarte audien fikk i allefall en fantastisk finish ØHN!

Hvordan er holdbarheten på sealer (f.eks MG #21) i forhold til voks?

Og holder finishen lengre dersom man legger voks over sealer?

Sikkert mange dumme spørsmål ;p

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten på sealer (f.eks MG #21) i forhold til voks?

Og holder finishen lengre dersom man legger voks over sealer?

Variasjon i holdbarhet blant sealere er like stor som med voks. Generelt holder sealer noe lenger enn voks. Ingen problem å få en voks eller sealer til å holde to år, hvis en kjører lite, i garasje, vasker mildt og kun kjører i finvær. Bare for å sette det på spissen.

Det er med andre ord mange variabler i tillegg til at ulike produkter oppfører seg forskjellig på ulike bilers lakk. Jeg får lett et halvt år fin vannskrekk ut av Meguiar's #21.

Men holdbarhet på voks/sealer tillegges ofte for mye betydning etter min mening. Tilstanden på lakken har mest å si for utseende. Det viktigste er å vaske mest mulig ripefritt. Om beskyttelsen skulle forsvinne, vil da fortsatt bilen være blank og flott. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) hvordan er beading på sealer i forhold til voks? Ble usikker på om jeg skal legge voks eller sealer ;p

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men f.eks wolf's body wrap har ganske ekstrem beading som slår det aller meste av vokser.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beading alla Body Wrap :)

Klikk på bildet så blir det større, lasta ikke opp vha. PB

post-2969-0-97106200-1339451321_thumb.jp

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audilakken er etter min erfaring hard, så du må nok kjøre litt hardt når du skal korrigere. Men prøv deg fram, kan hende den er opplakkert med mykere lakk noen steder.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive