Gå til innhold

Dobbeltsidig teip til å feste bombrikke


Sindre2

Recommended Posts

Sindre2

Hei! Har lakkert bombrikken min svart og trenger derfor en matchende teip som kan festes i frontrute.

Prøvd med denne teipen fra Biltema, men den holdt bare noen timer før den løsnet :wacko:

Noen som har noe å anbefale? Eventuelt hvor kan det kjøpes? :)

Endret av Sindre2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel R

bruker sort bårrelås fra 3M... Da kan jeg lett ta av brikka å flytte den over i ny bil uten å måtte begynne å skrape å herje med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Daniel R: Den dual lock-saken? Genialt, det har jeg faktisk ikke tenkt på engang, da kan man jo også ta den av og på når man vasker ruta på innsiden. :) Har brukt Biltema sin svarte teip jeg også, og det gikk fint helt til bilen sto i solstreika noen timer. Da løsna den :)

Har lyst på 3M sin dobbelsidige teip også, hvor kjøper folk dette? Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel R

Daniel R: Den dual lock-saken? Genialt, det har jeg faktisk ikke tenkt på engang, da kan man jo også ta den av og på når man vasker ruta på innsiden. :) Har brukt Biltema sin svarte teip jeg også, og det gikk fint helt til bilen sto i solstreika noen timer. Da løsna den :)

Har lyst på 3M sin dobbelsidige teip også, hvor kjøper folk dette? Ebay?

Jeg kjøpte min på Tools, men er ikke dual lock... Hadde det på den gamle brikka, men den husker jeg ikke hvor jeg kjøpte + jeg er tom for den jeg hadde :P derfor jeg har den vanlige nå... men funker fjell den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Litt off topic, men jeg har alltid kjørt med bombrikka i hanskerommet. Det blinker av og til, men har aldri fått noe brev om det, og har heller aldri betalt mer når regninga kommer. Dama har også bare hatt den hjemme, så iløp av nesten 1 år, har hun kjørt uten, og aldri fått noe brev eller ekstra kroner på regninga. Så jeg tror at bare du har den registrert på bilen, så går det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg har alltid kjørt med bombrikka i hanskerommet. Det blinker av og til, men har aldri fått noe brev om det, og har heller aldri betalt mer når regninga kommer. Dama har også bare hatt den hjemme, så iløp av nesten 1 år, har hun kjørt uten, og aldri fått noe brev eller ekstra kroner på regninga. Så jeg tror at bare du har den registrert på bilen, så går det fint :)

Jeg også er registrert bruker uten brikke, de tar bilde, datasystemet leser av skiltene og fikser regninga som om du har brikke, så her kommer det nok aldri brikke i ruta :)

På Buicken har jeg uorginale skilt som jeg kjøpte i england, disse blir registrert som utenlandske i systemet og slettes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Buicken har jeg uorginale skilt som jeg kjøpte i england, disse blir registrert som utenlandske i systemet og slettes :D

Er det lovlig... ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Hei! Har lakkert bombrikken min svart og trenger derfor en matchende teip som kan festes i frontrute.

Prøvd med denne teipen fra Biltema, men den holdt bare noen timer før den løsnet :wacko:

Noen som har noe å anbefale? Eventuelt hvor kan det kjøpes? :)

Jeg bruker bare den, og har aldri hatt problemer med at brikken løsner.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Jeg har også brukt biltema teipen, men den henger godt enda. Over ett år senere. Brukte teipen i forrige bil også, funka der også. Så synes det er rart og høre at den løsner i solsteiken hos andre, men men :)

Men den dual lock fra 3m er nok en sikker vinner uansett :)

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ulovlig å kjøre over fartsgrensa også, men det har nok alle gjort. ;)

Ja, det gjør nok de fleste..

Personlig har jeg bare gjort det to ganger.. :ph34r:

Men tenker også på de nye skiltscannerene , hvordan de ser falske skilt.

Har engang hørt at skilt er å regne som et offentlig dokument og dermed er det dokumentfalsk og få laget skilter som ikke er fra SVV..

Ellers er det en god tanke å slippe bompenger :D nesten frista selv.. slipper å kjøpe elbil også da.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Som Simen skriver løsner Biltema teipen når sola skinner

På den jeg har hatt denne langst, så har den hunget på plass i snart 3 år, uten problemer. Men man må være nøye med rengjøring før man henger den opp.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør nok de fleste..

Personlig har jeg bare gjort det to ganger.. :ph34r:

Men tenker også på de nye skiltscannerene , hvordan de ser falske skilt.

Har engang hørt at skilt er å regne som et offentlig dokument og dermed er det dokumentfalsk og få laget skilter som ikke er fra SVV..

Ellers er det en god tanke å slippe bompenger :D nesten frista selv.. slipper å kjøpe elbil også da.. hehe :D

For å fylle ut litt mer om skiltene mine, så har det seg slik at de minste skiltene som BT har bestemt at er kurrante er alt for store for amerikanske biler, før så gikk det å få skilter som passa noen lunde, men etter at flagget skulle være med så har det blitt noen svære plakater som ikke ligner grisen.

Så derfor bestiller vi som regel EU-godkjente skilter fra England med riktige nummre som vi setter dit, med amerikanske skiltmål.

Hverken kontrollørene hos BT, Statens Vegvesen eller Politiet sier noe på disse, da både farve og refleks møter standarene i Norge, dette selv om skiltet i utgangspunktet er dokumentfalsk og ikke standard i Norge.

Alle skjønner jo at vi er opptatt av at ting skal se pent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltematapen der er jo helt genial. Men det er forarbeidet som har alt å si. Denne brukte jeg hele tiden da jeg jobbet hos Bilradiospesialisten. Da ble den brukt til både å feste Bluetooth display og diskanter på dashbord. Cluet er å vaske godt av fett og så varme opp tapen. Jeg brukte bare en lighter som jeg kjapt strøk flammen over tapen til jeg så den endret litt farge. Satt det jeg skulle feste på plass og holdt det stødig i noen sekunder. BOM fast satt det.

I min gamle BMW hadde jeg også samme tape som festet bombrikken. Denne henger vel sikkert i ruta den dag i dag, ca. 10 år etter jeg festet den :fun:

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...