Gå til innhold

Skade på nybil! (hjelp..)


tr86

Recommended Posts

Vet ikke hvor jeg skal poste denne tråden, men prøver her.

Har en bil, 2012 modell - merke ikke av betydning.

Denne ble krasjet i når den var ca 2 uker gammel når den stod parkert (støtfanger bak ble skadet, men kun lakkskade, og skulle lakkeres om)

Før dette rakk å bli utbedret, ble den ca 2 uker senere krasjet i (igjen) når den stod parkert, denne gang måtte venstre fremskjerm,støtfanger foran og felg venstre foran byttes (og følgelig lakkeres om)

-Bilen rakk å bli ca 1-1,5mnd gammel når skade skulle fikses, og jeg fikk den tilbake med fargeforskjell ( ganske tydelig sådan også) Høyre foran og begge sider bak (tenker da på skjermer kontra støtganger)

VF hadde de lakkert tilstøtende flate for at det ikke skulle bli fargeforskjell så her var førerdør også tatt litt.

I tillegg til dette var det litt lakk som hadde rent på førerdør, MYE støvkorn UNDER lakk stort sett overalt som var lakkert, ca 10-15 støtfanger bak, noen store på førerdør, samt flere på fremskjerm som også var ganske stor (ser ut som bittesmå bulker i riktig sollys) I tillegg var det et par plasser på støtfanger foran som så ut til å "mangle lakk"

PGA dette ble jeg altså ikke fornøyd- bilen er jo helt ny! og de skulle ta den igjen:

der hvor fanger foran mangelt lakk er det fikset, dette er nå i orden, men fargeforskjell er like ille, og alt av støv under lakken like tydelig enda

nå skal den snart inn for enda et forsøk IGJEN, og lurer da på følgende:

Hvor kresen kan man være? (skal det være strøkent/ingen fargeforskjell mellom fanger og skjermer bak f.eks?)

SKal man kunne forlange at det ikke skal være støvkorn under lakk etc? Hvor går grensen på hva man kan forlange?

Bilens farge er sort metallic.

- Dette er begge deler forsikringskader så alt burde i min mening være 100%, alder på bil tatt i betraktning.

Mvh

Beklager langt innlegg, håper folk bærer over det!

Kan legges til at jeg har gode bilder av fargeforskjell etc, så det er ingen problem å dokumentere, men ang disse sandkornene/støv under lakk som ser ut som småbulker i riktig sollys, så klarer jeg altså ikke å få tatt bilde som viser dette..

Prøvd å forklare med lakkverksted mener at "det blir aldri helt bra..."

Personlig synes jeg dette høres dumt ut, og mener at man bør kunne forvente at det blir 100% uansett alder på bil på det arbeidet som er utført, og da spesielt siden bilen var 2 uker gammel når skade oppsto. Det var ikke rullet 1000km engang ved skade nr2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ein ny bil bør jobben være so bra at du ikkje skal klare å sjå at bilen er opplakkert. Det skal være null fargeforskjell!

Har du brukt verkstedet som bilforhandleren bruker?

Du har vel kontakt med dei og?

Ta ein grundig sjekk av bilen når den hentes sammen med ein på verkstedet. (eller fleire) Vis dei problemet og at du synes at jobben er for dårlig gjort.

Er eit par andre tråder om dette problemer her på dcn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeforhandler ja, og der er der jeg har kontakt etc, men pga pågang er det annet verksted som har tatt lakkering.. Jo mer irritert jeg nå har blitt jo mer nøye blir den gått over ja, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nær sagt uansett hvor gammel bilen er hadde jeg ikke under noen omstendigheter akseptert fargeforskjeller, lakkrenning eller støvkorn i lakken. Jeg hadde klaget og nektet å ta ut bilen og bedt dem gjøre det på nytt. Repeat until satisfied. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Finnes ikke mye ytkesstolthet og tro på seg selv når man kan si "det blir aldri helt bra..."

Synd noen mennesker skal ha denne holdningen.

Som kunde forventer man jo at det skal bli helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "faste" lakkerer, som heldigvis er en ryddig type har aldri skuffet meg, selv om jeg på min Celica hadde en litt spesiell nyanse av sort. Lakkerte opp dører og bakfanger, og dette ble helt strøkent, uten noen form for renning eller noe. Det ble to støvkorn på den ene døra, men dette rettet han opp i med våtslip.

