Gå til innhold

BMW 118d


Stein86

Recommended Posts

Jaja, da ble jeg sittende å skrive her nok en gang.

Etter at jeg tok den hvite caddyen forrige uke, vw caddy ble vi enige om at BMW'en også trengte litt stell før vinteren.

Slik så det ut ved ankomst:

SP_A0355sladdet.jpg

SP_A0356.jpg

SP_A0360sladdet.jpg

SP_A0361sladdet.jpg

Desverre så bakken slik ut, så nytter lite å stå opp tidlig for å vaske når det ser slik ut utenfor døra. :o

SP_A0352.jpg

Så ble endel kaffekopper mens jeg hørte på radio på kjøkkenet før jeg gikk ut og startet. :rolleyes:

Avfetting:

Prickbort over det meste av bilen samt inni motorrommet.

Turtle Wax Pre-wash avfetting inni dørene og inni tanklokket

Felger:

Først en runde med megs hot rims og så en runde med bilberry blandet 1+4. (Fant ut at bilberryen ikke tok så mye som jeg ville og gadd ikke å blande ut en ny mer konsentrert flaske når jeg hadde hot rims liggende. ;) )

Megs felgbørste, Swissvax kost

Vask:

Sonax glanssjampo og Microfiber mitt

Siden det var steinkaldt mens jeg vasket så er det lite bilder av dette, men har et actionfoto tatt med mobilen som jeg er godt fornøyd med. :D

SP_A0365.jpg

Kan legge med noen før og etter bilder av felger, motor, dørkarmer og eksosstussen. (Eksosen ble tatt med en liten svampbit og autosol.)

SP_A0354.jpg

IMG_0218.jpg

SP_A0358.jpg

IMG_0128.jpg

SP_A0372.jpg

IMG_0146.jpg

SP_A0367.jpg

IMG_0217.jpg

Sprayet på CRC multilube i dørhengslene etter avfettingen.

SP_A0374.jpg

Jeg gikk over bilen med hvit sonus og Menz P085rd. Bilen er nesten ny og var tilnærmet swirlsfri og det lille som var forsvant med denne komboen. Desverre ingen fancy 50-50 siden de var vanskelige å legge merke til :rolleyes:

Etter korrigering gikk jeg over bilen med Duragloss 105, lot den herde en time før Duragloss 111 ble lagt.

Deretter fikk bilen stå i fred og herde til neste dag og da la jeg to lag med Dodo Juice Banana Armour.

Gikk også over dekkene med Turtle Wax dekkgreier og alt av plast med Autoglym Bumber Care.

Så nå kommer det bare en haug med etterbilder. gikk amok med pappas nye kamera så det ble masse bilder. :wub:

IMG_0133.jpg

IMG_0137.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0153.jpg

IMG_0155.jpg

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

IMG_0164sladdet.jpg

IMG_0169.jpg

IMG_0177.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0199.jpg

IMG_0209.jpg

IMG_0214.jpg

IMG_0216.jpg

IMG_0223sladdet.jpg

IMG_0230.jpg

IMG_0231sladdet.jpg

IMG_0232slddet.jpg

IMG_0233.jpg

IMG_0234sladdet.jpg

IMG_0235.jpg

IMG_0236.jpg

IMG_0237sladdet.jpg

IMG_0238sladdet.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0240sladdet.jpg

IMG_0248.jpg

IMG_0249.jpg

IMG_0250.jpg

IMG_0253.jpg

IMG_0254.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0261.jpg

IMG_0262.jpg

IMG_0266.jpg

IMG_0268.jpg

Dersom du har kommet deg så langt som dette uten å ha sovnet så takker jeg for oppmerksomheten.

Kom gjerne med kommentarer eller tips & triks..

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Igjen en utrolig flott jobb Stein! Du imponerer nok en gang. :)

Takk takk, blir ikke billig å leie meg inn til Roulund detailing. :lol:

Flott jobb og flott bil...

Tusen hjertelig, ble bare mer og mer glad i linjene på denne bilen jo mer jeg jobbet med den. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Bra jobba! Og mange bilder det liker vi :D Og utrolig digge før/etter bilder av motorrom og felger :thumbs: fra meg ;)

Takk skal du ha, litt juks med endel av før og etter bildene. Før bildene tatt med mobilen og etterbildene tatt med Canon EOS 450D. :P

Men jeg er godt fornøyd med resultatet. Og det er alltid hyggelig med fine tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobb!!

Takk takk, hadde bilen hele helgen så haddde god tid til å kose meg denne gangen.

Vakkert motorrom.

Good work.

Takk, jeg liker at BMW har trukket motoren sykt lang bak i motorrommet, ihvertfall sammenlignet med golfen.

Kanskje det var en av grunnene til at denne bilen var sykt sweet å kjøre, i tillegg til bakhjulstrekken.

Nøt hvert minutt jeg hadde i den.

Kall meg gjerne gal, men vit at små barn har store gleder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gromm jobb og gromme bilder Stein.

1 serien til BMW er fin den bare du tar den i nærmere ettersyn.. Denne ble i allefall strøken

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobb! Så forandringen spesielt godt i motorrommet. Disse sølv fargekombinasjonene er det vanskelig å vise forandringen på bilder, men bilen ble jo kjempefin!

BMW er som regel veldig bra å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobb.. merkelig, men jeg blir tørst av å se så sinnsyk beading ;)

Motorrommet ble snacks, så ut som du kan spise middag oppi der!

Sprayet på CRC multilube i dørhengslene etter avfettingen.

My man B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromm jobb og gromme bilder Stein.

1 serien til BMW er fin den bare du tar den i nærmere ettersyn.. Denne ble i allefall strøken

Tusen hjertelig, jeg ble ihvertfall godt fornøyd med bilen.

Veldig bra jobb! Så forandringen spesielt godt i motorrommet. Disse sølv fargekombinasjonene er det vanskelig å vise forandringen på bilder, men bilen ble jo kjempefin!

BMW er som regel veldig bra å kjøre!

Er litt gøy med motorrommet at det tar liten tid før det blir kjempestor forbedring. Var for det meste bare støv denne gangen.

Og da blir det bra med litt vask og plastfornyer. =)

Kjempebra :) Flotte etterbilder og beadingbilder ;)

Tok litt av med alle beadingbildene, men ble så revet med når jeg først var i gang. :rolleyes:

Nydelig jobb.. merkelig, men jeg blir tørst av å se så sinnsyk beading ;)

Motorrommet ble snacks, så ut som du kan spise middag oppi der!

My man B)

Har nok plukket opp et lite triks fra deg angående smøring inni dørhengslene ja, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å sette fingeren på her. Eksosen.

Jeg tok en runde på søstera sin 118d med samme eksos. Jeg tok en runde med autosol for å få bort litt sot, og plutselig viste det seg at den kunne bli blank.

a199e313.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å sette fingeren på her. Eksosen.

Jeg tok en runde på søstera sin 118d med samme eksos. Jeg tok en runde med autosol for å få bort litt sot, og plutselig viste det seg at den kunne bli blank.

a199e313.jpg

Oioioi, bra jobbet. Brukte du Autosol med en pad og det ble så blankt? Det er respekt. :)

Jeg gikk over eksosen med en liten svampbit og autosol i 3 minutter og syntes at det ble helt greit.

Men ser nå at det er endel forbedringspotensiale her sammenliknet med deg.

Endelig noen med konstruktive tilbakemeldinger, det liker jeg. (no offense til dere andre altså, hyggelig med skryt også) :)

Håper jeg kan få stjålet noen triks fra deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

P21s polishing soap er også bra på potter...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...