Gå til innhold

Prikker på bil etter parkering under buske.


Suvdal

Recommended Posts

Siden en kompis av meg skal gifte seg om en drøy mnd og jeg er forlover, måtte jeg møte opp i kjørka i går for "trening" til den store dagen. Når denne selvpininga til slutt var ferdig gikk jeg og brudgommen ut. Endte opp med å titte litt på lakken på bilen hans, og oppdaga tusenvis av små prikker. Disse var vanskelige å få bort selv med neglen.

Til min stoooore irritasjon fant jeg fort ut at dette også var tilfellet på min bil!!!!!

Kom seinere på at bilene hadde stått under de store buskene utenfor kjørka.... Tror det ratt var bjørk(?)

Kanskje noen kan fortelle meg hva dette egentlig er? Å hva må til for å få det av?

Jeg har det aller meste av utstyr nå, men siden bilen er nypolert og vokset, vil jeg nødig gå på med rein SurfeX.

Tror dere det holder med 1:30 blanding? Eller har dere noen andre magiske tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt liker vi å høre :)

Regna nesten med det også, men sida jeg det ikke blir noe vask før søndag, så måtte jeg bare høre med ekspertisen her :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er snakk om bjørkesevje, veldig vanlig at det drypper saft ned, gjerne langt utpå sommeren (jeg forsøker å unngå å parkere under bjørk mens den er grønn i bladene).

Og bare å vaske bort, tror det går av med vann faktisk^_^

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare å vaske bort, tror det går av med vann faktisk^_^

Brudgommen prøvde faktisk spylerveske på ruta si, uten hell, så det må nok litt gnikking til vil jeg tru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex i 1:30-50 blanding, la det ligge 5-7 min uten å tørke, spyl av og voila! ;) Har iallefall funka på min bil når den har hatt Shield som beskyttelse :) Ellers er det jo bare å ta en mild dagligdags vask ;)

Og som Gry sier; Karker ikke under Bjørk når den er grønn. Eg parkerer heller aldri under noen andre typer trær for den del, sejve, balder og barnåler er noke herk! Då flytter eg meg heller 100 meter lenger vekk, om det ikkje er ledig nærmere, enn å stå under et tre :P Prøv også å unngå telefon/strøm linjer og lyktestolper da fugler elsker å sitte oppå disse å drite ned bilen din... (Parkerte under en telefon linje en gang og bilen var mer kvit enn svart når eg kom ut dagen etter...).

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker heller aldri i nærheten av bi-kuber eller en slik bikube-farm. Bie-bajs er klin hakke umulig å få vekk, og skader lakken også. Har en slik klump "satt seg" så er det bare å våtslipe ned, grunne og lakke. Trust me, måke-bomber er rene gleden i forhold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Surfex i 1:30-50 blanding, la det ligge 5-7 min uten å tørke, spyl av og voila! ;)

Hvordan klarer du å la 1:50 ligge på lakken uten å tørke så lenge!? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å la 1:50 ligge på lakken uten å tørke så lenge!? :blink:

Spyler litt ekstra på no og då for å holde det fuktig, forstøver det veldig så det sprer ser godt:) Lavtrykkspumpe er et hint. + Ikkje på varm bil og ikkje i solen ;) 10 min skal godt gjøres trur eg men 5-7 går fint, iallefall klarer eg det :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...