Det er jo sånn man skal drive! Ikke levere en lakkjobb med renning, støvkorn og fargeforskjell. Hva driver folk med? En helt ny bil har jo en enkel fargekode man kan blande ut fra, så bør ikke være alt for vanskelig. Værre med custom lakk man ikke har koden til.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvkornene jeg snakker om ser ut til at deligger under lakken, vil dette kunne våtslipes da, eller må det lakkes opp igjen?

Troe jeg kom opp i 30-40 småkorn underlakken før jeg gav opp hele greia. Dette ser man greit i riktig lys,men omtrent ikke i overskyet vær..

Fargeforskjell:

Venstre foran hvor forskjerm også blebyttet, ble førerdør også lakket for åhindre fargeforskjell - resultat ok (fargemessig, men mye støv under lakk..)

Støtfanger/skjerm begge sider bak er det stor fargeforskjell - høyre støtfanger/skjerm foran likeså..

På spørsmål omhvorfor ikke det ble gjort samme på øvrige plasser som ventre foran kunne de ikke svare på: "men vi kan no prøve å ta det igjen å se om det blir noe bedre, men helt bra blir det jo aldri.."

Må si jeg har totalt mistet troen på lakkerere, og nybilen som var en glede i 2 uker er omtrent bare plage:-/

Den skal inn igjen (enda en gang) neste uke, og da kommer jeg til å notere lapp hvor det blir påpekt lakkstøv,fargeforskjell etc som jeg mener er uakseptabelt, og kommer til å kreve at denne gangen skaljeg ikke ha igjen bilen dersom det ikke er akseptabelt resultat.

I tillegg til jeg vil gå i dialog med forsikringselskapet iom det var forsikringskade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Lever bilen inn igjen og be de ta seg sammen!DCN skulle hatt en egen tråd for lakkjobber der de kunne legge ut bilder av resultat og lakkverksted som har utført jobben.Her jeg bor er det ille!!!Men ene plassen gjør de det opp igjen helt til resultatet er ok om man sier fra.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat hadde en 5år gammel Mercedes inne på rustgaranti rep og der gikk det ikke an å se hvilke paneler som var lakket og hvilke som var originale så visst er det mulig å få det perfekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Min far har nettopp hatt sin blå a4 inne til retting etter ei ulykke. Her kan man kun se att fronten er byttet fordi den er mye blankere enn resten av bilen.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den kun er blankere så er jo lakken v skade ny, mens resten av bilen er eldre, vil ikke det avhenge av om bilen er polert/stelt ellers vil jo slikt oppstå? Isåfall vil det bare være å ta ei runde på bilen så blir det bra (man ser jo på s&s trådene her på 50/50 bilder at etter polering så er det jo betydelig blankere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Planen er att jeg skal ta en polerings runde på den ja. Den er kun håndpolert og vasket med svamp og tørket med pusseskinn siden pappa kjøpte bilen, så tenkte ta en liten "opplæring" av han etter polering av bilen hans. Poenget her var att det går ann og gjøre en bra jobb uten att kunden skal behøve klage på den. Bilen hans var inne hos jessheim bilskade, og de gjorde en utrolig bra jobb på den

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat hadde en 5år gammel Mercedes inne på rustgaranti rep og der gikk det ikke an å se hvilke paneler som var lakket og hvilke som var originale så visst er det mulig å få det perfekt...

Hvilken bil var dette? 2007/8 modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var blen, igjen, "utbedret"

Hele førerside som de ikke skulle røre, var nå FULL i holos, skremmende faktisk - men likevel, dette lar seg ordne.

Det av lakkstøv etc virker ikke å være prøvd å utbedre engang!

Høyre fremskjerm har de tydelig prøvd å fade ut lakk fra fanger foran for å unngå fargeforskjell- og det har de vel kanskje klart, men her er det om mulig enda mer støv og dritt - og større støvkorn også, tilfeldigvis var det sol idag, og det så såpass dårlig ut at jeg så det når jeg kjørte forbi bilen! Utrolig irritert/skuffet nå, vet ikkehelt veienvidere, men støtfanger bak var ikke montert, og jeg tok med meg leiebilen igjen.

Forbanna dritt, bilen var altså helt ny, 2 uker gammel, og nå 3mnd senere blir denbare verre for hvert forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...